Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mijn D200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Heren,

Er is weer veel gebeurd aan de auto. Het schiet niet zo hard op als ik zou willen maargoed er zijn ook lichtpuntjes :). Zo heb ik eindelijk een groot deel van de onderdelen binnen:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Onder andere nieuwe zuigers voor de motor (die ligt nu helemaal uit elkaar voor revisie)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

En de schokbrekers voor voor zijn binnen met de mogelijkheid ze een beetje op te pompen:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Verder is de cabine bijna klaar en wordt het langzaam aan weer tijd om de cabine er opnieuw op te zetten om het rechter spatbord uit te bouwen. Weet iemand trouwens of achter de breedte onder de spatborden groter is?
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Gisteren was het eindelijk zo ver. Ik heb de lasergesneden delen aan de as gemaakt. Het ziet er naar uit dat het nog zo ver komt dat de as er eindelijk weer onder kan. Ze zijn alleen nog maar gehecht omdat ik natuurlijk alles nog moet controleren maar het begin is er.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Ik ben heel benieuwd hoe het zal werken.
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

wow waar is dat voor ?

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

De luchtbalgen voor de luchtvering komen hier op te staan. Tevens komen aan de voorkant de "draagarmen". De bladveren komen geheel te vervallen. De hoogte wordt +- 10 cm tussen het chassis en de bovenkant van de as.
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ah op die manier , ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Anders ik zelf wel ;)

Maar ik heb er wel vertrouwen in moet ik zeggen. Het duurt alleen allemaal zo lang he ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Lang geen update meer gedaan. De koppen zijn inmiddels terug en zijn voorzien van gaszetels :). Ook is het onderblok geboord en gehoond en zijn de nieuwe nokkenaslagers erin getrokken. De nieuwe Keith black zuigers zitten inmiddels ook op de drijfstangen dus als alles mee zit kan begin volgende week begonnen worden met de montage van de motor. Ik hoop dat dit allemaal een beetje wil lukken. Mocht iemand trouwens ooit clevite lagers bestellen voor de drijfstangen houdt er dan rekening mee dat ze aangepast moeten worden om de oliesproeiers naar de nokkenas open te krijgen!

Aan het plaatwerk is niet veel veranderd behalve dat de cabine op een klein beetje slijp werk klaar is!!!
Ik ga nu de deuren in orde maken met het plaatwerk dat uit de USA komt. Hopenlijk past dit beter als de bodemplaten ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
nelis w200
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2009 19:38
Locatie: grootebroek

Bericht door nelis w200 »

hoi sonic, bedoel je met die clevite lagers dat er op de splitsing van de drijfstang en de lagerkap een inkeping zit ? ben er nu ook mee bezig en vroeg me af hoe jij die erin gemaakt heb.

gr. niels
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Bij originele lagers zit er een kleine inkeping aan de binnenkant. Deze kun je er in maken mbv een dremel oid. Wel even goed afbramen!!! en natuurlijk voorzichtig zijn dat je de rest niet beschadigd.
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Heren,

In het nieuwe jaar maar eerst weer eens een kleine update. De cabine is zowaar klaar om naar de spuiter te gaan!! Eindelijk!! Wel moet hij inmiddels eerst weer even naar de straler voor het mooie. Snel zorgen dat de rest klaar is (deuren en nog één spatscherm) en dan kan het eindelijk weg.

Nog even een foto van het bewerkte blok, mooi zwart en nieuwe vriesdoppen erin.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Wel verstandig in mijn geval. De oude waren zo rot dat de drijver bij het kleinste tikje er al dwars doorheen ging ???
DODGE D200 in opknapstatus :)
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

VOLHOUDEN!!!!

Gaat de goeie kant op!
groet, Bart
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Volhouden jah zeg dat wel ;)
Gisteren de centrale deurvergrendeling en de electrische ramen erin gezet (aan 1 kant). Lijkt allemaal te passen en te werken.
Ook is de onderkant van de deur nu voorzien van het nieuwe plaatwerk. Het nadeel is dat de andere kant ook nog moet ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Heren,

Ik heb een vraag. Ik heb een ander voorfront bij de Dodge (was al toen ik hem kocht). Nu is mijn vraag of iemand weet wat voor motorkapsluiting er op past. Het is een ander type wat er op hoort. Mocht het zo zijn dat dit bijvoorbeeld met een kabel is (zoals tegenwoordig veel) dan lijkt me dat wel wat om in te bouwen. Ik kan natuurlijk ook wel het originele slot inbouwen maar liever zou ik een passend slot hebben.

Wellicht is het een voorfront van een ramcharger o.i.d.?
DODGE D200 in opknapstatus :)
Plaats reactie