Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mijn D200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Jep inderaad RX5. Als straks het dak er op zit gaat er nog RX 7 achteraan. (dat zou nodig zijn heb ik gehoord)
DODGE D200 in opknapstatus :)
Gebruikersavatar
trac
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:49
Locatie: Radewijk

Bericht door trac »

RX-7 was dacht ik meer voor holle ruimtes. Je kunt anders altijd nog even overleggen met Caprotech zelf.
Bij een bedrijf waar ik pas was, gingen ze na de RX-5 gewoon verder met een grondlaag (zinkprimer) en daarna de volgende lagen. Ook RX-10 is dan een optie. Dat heb ik nu ook voor wat nawerk van spatschermen ed.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Het dak is natuurlijk straks ook een holle ruimte toch? RX10 en primer dat kan ik er eigenlijk niet meer op spuiten omdat ik nu eerst de dakplaat er op moet lassen en vervolgens kan ik er alleen nog maar met zo'n slangetje bij. Ik zal carpotech eens een mail sturen...

Bedankt!
DODGE D200 in opknapstatus :)
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Volgens mij kan je er door de B stijl..? in de hoek naast je achter raam met een slangetje nog tussen komen.

Zie net dat het oud nieuws is :D :D :D




Edited By Robbie on 1301069688
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

@ area 51:

Je hebt gelijk gekregen en op advies van diverse verzinkerijen / stralerijen heb ik gekozen voor stralen gevolgd door epoxy primer. Dit zou volgens diversen de beste optie zijn. Poedercoaten kon ook zeker wel alleen hiervan was voor mij de prijs ongeveer 2 x zo hoog. Ze melden eigenlijk allemaal dat beide opties even goed zijn. Zeker als je er toch bodycoat overheen wil spuiten (dat gebeurd bij mij).

Dus area 51: BEDANKT voor het advies!!

Voor de rest: de dakplaat zit erop en ik ben nu de stukken aan het inlassen. Het chassis is gisteren naar de straler gegaan en zal met ong. 1,5 week in orde zijn. kan niet wachten :p
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Het chassis is terug van de straler/coater :)

Gelijk gisteren bodycoat er overheen gespoten lijkt echt mooi :)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Druk bezig

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
One down and one to go (frame van een W200 van een goede kennis)
DODGE D200 in opknapstatus :)
Gebruikersavatar
trac
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:49
Locatie: Radewijk

Bericht door trac »

Echt netjes, is dit bodycoat van Tectyl wat erop gaat?
Ik denk dat KTL ook een mooie nabehandeling na het stralen zou zijn. Ik denk dat dit ook op MB G-klasse chassis zo gedaan is. Dat is een ook een kathodisch proces met een dompelbad.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Dit is bodycoat. Moet de rest van zijn leven uithouden naar het schijnt. Er zit natuurlijk wel Epoxy primer onder met een zink houdende weet ik het hoe ze het noemen. Kort gezegd als er een stukje afbreekt/krast zorgt het zink er voor dat het niet zal roesten.
DODGE D200 in opknapstatus :)
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

sonic schreef:@ area 51:

Je hebt gelijk gekregen en op advies van diverse verzinkerijen / stralerijen heb ik gekozen voor stralen gevolgd door epoxy primer. Dit zou volgens diversen de beste optie zijn. Poedercoaten kon ook zeker wel alleen hiervan was voor mij de prijs ongeveer 2 x zo hoog. Ze melden eigenlijk allemaal dat beide opties even goed zijn. Zeker als je er toch bodycoat overheen wil spuiten (dat gebeurd bij mij).

Dus area 51: BEDANKT voor het advies!!

Voor de rest: de dakplaat zit erop en ik ben nu de stukken aan het inlassen. Het chassis is gisteren naar de straler gegaan en zal met ong. 1,5 week in orde zijn. kan niet wachten :p

Graag gedaan! Mede Dodger

ps kun je na die behandeling het chassisnummer nog lezen?

Bart




Edited By area51 on 1302898094
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

sonic schreef:Het chassis is terug van de straler/coater :)

Gelijk gisteren bodycoat er overheen gespoten lijkt echt mooi :)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Druk bezig

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
One down and one to go (frame van een W200 van een goede kennis)
als ik de foto goed bekijk dan lijkt t of dit projekt bij straalbedrijf koskamp staat ???
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

het chassis nummer is goed leesbaar. moet wel op die plek de bodycoat nog even eraf halen. en er zwarte lak spuiten.

ennuh het is bij de schuur die ik huur dus niet bij een straalbedrijf :laugh:
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Hallo Allemaal het is weer een tijd geleden dat ik een post heb gedaan. Ik heb in de tussentijd door drukte helaas ook niet veel kunnen doen. (tot zover de planning maar weer).

Wel heb ik de gastank kunnen monteren en alle beugels kunnen maken zodat deze straks gepoedercoat kunnen worden :)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Het is een 85L gastank die onder het einde van de bak komt (op de plek waar ook een reserve wiel kan zitten).

En na lang zoeken dan eindelijk gevonden:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Een koelerkap met twee elektrische ventilatoren die precies past. Ben ik echt blij mee. Ik heb er niet veel aan hoeven doen om hem passend te krijgen. De twee motoren ga ik ieder apart aansturen zodat ik bij twee verschillende temperaturen het geheel kan regelen.

tot zover de update binnenkort hopelijk meer ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
heb jij aan de zijkant naast de tank nog wat ruimte over? Voor bv een uitlaat ?

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Zou wel kunnen als je de diameter niet te groot neemt. Als je het precies wil weten kan ik wel een keer de maten opnemen als je wilt.
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
als je zou willen graag. Ik wil namelijk de tank in de bak kwijt
alvast bedankt
gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Plaats reactie