Goedemorgen,
Poosje geleden dat ik hier wat heb geplaatst. Onderhand is er al weer veel gebeurt aan de wagen wat je haast 3x werk kan noemen.
Intussen heb ik het gas in orde gemaakt en deze af laten stellen bij Vos in Woudenberg. Alleen vanwege de snelle nokkenas en de 2bl carburateur kreeg hij hem niet lager dan 8% CO. viel mee te rijden maar was niet goed voor je klepzetels.
Dus ik ben lekker gaan rijden en knetteren. Ondertussen in contact gekomen met Nick via de whatsapp groep en daar een nieuw motorblok gehaald om te reviseren. Dit wou ik in eerste instantie zelf doen, Maar even terug op die 8% CO. het was dus echt niet goed voor je blok
Mijn compressie is ver te zoeken en de tik die aanwezig was werd erger. Dus heb er nu voor gekozen om zelf het blok te demonteren en de delen naar een reviseur te brengen die hem s'avonds voor de hobby aanpakt.
Zo staat het blok er nu bij, vanavond gaat hij weg.
Hopelijk heb ik hem voor de kerst terug zodat ik hem in de vakantie in de auto kan hengelen.
dit blok wordt opgebouwd met nieuwe sterke klepzetels, standard nokkenas en een 4bl carburateur. Dit omdat ik hem goed voor gas wil hebben en gewoon fatsoenlijk wil rijden.
Wanneer het blok wordt gereviseerd en mijn hobby trekker klaar is gaat de Dodge naar binnen en ga ik beginnen aan een nieuwe voorkant.
Nieuw plaatwerk, radiateur, oliekoeler en het voorfront verversen.
Al met al er wordt lekker aan de weg getimmerd
Nog even een update op de rest.
-Trekhaak is af moet alleen nog er onder en mag 2200KG trekken
-Liftkit van 4 inch zit er inmiddels onder met nog 10cm blokken tussen chassis en body
-Elektra is af en werkt prima naar behoren