Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mijn Gasmonstertje

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

Beste allen,

Ik heb me eigen nog niet voorgesteld sinds dat ik me hier heb aangemeld vandaar dit onderwerp.
Hier zal ik alle dingen die ik gedaan heb en nog ga doen aan mijn wagen plaatsen.

Het gaat om een w200 v8 5.2tje. ik heb hem gekocht als kleine opknapper met al een gereviseerd blok en gerestaureerde ingewanden.
Er was alleen spraken van een vacuum lek, dit bleek niet het enigste te zijn. maarja wat doe je eraan.

Ik ben zelf 19 jaar en had de balle verstand van auto's dus dit was nog iets een uitdaging maar had er militaire werkplaats handboeken bij dus daarmee heb ik het gered, Samen met Henk zijn super website.

Dit is de wagen in de staat van vandaag.
unnamed.jpg
unnamed (1).jpg
350795.jpg
Tot nu toe is het volgende gebeurd aan de auto:
-Nieuw rubber tussen vacuum booster en rem cilinder
-Nieuwe keering in achteras
-Nieuwe wiellager links voor
-Lampen opbouw en antennes geplaatst
-Stuurbekrachtiging pomp omhangen en nieuwe poelie er op
-Nieuwe spanningsregelaar
-Motor op tijd zetten
-Nieuwe Verdamper
-Impco gasmixer afsluiten op carburateur
-Automaatbak filter en olie ververst
-Dashboard werkende gemaakt.

en nog veel meer!

Aankomende zaterdag komt er een high flow oliepomp in/op en nieuwe pakking, daarna gaat hij woensdag de apk in en donderdag word hij uitgelijnd.
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door robbert peter »

leuke auto. De website van Henk is altijd makkelijk als naslagwerk net als dit forum.
Waarom ga je voor een highflow oliepomp? Is het blok erg opgevoerd?
Ik heb pas mijn eigen blok gereviseerd en speelde ook met de gedachte om een highflow te plaatsen maar heb er vanaf gezien omdat ik op verschillende amerikaanse fora las dat je bij een highflow ook een diepere oliepan moet nemen om niet "droog "te lopen
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Henk_W200 »

Fijn dat je mijn site leuk vind www.wee200.nl :ikrij :toppie
Ik heb ook de site www.bloed.link in beheer een oude veel info site van dtb :proost .
Heb alle info gered, vond het jammer dat het zou verdwijnen :happy
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door dodgew200v8 »

welkom mooie leeftijd om aan een dodge te beginnen... ik was uhmmm 21 en ook geen balleverstand ervan , gewoon eraan beginnen en komt altijd goed. Heb er nu een cummins in liggen en dat is het enige wat ik niet zelf heb gedaan en de rest gewoon lekker zelf gedaan.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door ikke »

Welkom,
Mooi sleutelproject!
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

robbert peter schreef: 07 okt 2021 21:18 leuke auto. De website van Henk is altijd makkelijk als naslagwerk net als dit forum.
Waarom ga je voor een highflow oliepomp? Is het blok erg opgevoerd?
Ik heb pas mijn eigen blok gereviseerd en speelde ook met de gedachte om een highflow te plaatsen maar heb er vanaf gezien omdat ik op verschillende amerikaanse fora las dat je bij een highflow ook een diepere oliepan moet nemen om niet "droog "te lopen

Ook weer iets wat ik van Henk heb nageaapt, ik had geen oliedruk en de meter kwam net iets uit de hoek dus vandaag de nieuwe dr op gehangen. “Kom letterlijk net onder de auto vandaan ge jaagt op m’n bordje”

In mijn geval was het t zeefje wat vol zat met stukken vloeibare pakking en roest deeltjes

En hij zat ook nog eens kats scheef in de pomp gedraaid dus die zoog ook half lucht aan.

Nu gestart en loopt de druk mooi op, wel bijna m’n startmotor doorgebrand wand de kabels waren tijdens t sleutelen verschoven en zat maximaal kortsluiting te maken tijdens t starten.

Vorige eigenaar wist denk niet wat gewoon goed aandraaien is :bonk


Edit:

Waar halen jullie je sea maten gereedschap vandaan ?
En 16.5 inch sloffen beiden kan ik amper vinden tot niet.
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Henk_W200 »

En 16.5 inch sloffen beiden kan ik amper vinden tot niet.
Daarom gaan de meeste overstappen naar 16 inch velgen, dan kun je weer overal banden kopen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

Vraagje.

Als ik mijn Dodge een body lift wil geven van laten we zeggen 7,5 cm moet mijn stuurhuis en andere delen dan ook verhangen worden of is het een kwestie van busjes er onder en klaar ?
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door 76 w200 »

Stuurstang en schakelstangen verlengen
En even opletten met je remleidingen en zo .
Tis prima te doen hoor

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Henk_W200 »

Als je alles verhoogd dan gaat de cabine hoger en stuurhuis niet.
Je moet dan zorgen dat je stuurstang in lijn zit.
In 2007 had ik deze probleem , vorige eigenaar had het opgelost met ringetjes enzo.
https://www.wee200.nl/w200_tips/stuurhu ... rhuis2.htm

Maar in 2016 heb ik de stuurstang veranderd met een kruisje
https://www.wee200.nl/w200_tips/stuurbe ... tiging.htm
Dat bevalt veel beter :ikrij :happy
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

Verhoging zit er aan te komen samen met nieuwe velgen en sloffen. Nu maar eens aandacht besteed aan de trekhaak, Ik moet namelijk op 10 December een vriend van mij helpen met overhuizen. dus ik wil er een trekhaak onder die 3500 op kenteken mag trekken.

Daarom heb ik laatst een bericht naar de rdw gestuurd met de vraag wat daar voor nodig is, nu moet ik van ze een aangetekende brief sturen met sterkte berekeningen van mijn trekhaak die ik van plan ben te gaan bouwen (sterkte berekening kwam ik zelf mee). Nu heb ik geluk en bezit mn vader nog een aantal las papiertjes waarmee hij de trekhaak kan certificeren. en beschik ik over de software waarmee ik hem kan ontwerpen in 3 d en zo een docx bestandje er uit kan laten rollen met de berekeningen.

Ben zojuist op het volgende ontwerp gekomen van 60x60x4 koker:
Samenstelling.png
Ook gelijk de "stress analyzer" dr overheen gehaald met als uitslag een mooi documentje waar in staat dat bij 4 ton trekken de trekhaak wel geteld 7 hele milimeters mee geeft. :gekte :
trekhaak 1.png
trekhaak 2.png
Zo maar even omzetten in zaaglijsten zodat ik t klaar kan gaan maken voor mn pa en hopelijk vlug er onder hangen. Komt trouwens een brink kogel aan die 3500 mag trekken.

in de tekening zitten ze nog niet maar er komen oren aan waarmee ik hem aan t chasis kan hangen.

Edit:
Dodge staat ook weer fijn binnen naast de caddilac van vaders
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Robbie »

Mooi ontwerp👍
Persoonlijk zou ik aan bijde zijkanten diagonaal nog een strip eraan bouwen, om de krachten op de hoek naar beneden waar de kogel komt meer te verdelen.

Daarmee zal denk ik ook het 7mm meegeven verdwijnen.
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

De bedoeling is dat er vanaf de gaten plaat nog een strip komt naar beide schoren aangezien dat aardig aparte hoeken worden heb ik ze er voor nu maar uit gelaten.

Is trouwens niet te zien maar achter de gatenkaas zit nog een schoortje van 6cm naar de balk toe
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door ikke »

Zorg wel dat de auto nog niet verhoogd en orgineel is.
Anders gaat je hele voorbereiding de mist in.
Had ik namelijk ook. Ik moest al blij wezen met 1800kg zeiden ze.
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

ikke schreef: 10 nov 2021 21:19 Zorg wel dat de auto nog niet verhoogd en orgineel is.
Anders gaat je hele voorbereiding de mist in.
Had ik namelijk ook. Ik moest al blij wezen met 1800kg zeiden ze.
Bedankt voor de tip alleen de trekhaak moet even blijven liggen. de auto is technisch weer een stapje terug gegaan. helaas :censor .

zaterdag even vannaf mn werk naar huis gereden en nog een klein rondje +/- 10 km en toen viel hij in 1 keer stil, uitgerekend net voor een rotonde. balen maar ja wat doe je er aan. snel mn vader gebeld en sleepkabel gepakt. en langs de kant van de weg gekeken wat het probleem was.

de zwarte kabel naar mijn stuurkolom was compleet uit de stekker gefikt en had vandaar geen contact meer. dus alle stroom lag er af geen vonk geen licht niks. maandag avond de auto maar proberen te fixen om hem naar de werkplaats te rijden. de oude kabels doorverbinden werkte helaas niet dus er is wel wat meer gesneuveld als alleen de stekker. dus maar gelijk doorverbonden naar de accu. toen rustig naar de werkplaats gereden want t blokje stotterde waar je u tegen zeg.

de bekabeling was al erg gaar en was toe aan vervanging. aangezien het motorruim er al niet uit zag heb ik maar besloten om alles er uit te halen en opnieuw te beginnen. ook voor de gas, benzine en remleidingen. al met al ik heb zat te doen in het weekje vakantie die met de kerst komen gaat :jump

gister een vrije dag gehad dus maar gelijk begonnen.

2 hartig stekkers 16 polig geregeld en een bult 1mm2 draad, toen de oude kabelboom er uit gehaald.
Nu staat hij er zo bij:
cabine2.jpg
cabine2.jpg (35.93 KiB) 1511 keer bekeken
cabine.jpg
vanavond maar even wat gaten in de brandwand hakselen en afdekplaten maken.
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Plaats reactie