Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Gordels

MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Gordels

Bericht door MoparV8 »

A98AF39A-6B6E-4D90-8136-1A4DBEE6E12E.jpeg
9F4761A8-BF2A-4F85-9E12-8F16F8A48916.jpeg
Ik zou graag weer gordels in de Dodge hebben, en had een paar originele, maar ook wat modernere liggen. Bij het inbouwen van de originele gaf ik een klein rukje aan de onderkant, waar de rol op vast zit, komt het hele ding van de kabine los... :bonk

Ik weet ook niet goed hoe dit waar vast te zetten, leek niet gelast of geschroefd. Iemand enig idee hoe dit origineel vast zit? Zou je eens een foto willen maken, als het bij jou truck nog origineel is?

Als dat niks meer wordt, dan ga ik nieuwe steunen maken, misschien net zoiets als Henk. Had je daar behalve de foto’s op de w200 site nog iets meer details van?
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Gordels

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb zelf een beugel gemaakt onder de bank, anders was gordel te kort.
Die oprol geval is moeilijk om daar een foto van te maken.
Die zit rechtstreeks aan cabine vast
Bijlagen
20210410_162539.jpg
20210410_162614.jpg
20210410_162642.jpg
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Re: Gordels

Bericht door MoparV8 »

Dank voor de foto’s, Henk. Die beugels onder de bank wil ik ook gaan maken want de originele gordels zijn erg slecht. En de nieuwere te kort, inderdaad. Dat bakje wat je achter de bank hebt gemaakt lijkt mij trouwens ook wel wat! Zag het op je andere site.

Maar juist dat oprol ding is dus het lastigste. Die zit aan zo’n plaatje in de hoek van de cabine en dat blauwe stuk ijzerwerk is dus totaal los gekomen... niet best trouwens bij een serieuze klap! :muur

Iemand misschien een tekening? In mijn haynes boek willen ze het er blijkbaar ook liever niet over hebben. :knipoog
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Gordels

Bericht door Henk_W200 »

Dat bakje achter de bank is echt ideaal
https://www.wee200.nl/w200_tips/opbergr ... ruimte.htm

Toch raar dat dit stuk metaal los is gekomen, ik zou zeggen vast lassen.
Heb ook nog nooit gehoord dat dit los gekomen is.
Is wel even een safety dingetje.

Was de boel niet verrot ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Gordels

Bericht door Robbie »

De orginele gordelspanners zitten opgesloten in een sleufgat en geborgd met een bout.
MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Re: Gordels

Bericht door MoparV8 »

Dat blauwe ding van de foto komt dus ook uit de hoek van de cabine. Daaraan kan ik hem inderdaad in het sleufgat haken en met de bout vast zetten. Maar ik vind het raar dat het blauwe ding los is gekomen... zit in het hoekje vast aan de binnenkant van de dorpel zeg maar. Maar ik zie geen laspunten laat staan schroefverbinding. Ik kom daar met lasapparaat nooit goed bij... wordt nog wel een uitdaging om dat blauwe ding weer vast te zetten.
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Gordels

Bericht door Robbie »

Onder je cabine ga jij 4 moeren vinden waarmee je bank vast zit aan de cabine vloer. Draai die los, haal je bank eruit en je kan het goed bekijken.

Die blauwe plaat hoort daar niet! Weggooien.
Er zit een montage plaat in de hoeken van je cabine.
Dat draadgat bij je dorpel is er om het uiteinde van de gordel vast te bouten en wat los aan de gordel zit bout je vast in de koek naast je achterraam.😉
MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Re: Gordels

Bericht door MoparV8 »

Robbie schreef: 12 apr 2021 00:03 Onder je cabine ga jij 4 moeren vinden waarmee je bank vast zit aan de cabine vloer. Draai die los, haal je bank eruit en je kan het goed bekijken.

Die blauwe plaat hoort daar niet! Weggooien.
Er zit een montage plaat in de hoeken van je cabine.
Dat draadgat bij je dorpel is er om het uiteinde van de gordel vast te bouten en wat los aan de gordel zit bout je vast in de koek naast je achterraam.😉
Dank voor je uitleg, ik ga onder het tapijt eens zoeken naar dat draadgat bij de dorpel.

Maar dit is dus die montageplaat! :lach uit de hoek van de (blauwe) cabine. Die is los gekomen... passagiers kant zit er nog wel in (en vast) ,zou je eens willen kijken/foto willen maken (met lamp/flits) van waar bij jullie de rol aan vast zit? Is een donker hoekje, maar dan kan ik hem vergelijken met mijn bevestiging. Aan mijn passagierskant zit ook zo'n zelfde montageplaat voor de gordel, lijkt me toch echt origineel!

En hoe ik dit weer vast moet krijgen is me nog steeds een raadsel. Ik kan dit er never nooit goed op lassen in dat hoekje van de cabine. :nuts

PS: ik zal zelf een foto maken van de andere kant ter vergelijking.
MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Re: Gordels

Bericht door MoparV8 »

Beide kanten...
Plaats reactie