Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Dodge W200 van Thomas

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Robbie »

dodgew200v8 schreef: 14 mar 2021 07:55
Robbie schreef: 14 mar 2021 04:56 Party tent 4X6 in de herfst/winter niet nat, lente/zomer niet verbrand door de zon😉
Ben ook blij dat mijn dodge in al die jaren gewoon droog kan staan ook al staat ie niet bij mij maar wel droog. Ik heb in die 8 jaar nog niet hoeven te lassen. Als hij in die jaren wel gewoon buiten stond was er niks meer van over.
Heb de mijne inmiddels alweer 12 jaar binnen staan als ik hem niet gebruik. Eerst in een standaard formaat garage box met de kanteldeur half open ivm de lengte🤣
Nu is de garagebox m'n werkplaats, en heb er 7 meter aangebouwd waar de dodge staat. Het is echt geweldig voor het behoud van de auto👍
Thomasw200
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2021 20:15

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Thomasw200 »

20201227_232632.jpg
Dit is het onderkomen van de Dodge, garage is 6 bij 8 de roldeur is 210 hoog en 4,8 meter breed aan de zijkant zit nog een gewone garage deur en ik kan via de keuken de garage inlopen. In de garage zelf zit een brug en krachtstroom ook hangt er een gas heater (die laat ik liever uit 💸)
Garage moet nog wel verder ingericht worden maar ik heb geen haast.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Henk_W200 »

mooie garage :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door JaapMopar »

Mooi sleutelhok inderdaad! Maar die 2 m10, dat dat past joh, die van mij zit op ruim 2,60 :nuts
Jaap
'76 W200 440 V8
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Robbie »

Thomasw200 schreef: 14 mar 2021 20:01 20201227_232632.jpg

Dit is het onderkomen van de Dodge, garage is 6 bij 8 de roldeur is 210 hoog en 4,8 meter breed aan de zijkant zit nog een gewone garage deur en ik kan via de keuken de garage inlopen. In de garage zelf zit een brug en krachtstroom ook hangt er een gas heater (die laat ik liever uit 💸)
Garage moet nog wel verder ingericht worden maar ik heb geen haast.
Ideaal👍
MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door MoparV8 »

Ik ben jaloers! Mooie plek! Als ik zoiets zou hebben zou mijn gezin me een stuk minder zien, ben ik bang! :koffie apparaatje erin, mooi man!
Thomasw200
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2021 20:15

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Thomasw200 »

Een vraagje voor de kenners,
Als ik in de Dodge rij en ik sta stil voor bijvoorbeeld een roodstoplicht zet ik hem altijd in neutraal. Hij staat dan altijd mooi stationeer te draaien, nu kwam ik laatst tot de ontdekking dat als ik hem in bijvoorbeeld D laat staan hij onregelmatiger gaat lopen maar dat doet die niet altijd.
Toen ik dat wist ging ik er meer opletten en vaker proberen en uiteindelijk valt de motor ook uit als je hem even in welke versnelling dan ook met je voet op de rem stationeer laat lopen.
Dus zoeken op het forum, stioneer schroef warm iets meer open geen verschil.
Nu kom ik er net achter dat die dit alleen doet als de kachel aan staat of de lampen dan gaat die dus onregelmatig lopen heb ik ze allebei tegelijk aan valt die dus uit.
Waar zouden jullie beginnen met zoeken?
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Brammie2 »

Je elektrisch systeem eens nakijken. Heb je de AMP meter al losgekoppeld en doorverbonden?
Verder eens kijken of de dynamo de accu goed bijlaad, ik heb een dikkere kabel rechtstreeks vanuit de dynamo naar de accu gelegd, dat is beter dan via je schutbordconnector alle laadstroom laten lopen.
Waarom denk ik dit? Als je zegt dat als de lampen en kachel aanstaan (twee grote verbruikers), hij uitvalt, verwacht ik dat je gas afsluiters een te lage spanning krijgen en dus dichtvallen.

Wat bij mij het slecht lopen voor een groot deel heeft opgelost is je gehele ontsteking controleren en dingen vervangen (bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap en weerstandsblokje). Verder zou ik de ontsteking eens controleren op hoeveel graden deze staat.
Lees dit maar eens door:
https://www.wee200.nl/w200_tips/ignition/ignition.htm
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Henk_W200 »

Ik zou de spanning eens gaan meten.
Wat Bram verteld zou het inderdaad wel kunnen zijn.
Je motor maakt niet zoveel omwentelingen, je dynamo kakt in.
Je ontsteking krijgt geen goeie spanning, motor loopt slechter, spanning kakt nog meer in......
Helemaal geen vonk meer , motor uit.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Thomasw200
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2021 20:15

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Thomasw200 »

Top ga ik daar als eerst na kijken als ik hem weer terug heb :toppie
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Brammie2 »

Hier iets meer informatie over de AMP meter:
http://chaosboyz.nl/rubriek/techniek/te ... emeter.htm
Bram
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Robbie »

Thomasw200 schreef: 18 mar 2021 19:59 Een vraagje voor de kenners,
Als ik in de Dodge rij en ik sta stil voor bijvoorbeeld een roodstoplicht zet ik hem altijd in neutraal. Hij staat dan altijd mooi stationeer te draaien, nu kwam ik laatst tot de ontdekking dat als ik hem in bijvoorbeeld D laat staan hij onregelmatiger gaat lopen maar dat doet die niet altijd.
Toen ik dat wist ging ik er meer opletten en vaker proberen en uiteindelijk valt de motor ook uit als je hem even in welke versnelling dan ook met je voet op de rem stationeer laat lopen.
Dus zoeken op het forum, stioneer schroef warm iets meer open geen verschil.
Nu kom ik er net achter dat die dit alleen doet als de kachel aan staat of de lampen dan gaat die dus onregelmatig lopen heb ik ze allebei tegelijk aan valt die dus uit.
Waar zouden jullie beginnen met zoeken?
Heb ik ook beetje gasgeven zodra het begint en het is weer even weg. Motor draaid stationair te langzaam voor de dynamo
Thomasw200
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2021 20:15

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Thomasw200 »

Bedankt voor de info allemaal. Dodge staat nu bij de garage de kering tussen de motor en bak is toch het probleem die word nu samen met de oliepomp vervangen.
Als ik hem terug heb haal ik deze cabine bodem op in Vaassen gevonden op MP
Screenshot_20210320-094559_Marktplaats.jpg
En dan is rustig beginnen met wat plaatwerk
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door area51 »

Brammie2 schreef: 18 mar 2021 21:49 Je elektrisch systeem eens nakijken. Heb je de AMP meter al losgekoppeld en doorverbonden?
Sorry Brammie, Hier ben ik het niet mee eens. (waarschijnlijk wel de enige, maar ja...)
waarom gaat het rondom de amperemeter smelten?
door loszittende contakten, door corrosie tussen de contakten krijg je voltage drop en dat veroorzaakt warmte, vandaar smelten.

Ik heb eens die hele meter eruit gehaald, en uit elkaar gehaald, alle (messing) bouten schoongeborsteld (waren groen) en daarna alles weer in elkaar, moertjes goed vastgezet, met die gespleten ringen in messing ertussen (borgringen) zodat ze niet zomaar weer loslopen, bedrading erop, de fabrieksoogjes waren ook nog mooi schoon en oxidatievrij) en dat geheel werkt nu alweer enkele jaren zonder problemen.
:proost

Wat je wel het beste doet, is de dikke kabels die naar je amperemeter gaan in de firewall connector doorverbinden, (solderen en krimpkous) daar wil die nog wel eens doorsmelten.
Maar dan zijn de kabels en schuifjes ook altijd groen of zwart! (oxidatie = weerstand = hitte)
groet, Bart
Thomasw200
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2021 20:15

Re: Dodge W200 van Thomas

Bericht door Thomasw200 »

Sinds het vervangen van de kering zijn we alweer 2 maanden? lek vrij.

20210410_135953.jpg
16 inch velgen zijn binnen 😁
20210607_210052.jpg
Vloeistoffen zijn nu vervangen en filters.
Thermostaat en temperatuur sensor en de bekabeling vervangen (meter werkt nog niet)
Van de week luchtfilter, verdeelkap en bougiekabels + bougies vervangen.
Want de Dodge mag mee op vakantie richting de kust en als we terug zijn gaan we nog een paar dagen lassen 💪
Plaats reactie