Pagina 1 van 2

Body lift

Geplaatst: 23 jul 2020 21:14
door Mike 15
Ik wil mijn Dodge body liften
Aleen heb wel een beetje kijk er op hoor maar tips waar moet ik op letten benodigd heeden heeft iemand wat liggen geef het maar door!!!

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 00:18
door houthakker
Hoe hoog wil je gaan?

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 09:23
door Mike 15
Die van u vind ik
Een mooie hoogte hebben
Houthakker

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 09:31
door Henk_W200
Je hebt complete body lift kits van 3 of 4 inch.
https://www.summitracing.com/int/search ... =Ascending
Alle bouten zijn dan te kort, ik heb voor draadstangen gekozen.
Bovenste bouten las ik vast, onderkant zelf borgende moeren gebruikt.


Zelf heb ik 4 inch bodylift , dus je moet je stuurstang aanpassen.
https://www.wee200.nl/w200_tips/stuurbe ... tiging.htm

Je cabine komt omhoog , je laadbak maar ook je voorfront (waar radiator ook aan hangt)
Daar komen allemaal de blokken onder
Slangen radiator wil allemaal net

Zelf ben ik 204 cm en spring zo in de W200.
Ben je wat kleiner dan moet je klimmen :gekte

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 12:48
door Mike 15
Bedankt Henk hoef ik hier bij aleen de stuur stang te verlengen dus verder geen bedrading problemen

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 13:25
door houthakker
Ik heb een 2inch bodylift hoef je alleen je schakelstang aan te passen.
En een 3inch liftkit.

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 14:23
door Mike 15
Stiekem had ik u Dodge op internet gezien en zij ik tegen me vader zo wil ik hem maken dus u Dodge is een beetje mijn voorbeeld auto 🀭

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 15:10
door houthakker
πŸ˜„mooi dat ie als voorbeeld kan dienen. Goede smaakπŸ‘πŸ»πŸ‘ŒπŸ»πŸ’ͺ🏻

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 17:53
door Mike 15
Henk_W200 schreef: ↑24 jul 2020 09:31 Je hebt complete body lift kits van 3 of 4 inch.
https://www.summitracing.com/int/search ... =Ascending
Alle bouten zijn dan te kort, ik heb voor draadstangen gekozen.
Bovenste bouten las ik vast, onderkant zelf borgende moeren gebruikt.


Zelf heb ik 4 inch bodylift , dus je moet je stuurstang aanpassen.
https://www.wee200.nl/w200_tips/stuurbe ... tiging.htm

Je cabine komt omhoog , je laadbak maar ook je voorfront (waar radiator ook aan hangt)
Daar komen allemaal de blokken onder
Slangen radiator wil allemaal net

Zelf ben ik 204 cm en spring zo in de W200.
Ben je wat kleiner dan moet je klimmen :gekte


Helaas kan ik de 4 inch niet vinden op de site die u door stuurd ik mag volgende maand eindelijk beginnen en dan gaat alles eerst goed in de primer dus licht alles er af dus dacht kan het dan beter gelijk doen kom ik overal nog bij ook

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 18:33
door 76 w200
De meeste body lift kits gaan idd maar tot 3inch
Prima klus om zelf te doen
Wel even opletten met de radiateur en de remleidingen ( hier zit meestal een krul in dus moet gaan )

Als je de radiateur vast laat zitten aan het voorfront dan raakt de fanshroud

Gr ed

Re: Body lift

Geplaatst: 24 jul 2020 21:55
door Mike 15
Zijn deze body lift spullen eigenlijk rubber of plastic weet iemand dat?

Re: Body lift

Geplaatst: 25 jul 2020 00:17
door Henk_W200
Bij het verhogen hoef je de bedrading niet aan te passen bij het stuur, alleen de stuurstang

En de bussen zijn van hard plastic, maar ik heb metalen bussen.
Als je een draaier kent kan die voor jouw maken.

Re: Body lift

Geplaatst: 25 jul 2020 07:02
door Mike 15
Bedankt Henk dat was ook mijn vraag kennis van me is nm metaal bewerker en daar mag ik ook aventoe te werk dus vandaar mijn vraag want dan ga ik ze zeker weten zelf draaien

Re: Body lift

Geplaatst: 25 jul 2020 09:18
door Mike 15
Heeft iemand evt foto’s voor mij hoe ze er onder zitten dat ik een beetje een voorbeeld heb als ik ga beginnen en de hoogte in cm? Dan kan ik ze alvast uit zagen en boven op
Dicht lassen en dan door boren

Re: Body lift

Geplaatst: 25 jul 2020 10:07
door JaapMopar
Kan je zelf lassen? Ik heb ze voor een maat van me gemaakt, gewoon dikwandige koker met boven en onder een vierkante plaat staal. Pak alles van fatsoenlijk staal, liever te degelijk als te zwak