Pagina 1 van 1

druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 05 jun 2020 00:25
door Henk_W200
Ben druk bezig met de aandrijving

https://www.wee200.nl/w200_tips/aandrij ... ijving.htm :adhd :adhd :adhd :adhd :adhd :adhd

Het is even wachten op nieuwe onderdelen.

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 13 jul 2022 11:47
door dreamworksW200
Hallo Henk,

ik ben nieuw op dit Forum, mijn naam is Marc Joosten en rijdt een W200 uit 1977. ik zit al geringe tijd met een probleem, waar jij of anderen hier op dit platform mij wellicht mee zouden kunnen helpen of doorverwijzen....

het gaat om de aandrijfas voorzijde. deze is op dit moment niet te monteren, want de pick up is verhoogd, waardoor de bovenste dubbele kruiskoppeling een te grote hoek moet maken. ik rijdt dus nu gespert met alleen achterwiel aandrijving. maar wil zsm terug naar 4 maal 4

ik heb een nieuwe as laten maken bij V/D Werf omdat hij mij beloofde het zou passen en zou gaan. niet dus. 1 rit en het spul was geheel uitgelodderd. onderzijde heb ik geen grote hoek, dus geen isseu's. gaat puur om de tussenbak kant/aansluiting.

ik zoek een kruiskoppeling die meer als 30 graden (origineel) kan maken. deze laat ik opnieuw aan de as zetten, en ben dan gered.

alle info is zeer welkom hierover!

bij voorbaat dank

mvg Marc

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 13 jul 2022 16:29
door robbert peter
Welkom hier,

hoeveel is de auto verhoogd? Heb wel eens gehoord dat ze de vooras iets kantelen om de koek te kunnen maken.
er wordt ook wel eens een stukje van het huis geslepen om meer ruimte te creeeren, maar dat gaat de hoek van je kruisjes niet minder maken.

Heb je foto's zoals het nu is?

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 13 jul 2022 22:31
door Henk_W200
Hoi Marc,

Hoeveel inch is je W200 verhoogd ?
Ik heb een 2 inch suspensionlift en dat is goed te doen aan de vooras

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 14 jul 2022 07:29
door 76 w200
4 inch gaat ook prima
😁

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 14 jul 2022 12:22
door Robbie
De zoekfunktie gebruiken, kan mij herinneren dat hier vroeger veel over gediscussieerd is.

Wat ik in jou geval zou doen.. suspension lift verlagen.
Het houd een keer op kwa hoek bij een aandrijf as.
Om je hoogte verlies te compenseren zou je een bodylift kunnen nemen/aanpassen. Maar ook een bodylift heeft een uiterste.

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 15 jul 2022 07:53
door Brammie2
Ik zou het topic van Phil eens doorlezen, hij heeft zijn dodge ook flink verhoogd (viewtopic.php?t=3124)
Ik meen me iets te herinneren van nokjes wegslijpen zodat de kruisjes een grotere hoek kunnen maken.
Hoeveel heb jij je dodge verhoogd? Ik heb hem 4 inch verhoogd en heb nergens problemen mee of iets aan moeten passen.

Re: druk bezig met de aandrijving

Geplaatst: 31 jul 2022 07:41
door dodgew200v8
viewtopic.php?t=3124&start=75 dit ging bij mij langere tijd wel goed met 6inc verhoging. Extreem terreinrijden rij je het toch ook wel kapot, zeker bij flink uit veren van de vooras. ooit eens gelezen dat je een k30 vooras kunt gebruiken maar dan andere koppen erop moet laten zetten. K30 assen kunnen betere hoeken maken. Ik ben uit eindelijk over gegaan op een 2D bak, was al een beetje klaar met dat geblubber.