Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

druk bezig met de aandrijving

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

druk bezig met de aandrijving

Bericht door Henk_W200 »

Ben druk bezig met de aandrijving

https://www.wee200.nl/w200_tips/aandrij ... ijving.htm :adhd :adhd :adhd :adhd :adhd :adhd

Het is even wachten op nieuwe onderdelen.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
dreamworksW200
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2022 20:51

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door dreamworksW200 »

Hallo Henk,

ik ben nieuw op dit Forum, mijn naam is Marc Joosten en rijdt een W200 uit 1977. ik zit al geringe tijd met een probleem, waar jij of anderen hier op dit platform mij wellicht mee zouden kunnen helpen of doorverwijzen....

het gaat om de aandrijfas voorzijde. deze is op dit moment niet te monteren, want de pick up is verhoogd, waardoor de bovenste dubbele kruiskoppeling een te grote hoek moet maken. ik rijdt dus nu gespert met alleen achterwiel aandrijving. maar wil zsm terug naar 4 maal 4

ik heb een nieuwe as laten maken bij V/D Werf omdat hij mij beloofde het zou passen en zou gaan. niet dus. 1 rit en het spul was geheel uitgelodderd. onderzijde heb ik geen grote hoek, dus geen isseu's. gaat puur om de tussenbak kant/aansluiting.

ik zoek een kruiskoppeling die meer als 30 graden (origineel) kan maken. deze laat ik opnieuw aan de as zetten, en ben dan gered.

alle info is zeer welkom hierover!

bij voorbaat dank

mvg Marc
robbert peter
Berichten: 187
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door robbert peter »

Welkom hier,

hoeveel is de auto verhoogd? Heb wel eens gehoord dat ze de vooras iets kantelen om de koek te kunnen maken.
er wordt ook wel eens een stukje van het huis geslepen om meer ruimte te creeeren, maar dat gaat de hoek van je kruisjes niet minder maken.

Heb je foto's zoals het nu is?
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Marc,

Hoeveel inch is je W200 verhoogd ?
Ik heb een 2 inch suspensionlift en dat is goed te doen aan de vooras
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door 76 w200 »

4 inch gaat ook prima
😁
76 w200 340
76 w200 360
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door Robbie »

De zoekfunktie gebruiken, kan mij herinneren dat hier vroeger veel over gediscussieerd is.

Wat ik in jou geval zou doen.. suspension lift verlagen.
Het houd een keer op kwa hoek bij een aandrijf as.
Om je hoogte verlies te compenseren zou je een bodylift kunnen nemen/aanpassen. Maar ook een bodylift heeft een uiterste.
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door Brammie2 »

Ik zou het topic van Phil eens doorlezen, hij heeft zijn dodge ook flink verhoogd (viewtopic.php?t=3124)
Ik meen me iets te herinneren van nokjes wegslijpen zodat de kruisjes een grotere hoek kunnen maken.
Hoeveel heb jij je dodge verhoogd? Ik heb hem 4 inch verhoogd en heb nergens problemen mee of iets aan moeten passen.
Bram
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: druk bezig met de aandrijving

Bericht door dodgew200v8 »

viewtopic.php?t=3124&start=75 dit ging bij mij langere tijd wel goed met 6inc verhoging. Extreem terreinrijden rij je het toch ook wel kapot, zeker bij flink uit veren van de vooras. ooit eens gelezen dat je een k30 vooras kunt gebruiken maar dan andere koppen erop moet laten zetten. K30 assen kunnen betere hoeken maken. Ik ben uit eindelijk over gegaan op een 2D bak, was al een beetje klaar met dat geblubber.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie