Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

als je het idee hebt dat je remmen niet "remmen"

area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

als je het idee hebt dat je remmen niet "remmen"

Bericht door area51 »

als je het idee hebt dat je remmen niet "remmen"

Ik heb nogal eens het idee dat als ik sterk moet remmen met de Dodge, de overgang van remmen naar blokkeren van de wielen te vlug gaat.
oftewel; de vertraging met een draaiend wiel niet voldoende vertraagt en dan ineens het wiel blokkeerd.(te vroeg).

mijn remschijven voor zijn glanzend, en er zit een kleine groef in, zou het helpen de schijven af te laten draaien?
het idee hierachter is dat wanneer de schijven afgedraait zijn de oppervlakte ruwheid wat ruwer is, en zodoende meer frictie geeft in het beheersbare (door je remvoet) gebied van het remmen?

Tja, is nou eenmaal moeilijk te beschrijven.

Heb je wel eens in een renault kangoo gereden? die dingen remmen als een duveltje uit een doosje!, Ik zou wel willen dat de Dodge ook zo remde!
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: als je het idee hebt dat je remmen niet "remmen"

Bericht door bastian »

De remmen van mijn Dodge , en ik neem aan ook die van de W200, zijn overbemeten , ik heb er ooit al eens een 3 assige aanhanger met 3 ton aan lading achter gehad , zelfs met deze aanhanger remt ie af als een olifant , deze aanhanger had ik gehuurd en bij een politie controle bleek dat de aanhanger zelfs geen remmen had ! eigenaardige eigenschap bij de Amerikaanse auto s is echter dat de achterwielen eerder blokkeren dan de voorwielen , bij een noodstop breekt dan de achterkant uit , hier moet je op verdacht zijn ! een oplossing zou kunnen zijn om met lading op de bak te gaan rijden , komt t verbruik en rijcomfort wer niet ten goede.
Plaats reactie