Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Henk, de ervaring die ik heb met dat soort tapes, iss dat ze na verloop van enkele jaren uitdrogen, en los gaan hangen, en nergens meer op lijken.
Is dat bij 3M (wat toch bij de betere merken hoort) ook zo?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Het nadeel van intapen is dat het dan lastig is om er draden bij te leggen of weg te halen. Ik was zelf eerder aan het denken aan een geribbelde kabelhuls zoals deze: https://www.werkenbijlicht.nl/toebehore ... escherming
Of aan een beschermhuls voor hydrauliekslangen: https://www.hydrauliek24.nl/kunststof-b ... FgEALw_wcB
Bram
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Mijn W200

Bericht door Robbie »

Ik heb de bedrading gebundeld met om de ingeveer 15cm een tyribje. Niet superstrak, als het moet.. kan er nog een stroomdraadje bij.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

area51 schreef: 07 jun 2020 18:21 Henk, de ervaring die ik heb met dat soort tapes, iss dat ze na verloop van enkele jaren uitdrogen, en los gaan hangen, en nergens meer op lijken.
Is dat bij 3M (wat toch bij de betere merken hoort) ook zo?
Ik heb hier wel goeie ervaring mee, kabel blijft strak.
En heb ook vaak de tape er weer af gehaald , om oude kabels te verwijderen, en dan tape ik het gewoon weer in .
Wel weer met nieuwe tape natuurlijk.
Als er olie op komt dan kan het loslaten, maar zelf ben ik tevreden.

Die geribbele buisjes kan natuurlijk ook, zit ook in moderne auto's

Ik heb een V8 dynamo met een spanningsregelaar erin en een HEI ontsteking, veel oude bedrading eruit gehaald.
Gewoon lekker simpel.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ik heb een V8 dynamo met een spanningsregelaar erin en een HEI ontsteking, veel oude bedrading eruit gehaald.
Gewoon lekker simpel.
Ja HEI ontsteking staat ook nog op mn lijstje om ooit eens te doen, daarna ga ik ook ongebruikte bekabeling eruit knippen.

Deze week maar eens bezig geweest met een lang irritatiepuntje, de hoogte van de trekhaak. De dubbelasser liep altijd net alleen op de achterbanden en dat is toch eigenlijk niks. Deze dus maar eens verlaagd. Ik heb besproken met wat constructiemannen op het werk, en het kwam er op neer dat een strip van 8x80 sterk genoeg is om geen schoor naar voren te hoeven. Wel heb ik er een extra strip schuin op geplaatst tegen de zijdelingse krachten. Heb er nog geen kar achter gehad maar de hoogte lijkt beter te kloppen, nadeel is alleen dat het zo best wel een ploeg is geworden. Dus met het echte offroaden haal ik hem er denk ik onderuit.

Afbeelding
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Dan ben ik toch benieuwd hoeveel jij officieel mag trekken? (op kenteken)
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Op kenteken 2000kg
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

best gewaagd met zo'n lichte constructie.
Als je ziet wat ik heb moeten doen om 3280 op kenteken te krijgen...

Ik bedoel dat niet vervelend of zo, maar als je weet hoeveel energie 2000kg bij 80Km/H heeft.
en zolang dat dan nog mooi in lijn blijft en volgt, maar het kan ook wel eens anders gaan.
groet, Bart
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Mijn W200

Bericht door 76 w200 »

Hoi

Ik zou persoonlijk ook iets anders/ steviger maken
20200625_172353.jpg
Er komt nu best veel kracht op dat punt

Mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Hmm, dan zal ik toch iets van een schoor naar voren moeten maken. Mij was verteld dat een strip van 8mm dik en 80mm breed meer dan sterk genoeg is, en dat die in de lengterichting zeker niet snel zal breken, in de breedte is die natuurlijk wel vrij zwak, vandaar de schoren naar de zijkant
Bram
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Mijn W200

Bericht door 76 w200 »

Die strip zal ook wel sterk genoeg zijn .
Er komt op deze veel kracht op de bouten.
Een schoor naar voren is wel beter


Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Brammie,
heb jij wel eens een "model van dam" trekhaak gezien?
of de mijne? ik heb een foto bijgedaan van de mijne, dan zie je hoe (eigenlijk) massief dat gemaakt is.

Ik heb indertijd een tekening met krachtenberekening laten maken, en vervolgens met het hele spul naar de RDW voor afname, en kreeg 3280Kg op kenteken.
101855313_2906660316099533_3795152017505124352_oa.JPG
groet, Bart
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

search.php?keywords=Trekhaak&t=3124&sf=msgonly

Zou een pakken wat ik ook heb.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga kijken kijken hoe ik de trekhaak kan verstevigen.
Toen ik een paar weken terug een beurtje had gedaan, merkte ik dat mijn voorwiellagers aan vervanging toe waren. De rechterkant ging er zonder problemen af met mijn zelfgemaakte trekker, maar de linkerkant zat echt nul beweging in. Dus die heb ik maar gewoon in zn geheel losgehaald en de lagers en buitenringen doorgeslepen met de dremel. De nieuwe lagers er terug opzetten heb ik gedaan door bij een kennis van mij een lagerverwarmer te gebruiken, dan glijden ze erop alsof het niks is. Aangezien alles nu uit elkaar ligt, heb ik direct een van de remschijven vervangen die beschadigd was. Dit wilde ik eigenlijk de vorige keer al doen met lagers vervangen, maar toen had ik de verkeerde remschijf besteld...
Ook bij een achterwiel merkte ik iets speling, maar gelukkig kan je die lagers wel bijstellen.

Afbeelding

Toen alles weer in elkaar stond merkte ik bij de testrit dat hij wat naar rechts trok met remmen. In mijn oude remschijf zaten groeven omdat de vorige eigenaar zo lang heeft gewacht met remblokken vervangen dat hij al met ijzer op ijzer aan het remmen was (dit is ook de reden dat ik een van de remschijven vervangen heb). Ik weet dat je normaal de remblokken moet vervangen als je je remschijven vervangt, maar deze remblokken zijn nog geen twee jaar oud en zijn nog zo goed als nieuw omdat ik niet heel veel kilometers maak met de Dodge. Dus ik heb de remblokken zo goed als recht geschuurd, de rest slijt wel in. Nu remt hij weer gewoon recht.
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Sorry Bram, maar vervang jij ECHT maar één van de remschijven?

Bij voertuigen zijn er bepaalde dingen die je echt gewoon per as moet vervangen, zoals schokbrekers,remblokken,schijven e.d.
altijd links en rechts gelijk! dat is voor je eigen veiligheid en die van anderen.

Wees aub wijs.
groet, Bart
Plaats reactie