Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

`LEKKER bezig bram :ie
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Mijn W200

Bericht door Robbie »

Goed bezig💪😊👍
Als ex camping kluns kan ik adviseren om stormbanden (spanbanden kan ook) over de tent te spannen.
Ik kocht om de 2 jaar een nieuwe omdat het zeil verging door zon wind en regen. Het waren de goedkopere tenten 6x4 Maar tijdens storm en wind bleven ze trots staan.😊
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

en daar waaiden de zijkanten dan niet uit?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Robbie schreef: 26 mei 2021 09:49 Goed bezig💪😊👍
Als ex camping kluns kan ik adviseren om stormbanden (spanbanden kan ook) over de tent te spannen.
Ik kocht om de 2 jaar een nieuwe omdat het zeil verging door zon wind en regen. Het waren de goedkopere tenten 6x4 Maar tijdens storm en wind bleven ze trots staan.😊
Dat had ik gedaan, twee blauwe spanbanden er overheen. Ik had ook de zijschermen vast gezet met klinkers, en ijzeren pinnen van een meter naast de palen geslagen. Maar de storm was iets te hevig en alles eronder is gewoon geknikt en uit elkaar gewaait. Straks als t wat beter weer is ga ik kijken of ik met wat ducttape en houten stokken nog een paar weken leven uit de tent kan krijgen :toppie
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Ik had zo'n chinese tent gekocht voor 70eur, en daarvan waren na twee dagen met mooi weer en niet al te harde wind al diverse klittebandjes losgescheurd.
jammer dat ze zulke sch##tenten durven te verkopen, die vallen al in mekaar met mooiweer! :muur
groet, Bart
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: Mijn W200

Bericht door Remco_Blom »

Brammi klein vraagje ik kan het niet terug vinden of je het ooit gezecht hebt maar werkt die lier op een PTO en zoja waar heb je de PTO vandaan ik zoek ook nog zoiets
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Remco_Blom schreef: 05 okt 2021 12:38 Brammi klein vraagje ik kan het niet terug vinden of je het ooit gezecht hebt maar werkt die lier op een PTO en zoja waar heb je de PTO vandaan ik zoek ook nog zoiets
Nee helaas, de lier is op 12V. Heb om die reden ook een zwaardere dynamo gemonteerd.
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Na een lange tijd niets aan de Dodge gedaan te hebben, heb ik de draad toch weer opgepakt. Hij ligt ondertussen alweer ruim een half jaar uit elkaar... Dat was eigenlijk niet helemaal de planning maar hij stond ook weer niet in de weg. Alle losse delen zijn opgeknapt, nu de cabine en laadbak nog. Cabine zit net een nieuwe vloer in aan de bijrijderskant en ben nu bezig met de kleine plekjes aan de achterkant van de cabine. Daarna ga ik verder met de bestuurderskant, die is nog slechter.

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik nog niet helemaal weet is welke verf ik zal gaan gebruiken. Ik heb vanalles gelezen over brunox, owatrol, hammerite en nog een aantal andere dingen, maar bij alles zegt de ene het is top en de ander zegt dat het niks waard is. Wat hebben jullie gebruikt?
Eigenlijk voornamelijk voor het chassis en voor delen zoals binnenschermen en vloerplaten, alles wat niet meegespoten is met de buitenkant.
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb de chassic en plaatwerk onderkant schoongeborsteld met flex en borstel.
2x in de brunox daarna zwart geverft en daarna bitumen eroverheen.
Maar stralen is natuurlijk het allerbeste, daar haal je alle roest mee weg.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Mijn W200

Bericht door Robbie »

De spatbord randen van mijn laadbak zijn inmiddels 15 jaar geleden vervangen. Daar is toen zinkspray op gespoten, zelf heb ik daar toen loodmenie van Tenco overheen gerold en daar overheen legerverf. Wat je niet ziet, de binnenkant zit ook loodmenie van Tenco op en daar overheen Tencopal. Dat is een teerhoudende ijzerverf. Ziet er na 15 jaar nog steeds perfekt uit.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Hee, Brammie, heb jij geen koekoek in die vloerplaat?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

area51 schreef: 18 okt 2021 19:31 Hee, Brammie, heb jij geen koekoek in die vloerplaat?
Hahaha een koekoek ben ik nog niet tegen gekomen, wel zit daar de bout van de cabinesteun. Heb op het werk een gatenzaag gevonden met dezelfde diameter als de originele rubber doppen die in die gaten horen, dus die doppen kunnen straks weer netjes terug in de gaten.
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Dat is weer mooi dan.
Een vriend van me had op dezelfde manier zijn vloerplaat vervangen, en daarna hoorde hij tijdens het rijden telkens kloeink, kloeink, dat maakte hem bijna gek, dat ie dat niet vond waarvan dat geluid kwam.
dat is dus de koekoek.
dan zit zo'n plaat er onder spanning in, en een klein beetje bewegen veroorzaakt dat geluid.
het is ook om die reden dat constructeurs die "gootjes" in die vloerplaten maken, dan heb je die spanning niet meer in het metaal, waardoor dat geluid ook wegblijft.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ah op die manier bedoel je het. Ik heb de plaat er spanningsvrij ingezet, alleen met lassen zijn er misschien wat spanningen ingekomen. Die gootjes waren beetje lastig na te maken. Of dat geluid bij mij ook gaat komen zien we vanzelf wel.
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Denk het niet, dat zit er vanaf het begin al in, of niet.
groet, Bart
Plaats reactie