Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ja ik heb er maar 1 vervangen omdat die beschadigd was, en de andere nog meer dan dik genoeg is om nog jaren mee te kunnen. Ik snap dat je normaal remschijven tegelijkertijd moet vervangen omdat ze gelijkmatig afslijten, en dan samen met de remblokken, maar aangezien deze nog flink wat af kan slijten voordat hij slecht is, heb ik besloten deze te laten zitten.
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Lange tijd niets meer gedaan aan de Dodge, vooral bezig geweest aan een ander project. Het opknappen van een oude tractor, tot de laatste stukjes uit elkaar.
Afbeelding

Maar aangezien de APK er weer aan komt, leek me het nu een mooi moment om alles weer eens goed na te kijken en schoon te maken. Op het werk was nog plek in de werkplaats, dus ik heb er fijn verwarmd en droog aan kunnen sleutelen.
Afbeelding

Alle remmen maar eens los gehaald en schoongemaakt, smeernippels weer eens nalopen en vloeistoffen gecontroleerd. Verder natuurlijk het standaard probleempuntje, de handremkabels maar eens aangepakt. Alleen nu nog even wachten op een paar onderdelen van de uitlaat en dan kan ik op keuring.

Aangezien ik nu toch er aan bezig was, en ik er de tijd voor had, heb ik ook maar eens een HEI op mijn blok geplaatst. Op facebook kreeg ik de tip om de oliedruksensor met een knietje te monteren, zo heb je net iets meer plaats voor de HEI om te draaien en hem af te stellen.
Afbeelding

Aan de andere kant het stangenstelsel iets verbogen om plaats te krijgen, alleen nu is de stand van de stangen net iets anders. Kan je die afstellen of maakt dat niet zo veel uit?
Afbeelding

Ik heb meteen alle ongebruikte draden uit de kabelboom gehaald en alle onnodige onderdelen weggehaald. Ik had al eerder een dynamo geplaatst met interne spanningsregelaar, dus ook die draden konden weg. Ik heb alleen nog even zitten kloten om te kijken hoe ik de signaaldraad van het veiligheidsrelais van de gasinstallatie aan moest sluiten. Normaal zat die op de kabel tussen de bobine en de verdeler maar die heb ik niet meer. Nu heb ik hem op de toerentelleraansluiting van de HEI gezet, maar ik las op internet dat dat eigenlijk niet alles is. Hoe hebben jullie dat zitten?

Helaas kwam ik er na het plaatsen van de HEI achter dat mijn stroboscoop het leven heeft opgegeven, dus ik moet nog even een nieuwe aanschaffen om de ontsteking goed af te stellen. Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken met het oude systeem, ben alleen al blij dat het zo een stuk betrouwbaarder is geworden.
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Bram, heb jij het chrysler handboek?
daar staat het helemaal in beschreven hoe je de kickdown afstelt.

Andere project, MF35?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ik heb de Haynes Repair Manual, om eerlijk te zijn heb ik er nog niet naar gezocht. Daar zal het ook wel in staan.
Andere project is idd een MF35, die ik gekregen heb van mijn opa, hij heeft er altijd mee gewerkt vroeger.
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Mooi spul ook, ook die MF's help hier iemand met een 42 en 65.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Goed bezig Bram, die stangen stelsel voor je automaatbak heb ik op gevoel afgesteld.
Gas geven optrekken en kijken wanneer de automaatbak schakelt.

En je merkt zeker het verschil je hebt met een HEI een veel betere vonk.
En die veiligheidsrelais heb ik niet, rij al 15 jaar zonder.
Gewoon je ventielen aansturen op je contactsleutel.
Dus contact uit ventielen uit.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Mijn W200

Bericht door Robbie »

Bij volgas hoort je schakelstang niet verder naar achteren te kunnen. Kan hij dat wel, ben je een dief van je pomp vermogen
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Henk_W200 schreef: 09 jan 2021 11:17 En die veiligheidsrelais heb ik niet, rij al 15 jaar zonder.
Gewoon je ventielen aansturen op je contactsleutel.
Dus contact uit ventielen uit.
Ik heb toch liever wel gewoon dat veiligheidsrelais ertussen, stel de motor slaat af of ik heb heb gewoon op contact staan om de een of andere reden, dan blijft er tenminste geen gas stromen.

Ik zag hier op het forum ook al een beschrijving over het afstellen van het mechanisme, dus dat ga ik komende week maar eens doen.
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Vanmorgen langs de keuring geweest en hij is dr in een keer doorheen :toppie
Alleen wel een paar opmerkingen;
Remlicht deed t niet (gisteren wel nog...)
Koplamp R niet goed afgesteld.
CO te hoog (moet de lpg installatie nog steeds af laten stellen)
en een slechtere stuurkogel (deze wist ik dan wel, maar dacht als ik eerst op onderdelen van rockauto moet wachten zijn we weer ff verder)

Dus al met al ben ik er wel tevreden over.

Over die slechte stuurkogel gesproken, dat is er een van de draglink, die kan je loshalen/verstellen. Zijn die ook ergens los te krijgen? Ik zie op rockauto zo snel niet staan welke het dan moet zijn, en daar zie ik overigens de draglink zelf ook nergens staan.

-edit
Na wat rondzoeken op het forum zie ik dat de verstelbare draglinks van Chevrolet afkomstig zijn. Weet iemand van welk type of waar ze te krijgen zijn?
Afbeelding
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Fijn dat je Dodge door de keuring is gekomen :happy
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ik heb trouwens ook nog een ander probleempje met de Dodge, misschien hebben jullie tips. Als de wagen flink moet trekken (vooral als hij in het terrein niet op alle wielen grip heeft en dus sommige harder draaien dan andere) hoor je een ratelend/kloppend geluid van onder de wagen uitkomen. Ik zelf vrees dat of het differentieel van de vooras of de tussenbak zn beste tijd heeft gehad. Zo met normaal dagelijks gebruik hoor je het eigenlijk nooit, alleen als je de aandrijflijn even flink belast. In onderstaand filmpje kan je het ook horen, vanaf ongeveer 0:25.

Bram
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door ikke »

Dat geratel is waarschijnlijk de morseketting in de tussenbak. Deze is dan uitgerekt en kan helaas niet worden gesteld.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

Tussenbak denk ik ook

Wel mooi die ploeg :lach

Toen ik nog ging crossen haalde ik altijd de trekhaak eraf totaal 6 bouten aan chassis.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ja eigenlijk was het ook mijn bedoeling om die trekhaak er met crossen af te halen, maar dit was een ongepland ritje hahah.

Afgelopen zondag heb ik een andere tussenbak gehaald, dus die kan er ergens binnenkort ook onder gezet worden. Vanavond ga ik een '76er grill ophalen, zoals bij de wagen hoort. Dat zal er denk ik een stuk beter uitzien. Vind die dubbele knipperlichten maar niks. Ik zie bij verschillende grills dat er een spijltje uitgehaald is, is dat nog door het leger gedaan om een of ander zoeklicht in te bouwen of wat is de gedachte daarachter?

Ook zag ik heel toevallig op de site van Henk een paar foto's van mijn Dodge uit 2012. Kenteken mag dan wel geblurd zijn, maar ik herken m direct :toppie
https://www.wee200.nl/w200_tips/voorbum ... umper2.htm
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Bij sommige is er één spijltje uit, bij anderen ook nog aan de bestuurderskant, dat was voor de oorlogsverlichting, dat éne aan de passagierskant was om de motorkap af te kunnen sluiten met een hangslot.
groet, Bart
Plaats reactie