Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn dodge?

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

en waar vind ik da allemaal. inox kan ik al niet lassen, dus da wordt probleem 1 (gewoon staal las ik als de beste).

en is er een bepaald type flowmaster die goed is?
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne »

inox (rvs) wordt door veel mensen afgeraden. dit heeft een andere uitzettingscoöfficient dan gewoon staal. schijnbaar is het monteren ook veel lastiger, omdat het nooit lekker in elkaar past en minder flexibel is.

ik heb er geen ervaring mee, heb enkel wat verhalen aangehoord.

je kunt hetzefde doen als ik heb... een lantaarnpaal aanrijden en bij mij is hij er toevallig onder blijven hangen met als functie uitlaat :p :D
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb toch vragen over die inox uitlaten allemaal.

op boten wordt inox ook redelijk veel vermeden.

als met een inox plaat op een gewone plaat last, en daarmee in de zee gaat. dan heb je 2verschillende metalen in een zout water. je hebt dus een batterij gemaakt waar de polen van aan elkaar gelast zijn. dus kortsluiting.

op heel korte tijd wordt het gewone staal juist naast de las hiervoor volledig weggevreten. gaten in een stalen boot worden hierdoor nooit met rvs gelast.

nu als je een inox uitlaat op een stalen header zet, krijg je dan ook niet zo een effect. in gewone regen doet het niet veel, maar wat in de winter als er overal zout is gestrooid???

en wat met de dempers. als je een flowmaster koopt. zijn deze dan staal of rvs???
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb jaren met een RVS uitlaat gereden. De headers zijn gewoon van staal; de demper was ook volledig van RVS.
De headers en de rest van de uitlaat waren "galvanisch gescheiden" door de pakking die er tussen in zit. Hierdoor is de header beschermd tegen de inwerking van het RVS. De bouten zelf kun je eventueel nog beschermen middels koperen ringen.
Ik had dus geen enkel probleem.
Wat sommige mensen ook zeggen is dat een RVS uitlaat de motor te warm zou maken, omdat het RVS een slechte warmtegeleiding heeft.
Ook hiervan heb ik niets gemerkt; waarschijnlijk hebben de stalen headers hiermee wel te maken. Deze geven de warmte beter af dan eventuele RVS headers (als die zouden bestaan).

Om nog even terug te komen op een RVS plaat in een stalen boot: hiervoor moet je natuurlijk wel een overgangs-electrode gebruiken, anders gaat het inderdaad mis. Deze electroden zorgen voor een goede overgang tussen het RVS en het staal; zowel voor de sterkte als de galvanische scheiding.
Heb op deze manier veel RVS aan staal gelast en nooit een probleem gehad.
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik wist wel dat je moest opletten met rvs en staal, daarom dat ik het liever vraag vooralleer ik begin te lassen en de boel verknoei.

ik denk dat mijn eerste uitlaat van staal zal zijn, zodoende kan ik binnen een paar jaar eens een nieuwe maken, en misschien op een betere manier. zal toch nog wel dingen willen veranderen
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

voor het type flowmaster voor een w200,ga eens terade bij keneth.die heeft er al eentje geinstaleerd.

en inox last je met inox elektroden die zijn te verkrijgen bij sommige doe het zelf zaken.

verbindingen van inox en gewoon staal daar doe je best een koperen pakking tussen,zeker achter de headers deze kunnen lekker heet worden.en eventueel de bouten ook met koperen oringen.

die elektolische van verschillende soorten metalen bv bij boten en ook bij water leidingen is gewoon door de vrijving van het metaal en het water.ik zie bij een uitlaat geen probleem,een waterplasje zal daar geen spektaculair vuurwerk doen ontstaan.

inox is wel wat hard te bewerken maar gaat eeuwen lang mé en heeft zoals ik al heb gezecht een mooie sound.

en laat in iedergeval uwen kop niet zot maken door allerlij verhaaltjes!gewoon doen waar ge zin in hebt,lukt het niet ,zie het als een les.wees kreatief en laat je doe het zelf ziel maar de vrije loop.
de ervaring heeft me al geleerd als ge naar iedereen luisterd,dan komt er van doen niets meer in huis.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

jaja, mijn dodge is wel mijn dagelijks voertuig. als ik de boel uit elkaar haal en niet meer in elkaar krijg, zit ik hier wel vast, en moet binnenkort beginnen verhuizen

ik zou eigenlijk met de uitlaat willen wachten tot ik verhuisd ben, maar heb geen idee dat de dodge ginder binnengeraakt en de winter komt dan ook al dichterbij
en daarbij heb ik al een schoot gat in de uitlaat nu en t wordt elke dag groter :D

k denk dat de dodge nog eens bij kenneth zal binnengaan hiervoor.

ik las met halfautomaat, moet dus voor inox mijn rol lasdraad vervangen en mijn gasfles vervangen door zuivere argon
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

waar zit dat gat?
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

ik heb twee apparte pijpen met aan twee kanten een cherry bomb halverwegen en einde pijp achter de achteras bevalt mij goed lekkere brul bij het optrekken en als je op de snelweg rijd niet teveel herry
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

skiere schreef:waar zit dat gat?
onderaan de pot, maar de demper is gaar, zeker 10cm erond is hij ook al bijna doorgebrand. niet de moeite om te herlassen
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ff wat pics nu

heb vandaag de motorkap opgeschuurd en mat zwart gezet
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en het ram logo gemonteerd
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


de bedoeling is dat de motorkap, dak en laadbak in het zwart komen, de zijkanten in het wit, en dat paarse nu komt ook in het zwart

de wintervelgen worden zwart wit zoals dit voorbeeld(dit is zwart-grijs), en in de zomer zijn het de chroom velgen
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

en nog een vraagje, hoe snel hoort zo een dodge op te trekken?

ik had deze week eens getest om onze golf2 (1.3) te volgen, maar die reed er mij gewoon af. als ik vertrek op stand1 en goed in toeren jaag, dan zelf in stand 2, weer in toeren jagen en dan pas stand 3 gebruiken, dan houd ik die net bij.

nu was een paar maand geleden mijn co veel te hoog, en de garage had de gas armer gezet (die grote dop aan de zijkant). nu zat de stationair vijs in het midden en hebben we de dag erna daarmee afgeregeld, maar die eerste stond nog op arm. k heb die dus nu eens weer rijker gezet en de dodge trekt al veeeeeeeeeel beter (banden piepen als ik snel vertrek).

nu wat hoort een dodge zo te doen, kan iemand een tijd geven wat die zou moeten halen op x aantal seconden zodat ik kan vergelijken?




Edited By fcapri on 1192300552
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

dit weekend maar weer ff een paar spuitbussen anti steenslag (mat zwart) gekocht.

het paars is nu allemaal weg (zie fotos paar posts hoger)

de achterbumper is nu zwart, het dak is helemaal zwart alsook het stuk rond het achterraan. de bovenkant van de laadbak is zwart, het paarse ronddom is nu zwart, de onderste 5cm van de laadklep is ook zwart nu (dus was vroeger volledig wit). nu het binnenste van de laadbak nog eens doen en het sierlijntje aan de zijkant ook (dat rode lijntje moet weg

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

voor
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
na
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By fcapri on 1193590993
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Ziet er goed uit, maar ik denk dat het nog mooier is als je de raamstijlen van je deuren ook zwart maakt.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

nu was een paar maand geleden mijn co veel te hoog, en de garage had de gas armer gezet (die grote dop aan de zijkant). nu zat de stationair vijs in het midden en hebben we de dag erna daarmee afgeregeld, maar die eerste stond nog op arm. k heb die dus nu eens weer rijker gezet en de dodge trekt al veeeeeeeeeel beter (banden piepen als ik snel vertrek).


Dit lijkt me sterk fcapri, of je moet de voorste aandrijfas er niet tussen hebben, want bij een standaard dodge met 150 pk, 2200 kg en dan permanent 4x4. Is het toch vrij moeilijk om met piepende banden weg te rijden.
Plaats reactie