Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn dodge?

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

wie heeft er dus ideeen voor mijn dodge

op het programma staat a:
- dat ijzeren frame achteraan vervangen door een deftige exemplaar
-andere banden, maar het straat type
-die mist/verstralers vooraan vervangen door propere niet beschadigde
-dat metaalframe herlassen vooraan (hoe heet dat nu, is dat een push bar?)
-...???

Afbeelding

meer fotos op mijn webserver
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Verstandig!

Maarre.. dat metalen ding achter de cabine had er bij mij binnen een uur na aankoop er al afgelegen :;):
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

In jou geval is het rek dat voor je gril hangt een Bull-Bar.
Omdat ie over de volle breedte van je front zit en ook de koplampen beschermd.
Deze is van oorsprong bedoeld om koeien en ander overstekend gedierte terug te koppen...
Een Push-Bar is amper een metertje breed en is letterlijk vertaald alleen om een voorwerp weg te duwen.
Deze zit dan ook meestal in 't midden van je grille...




Edited By "Kale" on 1143832556
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

Ton schreef:Verstandig!

Maarre.. dat metalen ding achter de cabine had er bij mij binnen een uur na aankoop er al afgelegen :;):
ja, het was eraf, maar heel mijn dak is gedeukt en geschaafd en ben gaan uitzoeken waarom,
toen monteerde ik dat gevaarte, en zag dat de steun rechts afgebroken was, en heel dat spul voorover op het dak is gevallen (waarschijnlijk nog goed geladen ook)

dat hebben ze hersteld door een stuk aan te lassen (fotos volgen).

nu eerst het dak herstellen, lagers voorwielen vervangen, hele remmen reviseren, en die versnellingsbak aan de praat krijgen.

soms werkt hij, en andere momenten doet hij gewoon niks, mag in alle standen gaan staan, motor haalt toeren, auto staat stil. nu heb ik hem weer aan de praat gekregen, achteruit staat op P, vooruit doet hij op N, starten kan ik op R (hele zooi is verschoven) en 1 en 2 doen niks (buiten geratel van tandwielen ergens)

en dan begin we aan het uiterlijk
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Je hebt gelijk.
Het technische is het voornaamste.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik ben er dus eens ingevlogen, nu met het goede weer,

die bult in de motorkap moest eraf, is geen zicht, plamuur scheurde overal, kwam steeds water onder (dat eruit liep met de kap omhoog), en van binnenin heb je geen zicht op de straat (zou bij kale misschien nog net lukken aangezien hij achteraan hoger ligt dan vooraan)

voor:
Afbeelding

na
Afbeelding

en de rommel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

geintreseerden in die rommel?
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

de dodge is vertrokken bij iemand voor herstelling aangezien ik er de tijd en plaats niet voor heb

remmen worden hersteld, wiellagers, blijkbaar zijn ook de naven uitgesleten, dus wordt ook vervangen, en dan nog wat klein spul. hopelijk krijg ik hem deze winter op de baan
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Nou, ik hoop voor je dat het goed gaat komen en ook nog eens niet heel veel meer kost dan je dacht.
Succes!
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

hij is dus terug, en rijd goed nu. wiellagers zijn ok, remmen zijn ok

dit weekend ook maar eens ingevlogen. stuur werd vervangen (wat een miserie met de toeter, maar hij doet het)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
nog de banden vervangen, plaatje lassen onderaan en de wielkasten achteraan fixen en hup naar de keuring
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

in de week dat hij binnen moest voor de gas te installeren, is de versnellingsbak gesneuveld :( .

die is uiteindelijk hersteld geraakt (=vervangen) en hij is sinds gisteren binnen voor gas re-installatie.

volgende week is men dodge terug met gas en kan ik gaan keuren :D

vandaag maar ff bezig geweest met de velgen. op mijn chromé velgen komen straatbanden, op mijn staalvelgen komen de standaard banden. die velgen waren leger-groen gespoten, en ik heb dat nu eens herdaan. aangezien men dodge wit-zwart wordt (het paarse onderaan komt gewoon zwart), vond ik dat de velgen gelijkaardig moeten zijn

zo stond hij erbij, met de zwarte velgen
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
hier stond de achterbumper klaar voor montage
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en de velgen die ik vandaag anders heb gedaan. zilverkleurige rand en mat zwart is het midden
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

@fcapri

ik weet niet hoe je hem laat keuren maar als je hem als oldtimer laat keuren in Belgie dan moet er een gevaren driehoek aanwezig zijn he.

(Ik heb er een gevarendriehoek/brandblusser/veiligheids vestje in.. lekker slijmen krijg je daar geen geziek meer over)
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik weet wel wat er nodig is. dit is de 12de auto op de oprit. ken genoeg van keuringen (men 'kleine' broer werkt in een garage).

en deze komt als dagelijks vervoer hoor. de capri verbruikt teveel en heb een goedkopere wagen nodig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

we zijn er aan uit geraakt. de elektriciteit werkt (nog altijd dat verlies, maar dat weet ik zijn).

vandaag de hele achterkant in orde gezet. alle kabels uit elkaar, alles opnieuw aan elkaar gezet, goed ingetaped

de linkse lamp ligt links en is net afgewerkt. de rechtse ging ik hier juist beginnen. heel verschil al.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

ook onderaan ziet het er heeel mooi uit
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en de lichten gaan ineens ook veel harder :D
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

ik zocht ook al een manier om de nummerplaatverlichting aan te sluiten tot ik op een leeg connectortje stoote aan de linkerkant. de nrplaatverlichting :D .

heb ook een nieuwe aansluiting gezet voor aanhangwagens, en daar zit ik wel in de knoei met die knipperlichten.

ik kan die toch niet zomaar samenverbinden met de stoplichten, want dan gaat bij de aanhanger alles knipperen als ik de knipperlichten aanzet. ik weet niet of hier een schema van bestaat, zal er morgen eens achter zoeken
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

:;): Knipperlichten,de draden bedoel ik hiermee zul je van de voorkant moeten halen ,dit omdat de achterlichten bij de Dodge meerdere functie's hebben dan andere auto's.
gr Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ok, allemaal goed.

en als je remt en de knipperlichten staan aan???

de dodge heeft 3 lampen achteraan (2lampjes en 1 met drie functies nl licht en stop/knipperlicht)
-gewoon licht
-achteruitrijlicht
-remlicht/knipperlicht.

een europese aanhangwagen heeft 4 lampen(3lampjes, 1 met dubbele functie nl licht en remlicht)
-gewoon licht
-stoplicht
-knipperlicht
-achteruitrijlicht

als de dodge zijn knipperlichten aanzet, dan knippert 1 van de stoplichten (van de kant die aanstaat).

gaat bij je aanhangwagen dan ook je stoplicht niet gaan knipperen samen met de knipperlichten dan?
Plaats reactie