Witte rook - lpg probleempje

78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Het gebeurt niet altijd, dus is een beetje lastig te zeggen wat er nou precies misgaat, maar hier komtie:

Als de motor warm is, en ik wil starten gebeurt het de laatste tijd (vandaag zeker 3 keer) dat motor niet aanslaat maar er lpg onder het luchtfilter uit begint te lopen. Zelfs als het contact al uitstaat.

Probleem heb ik al een tijdje, maar meestal start ie dan 2e keer toch wel en ruik ik even gas maar verder geen probleem.
Nou dacht ik eerst dat het er aan lag dat ik de sleutel altijd eerst op contact zet, ruim voordat ik start. Dat helpt bij een koude start om alvast wat lpg naar voren te krijgen. Maar vandaag heb ik dat dus niet gedaan, lpg begint er al uit te komen ook al draai ik naar start in 1 keer....
Maar dus niet perse iedere keer dat ik warm start. :p

Kortom: lpg stroomt als rook onder het luchtfilter uit als de motor niet aanslaat.

Lastig verhaal, ik hoop dat er iemand iets weet....
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Probleem is nog niet weg, ik heb 2 pakkingen vd carburateur vervangen omdat die valse lucht aanzogen, en het filter aan de bijrijderskant op het kleppendeksel goed schoongemaalt en doorgeblazen, maar toch nog 2 keer een flinke rookwolk onder het luchtfilter uit...
Aan de binnenkant vd carb en mixer is geen brandschade te zien, dus als er al iets verbrand moet dat in de inlaat gebeuren denk ik? ???
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Filter op het kleppendeksel word een breather, mischien dat dat gaat schelen.
Het zou namelijk ook olie kunnen zijn die verbrand aan de verkeerde kant eruit komt...denk ik... :p
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Het had dus eigenlijk weinig met de lpg installatie te maken.
De rook die er uit komt is benzine, de benzinepomp zal wel kapot zijn, komt er benzine in het blok.
En omdat de carburateur lek was, startte de auto niet goed. En dan kwam er dus weleens lucht uit de carterventilatie omhoog, met dus een wolk benzine.
Ik heb de carb weer luchtdichtgemaakt, en de benzineleiding losgemaakt en dan zou het probleem verholpen moeten zijn..... :O
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

NascarTim schreef:en dan zou het probleem verholpen moeten zijn..... :O
Niet dus.
De carburateur is nog steeds lek, maar iemand tussendoor een ander idee wat het zou kunnen zijn?
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Heb je het relais van je gasinstallatie al eens bekeken?
Blijft die niet hangen? Anders de benzineleiding loshalen en kijken wat er dan gebeurt, weet je tenminste zeker dat je geen benzinedamp ziet maar LPG. Voor de carb maakt dit niet uit. Op LPG doen alleen de gaskleppen maar dienst.
Suc6 met je zoektocht.
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

lijkt erinderdaad op dat je afsluiters niet meer werken.... of iig 1 niet... draai je contact aan zonder te starten, dan hoor je een klik. en als je niet start, dan moet ie na 5 seconden weer dichtgaan uit zich zelf....
dus weer een klik horen.

zit dat draadje nog wel gewikkeld of met een klem om de bobine kabel die naar je verdeler gaat?
die zorgde ervoor geloof ik dat je gasinstallatie wist of je auto loopt of niet en dat ie dus wel gas blijft geven of niet....

maar ik denk gewoon hardop. want dit zou dan dus tot gevolg moeten hebben dat je auto GEEN gas krjigt... en die van jou krijgt het constant....

tjeck je afsluiter voorin... dat lijkt mij de boosdoener... :)
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Benzine heb ik al afgesloten, maar de rook blijft (pas 1 keer deze week, maar toch). :(
Dat klikken van de afsluiter hoor ik , zowel voorin als bij de tank.
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

witte rook in het begin of constant?
Want LPG geeft veel condensatie in de uitlaat.
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

gukke schreef:witte rook in het begin of constant?
Want LPG geeft veel condensatie in de uitlaat.
Het gebeurt niet altijd, en als het gebeurt is het wanneer ik probeer te starten maar de motor slaat niet aan.
Dan komt er een paar seconden lang rook uit het luchfilter gestroomd, genoeg om de straat blauw te zetten....
En het gebeurt met koude EN met warme motor, alhoewel het vaker is met warme motor.
Ik ga morgen de carburateur opnieuw in elkaar zetten (Maui bedankt voor het revisiesetje) en hoop stiekem dat het dan opgelost is, als het goed is start de motor dan sneller en kom ik dus geen rook meer tegen... :O
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

backfire bedoel je?
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Is het wel lpg wat er onderuit stroomt?
Zit je carterontluchting op je luchtfilter aangesloten?
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Carterontluchting zit op het luchtfilter, en heb ik afgelopen week vernieuwd om dat alvast uit te sluiten.
Het lijkt me geen backfire, omdat er geen knal aan te pas komt en het luchfilter nog schoon is.
Ik heb de carb vandaag open en schoongemaakt, en er zat overal olie in. Of ik vergis me en het is iets anders, maar ik denk toch dat er in het inlaatspruitstuk iets fout gaat. :(

niw, als ik de carb weer terug kan zetten (zie topic in motor/engine) kan ik zien of het veroorzaakt word door valse lucht of een scheur of gat in de intake...
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 »

onsteking ff nalopen anders? heeft daar ook iets van weg......

daar had ik ook probleempjes mee... en ik had alleen een zachte puff... en veel rook dat uit mn luchtfilter kwam...




Edited By Cas on 1156067721
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

En we gaan weer verder... :(

Carburateur vervangen door een zelf gereviseerd exemplaar, pcv klep en breather vervangen door nieuwe.
Maar na er een tijdje geen last van te hebben gehad, wilde de Dodge vanmiddag weer niet starten zonder eerst alles blauw te hebben gezet met rook. :O

Ik word er een beetje moe van, iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen voor ik ermee naar een garage ga?
Plaats reactie