Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

dodge draait niet meer

fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

k heb een groot probleem, de dodge draait niet meer stationair.

ik was vandaag aan het rijden, sprong er een 50-100meter verder een licht op oranje, reed toen een 70km/h. ik was niet van plan nog te stoppen dan, die clio voor mij dacht er anders over.
maw, k heb alles moeten dichtgooien, maar dan ook alles, piepende achterbanden, zwarte strepen, allé, toch goed gekomen, sta stil achter de clio en iedereen bekijkt mij.

de dodge was ook stilgevallen (vermoedelijk door de geblokkeerde achterwielen). maar krijg die niet meer gestart, heb daar zeker 5min proberen starten, draait rond, slaat niks meer aan.
ik kan ook niet meer op benzine rijden (geen tank meer). toen ik de klep los trok (om op benzine te rijden) sloeg de motor halflings aan. als ik dus die klep 2-3keer open en dicht trek, en de motor slaat aan, druk ik ze volledig dicht weer, dan blijft die draaien op volgas. kan dan gas geven tussen 2000 en 6000rpm. laat ik toerental zakken onder de 2000, valt de dodge uit. en dan begin ik opnieuw.

zet ik die op 3000rpm in versnelling, valt die ook gewoon uit. dodge afgesleept naar de garage.
daar vanalles geprobeerd, carbu uit elkaar, verdamper uit elkaar, ontsteking nagekeken en bobine zelf eens gewisseld. dodge slaat gewoonweg niet meer aan. op benzine geprobeerd (leiding aangesloten met pompje), geen leven in te krijgen.
glas benzine rechtstreeks in de carb gieten, slaat die wel aan. startpiloot inspuiten geeft 1 grote backfire.

nu, wat kan er allemaal mislopen bij een noodstop dat de motor niet meer draait? ik ga morgen opnieuw naar de garage met electrische benzinepomp, benzineleidingen, benzinetank om te zien of er nog leven in te krijgen is op benzine.
heb tientallen keren de mixer opgehaald, proberen afstellen. krijgen die half gestart, geraakt amper in toeren bij volgas, en in versnelling valt die dood (niks van kracht meer). als die in toeren gaat is het met veel gepruttel alsof de helft van de cilinders het niet meer doen. eens boven de 3000rpm gaat die vlot omhoog, maar van 1000 naar 3000rpm is het precies een grasmachien. kan de verdamper ineens verstopt zitten ofzo? (die gaat morgen uit elkaar)

hij begint zijn kuren te hebben, vorige week komt er een gastank los, nu dit probleem. zo ga ik elke week aan de dodge mogen sleutelen




Edited By fcapri on 1274392070
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Dit kan ook een oorzaak zijn door het afremmen op grotere snelheid kan door slijtage de ontsteking niet meer in volgorde zijn werk doen ,hiermee bedoel ik dat in principe je ontsteking meer dan 2of 3 cilinders gedraaid is.
Ga van vooraf beginnen met bougie nr 1 draai hem naar het HDP en kijk hoe je onsteking staat, die moet naar bougie 1 wijzen.
suc6
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

De eerste cilinder is als ,,eerste en zesde cilinder omhoog staan,,
Als dit niet het geval is staat hij 180 graden gedraaid.
Misschien is de distributieketting een paar tanden versprongen.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Als je toch aan het controleren bent: kijk dan gelijk even of de motor nog wel genoeg vacuum trekt en of de Pcv-klep en de ontluchtingsklep aan de andere kant niet verstopt zitten.
Ik had een lekkende inlaatspruitstukpakking en toen deed mijn blok ook zo raar: slecht starten en niet stationair willen lopen en afslaan zodra je hem in de D zet.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb er nog mee gereden tot gisteren. ineens bij een noodstop, de motor afgeslagen en niet meer aan te krijgen.

heb in ieder geval andere problemen nu, sinds vanmorgen draait men starter niet meer rond, enkel TIK, TIK.
uit gehaald, gedemonteerd, uitgekuisd, gemonteerd. draait 2-3 keer rond en dan TIK TIK (starter gewoon op een accu op de grond, niet in de auto)

ga eerst een andere starter zoeken, dan verder zoeken :(
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

heb je de amp-meter nog aangesloten?
controleer dan of de aansluitingen niet zijn losgeraakt.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

neeneen, t is de starter. gewoon accu op de grond, starter op de grond, alles verbinden met startkabels en nog steeds tik tik.

starter vandaag vervangen, ontsteking nagekeken, was buiten de schaal gewoon. denk dat die op +20° ofzo stond. dus verdeler losgemaakt en gedraaid tot die op -8° stond zo schuin heeft men verdeler nog nooit gestaan (kan gewoon niet meer verder draaien, ga er hem moeten uithalen en anders insteken om nog verder te geraken).

ff proefrit gedaan, heb bijna geen power meer. volgas rijden om 40mph nog te halen. draai me iets verder in de straat gewoon om, motor valt uit. weer hetzelfde, niet meer aan te krijgen
door met die luchtklep van de gas te spelen krijg ik die aan, en dan boven de 2000rpm rijd hij wel, eronder niet.

begin het kotsbeu te worden nu, das 3dagen aan een stuk miserie met het ding, en sta nog steeds 55km van huis. kan amper iets testen of demonteren hier
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

Als je je verdeler zover moet draaien dan zou je toch echt even naar je distributieketting moeten gaan kijken want dan is de kans wel heel erg groot dat die een aantal tanden versprongen is.
86'er Dodge B250 camper 318cui
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

dat moet je dan toch ook stationair merken. die draait nu stationair weer zoals ervoor. 1 slag aan de sleutel en springt direct aan, toerental rond de 600rpm, zet in versnelling, alles zoals vroeger, je vertrekt, gaat ff goed en dan zakt het vermogen in en gaat die langzaam door.
500meter verder draai je ergens af, geeft gas, motor valt stil en gedaan heb je. langs geen kanten meer te starten.

kan je weer als een gek aan die luchtklep beginnen trekken tot die ineens wil aanslaan, dan alles dicht en boel start weer. maar dan is het volgas maken dat je weer terug bent want eens onder de 2000rpm val je weer stil.

er is ergens een 2de probleem die nu pas tevoorschijn komt. ofwel is er teveel speling op de ketting gekomen (maar dan zou ik het al vroeger moeten gemerkt hebben ook en tot vorige week ging alles goed en rijd die heel betrouwbaar.

de problemen begonnen toen ik vorige week die gastank ben verloren. heb die laten monteren en naar huis gereden, de volgende rit was deze donderdag. nogthans zijn ze aan de motor niet geweest
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ben het helemaal met Dennis eens; waarschijnlijk is je distributieketting een paar tanden versprongen.
Met stationair hoef je daar niks van te merken, maar als je vermogen gaat vragen, gaat het mis...........

Als je de stroomverdeler zo ver moet verdraaien, kan het niets anders dan de ketting zijn..............helaas.
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

mja, heb wat rondgebeld en t lijkt idd zo.

ding draait en rijd nu redelijk, start altijd, valt niet meer stil. maar vermogen is er niet meer. haal amper 45mph en bergop kan nje niet optrekken.

hij geeft echt NIKS meer van 1000 tot 3000rpm, erboven trekt hij goed door (precies een raceblok). waarschijnlijk komt dit doordat de distributie nu verkeerd staat, nu enkel voor hoogtoerig gebruik.

t ambetante is dat de bak opschakeld vanag een 2500rpm, en bij draaien op een baan rijd je dus rond 1000rpm in 3de en gaat het daar mis. zet je die op LOW lock, dan is er best mee te rijden

wordt maandag opgehaald om de distributie te laten vervangen
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

t probleem is dus gevonden. distributie is een 3tal tanden versprongen.
van het grote alu tandwiel met die plastic tanden op is een reeks van 5tanden weg, dan staat er nog 1 tandje wel, en dan weer een hele serie opvolgende tanden die wegzijn.

ketting is nog de originele en hing onderaan rond het krukastandwiel te bengelen. daar was al VEEEEEEEEEL speling op. een wonder dat hij eigenlijk nog rijd, blok had kapot moeten zijn. geen verdere schade gevonden :)




Edited By fcapri on 1275693510
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

country4all schreef:Dit kan ook een oorzaak zijn door het afremmen op grotere snelheid kan door slijtage de ontsteking niet meer in volgorde zijn werk doen ,hiermee bedoel ik dat in principe je ontsteking meer dan 2of 3 cilinders gedraaid is.
Ga van vooraf beginnen met bougie nr 1 draai hem naar het HDP en kijk hoe je onsteking staat, die moet naar bougie 1 wijzen.
suc6
Nieuw kettingkje en tandwielkus erop goed afstellen en gaan met die banaan.
Ik had dat ook al eens meegemaakt en gelukkig zonder verdere schade ,suc6 met de reparatie. :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

is al hersteld, zit nieuwe ketting op. de fabriekoriginele zat er nog in, ook de waterpomp was nog de originele.
waterpompbouten zaten dus vast, 1 is afgebroken. waterpomp werd er vanrond gekapt, moer op de bout gelast, weer afgebroken, weer een moer op gelast en dan met watertang en ringsleutel de bout eruit gekregen.

heb nog een paar kleine dingetjes te doen. hij rookt verschrikkelijk nu, dus klephoedjes zijn eraan (hoop dat dit het enige is nu, want ervoor rookte die zo niet). olieaflaatplug lekt.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
paar barstjes in, maar er zijn zeker nog een paar goeie tandjes aanwezig :p

ketting hing gewoon los rond het onderste tandwiel. dat er niet meer versprongen zijn ...
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Als je voor de motor staat ,rechtsonder zeker.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Plaats reactie