Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

olie druk en watertemperatuur.

skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

als ik de motor koud start,en ik laat die een 2tal minuten stationair draaien.ik vertrek en rij een X aantal km(een 10 tal bvb).de olie druk staat op 30 en soms gaat die naar de 40.de water temperatuur gaat iets over cool,begin in het vakje.alles nomaal dus.ik stop,(een tijdje een minuut of 20).daarna start ik de motor en rij verder.maar de temperatuurmeter van het water blijft helemaal links staan hij slaat dus niet uit.en de olie druk staat max op 30 als ik rij en gas geef.maar als ik stationair draai valt die direkt op nul (bvb aan de rode lichten).heef ik wat gas slaat die weer uit naar rechts.
dit gebeurd iederekeer.ik moet wel erbij zeggen dat de motor normaal draaid en ik geen kracht verlies voel of abnormaal geluid of gedrag ondervind.
dus alleen de meters geven abnormaal gedrag aan.

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ballast resistor in tellerbak?
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ik heb het zelfde gehad vorig jaar en heb toen op de printplaat ,het metaalkleurig modul verwisseld,je kan er langs onder bij,het euvel met meters was hiermee verholpen.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

elektrisch probleem dus????
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Skiere,


Ik zou je teller bak even los halen en kijken of de metertjes en inderdaad je volt limiter zo als dat dingetje heet goed contact maakt met de print plaat, tevens kun je dan goed zien of er niet een klein breukje in de printplaat zit en alles evt schoonmaken en doormeten vervolgens je grote conector van je tellerbak goed schoon maken en er weer goed opdrukken met contact spray.

Dan heb je alles in één keer gehad uiteraard testen met de boel nog los!!!

Die volt limiter maakt van je onbetrouwbare 12V (11 tot 15,8 bij mij) een betrouwbare 5V
Zodat je meters niet gaan schommelen op het gas geven, je voelt wel aan bij de minste strubbeling vuiligheid of wat dan ook ben je die vijf volt kwijt.

Die volt limiter kan ook kapot gaan meestal uit dat zich doordat de meters alles vol aangeven als dat gebeurt gelijk het contact uit en als dat niet kan een gigantisch klap op je dashboard geven anders raak je nog meters kwijt ook.


Groet Arie
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

bij mij was het wel,de temp was onder het rijden normaal en bij stilstand liep de temp terug,de oliedruk liep ook op en bij stilstand naar nul ,tijdens het rijden schommelden de meters ertussen
dit was bij mij het geval,nu is alles normaal :D




Edited By JAN/DODGE on 1206890896
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

en wat doet de benzine meter ? deze is ook geschakeld via de ballast resistor of voltlimiter zoals arie zegt . (dat is dat kleine blokje dat je zo in en uit kunt steken aan de achterkant tellerbak en heeft dacht ik drie pootjes.) enkel ampere meter loopt niet via dit kleine dingetje.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

@bastiaan,benzine meter werkt niet meer,de oorzaak ligt in de benzinetank.de potentiometer die aan de vlotter ligt is stuk en de vlotter is lek ook.zo kan ik niet weten of de benzine meter er ook last van heeft.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

zeker dat je potentiometer ook stuk is? de vlotter kan je gewoon vervangen door de vlotter uit een andere wagen te nemen. ik heb een plastiek versie genomen van een ford capri tank

http://fcapri.homelinux.com/dodgew200/fcapri/fuel.htm
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

fcapri schreef:zeker dat je potentiometer ook stuk is? de vlotter kan je gewoon vervangen door de vlotter uit een andere wagen te nemen. ik heb een plastiek versie genomen van een ford capri tank

http://fcapri.homelinux.com/dodgew200/fcapri/fuel.htm
ja ja ik heb ook mijn tank open gedaan en alles was kapot gevreten door het jaren lang in de benzine te liggen.
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

:D ja probleem opgelost!!!
een zonnige zondag voormiddag en even tijd om het dashboard open temaken.de contackten van de balast resistor waren ok,en ik heb op aanraden van arie de contackten toch proper gemaakt en met contacktspray alles bespoten.maar het probleem lag in de ronde stekker,na deze eruit te trekken zach ik dat de koperen contacktjes G en E los zaten op de printplaat.dus de enen G zat volledig los en zo werkte de watertemperatuur meter niet meer.en de E ging nog met een haartje vast en dus slecht contackt.
na heel de boel vast te solderen en de printplaat proper te maken en nog eens met de spray erover te gaan,en natuurlijk de boel te testen!is het probleem uit de wereld en werkt alles weer OK :D

greetz skiere...
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

vloek vloek :angry: :angry: tevroeg gejuigt!
tweede test gedaan en het zelfde probleem als tevoren!
dus op nieuw zoeken.ik zal die volt limiter eens moeten controleren.

greetz skiere
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ja nu is het echt opgelost :D ,dus de oorzaak was dat de twee koperen staafjes los waren van de printplaat en ik heb deze vast gesoldeert.tussen de eerste testrit en de tweede had ik de fische onder de motorkap van de water voeler afgenomen,gereinigt en niet goed terug op geduwt :O stom van mij!

blijkbaar als de watermeter niet goed werkt word de oliedruk meter ook ontregeld!raar!!!!

oja dank aan arie voor de goede raad.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

eh.. fische onder de motorkap van de watervoeler???
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

bastian schreef:eh.. fische onder de motorkap van de watervoeler???
ja de aansluiting van de koelwater sensor,die zit op het
inlaatstuk juist naast de alternator.
Plaats reactie