Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mat zwarte verf

smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Wou dit item eerst in offtopic plaatsen, maar ja het heeft wel met de Dodge te maken natuurlijk.

Wie weet waar ik mat zwarte verf kan kopen?

Heb nu wat laten mengen van een blik histor mat staat er op, maar helaas echt mat is het niet :( .

Duss wie weet een adres ofzo

Klaas
Afbeelding
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

histor mat heb ik er ook op zitten, wat mij opviel bij de verwerking is dat het pas na een dag of 3 a 4 mat werd.
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Heb wel eens eens wat gespoten met zo'n mat zwarte spuitbus van Motip, dat bleef wel aardig mat idd.
Of als je meer van het rollen bent kun je ook een s schoolbordenverf proberen
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

Ik gebruik mat zwart van tractol, dit is een kunsthars lak en is echt mat.
Je kunt het direkt vanuit het blik spuiten of met een kwast en roller aan de gang gaan.
Je kan het bij een agriservice of een mechanisatie bedrijf krijgen.
Zelf het ik het bij KRAMP in leek besteld.
groet'n oet ainrom
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik gebruik satijnglans zwart op men dodge.
als ik het schilder lijkt het hoogglans. ook de dag erna lijkt het precies of de verf nat is en blijft glanzen.
na een week wordt het zwarte gewoon mat.

dit is diezelfde lak:
velgenlak paar dagen oud (want de banden liggen er al op)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
nog een paar dagen later, de scherpe glans gaat eruit en t wordt meer een matte glans
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en hoe ze nu na 2maand onder de auto zitten. zelf in volle zon glanzen ze niet meer
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

dus geef je verf ff tijd, en was die af en toe eens. de glans gaat er zo af. en anders idd schoolbordenverf erop
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Na wat zoeken op marktplaats heb ik toen zwarte autolak gekocht, en een paar blikken matteringspasta. Dan kun je de lak dus net zo mat maken als je maar wilt door die pasta erdoor te mengen. Ik vond de totaalprijs toen best wel meevallen en dan heb je toch echte autolak.
Plaats reactie