Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Super Swampers - Slijtage

Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Dodgers,

Ik heb zelf op dit moment 36x12,5-16,5 Hummers eronder liggen. Op 16,5" x 9.75 J velgen. Ze zien er redelijk bruut uit, maar voor mij nog niet bruut genoeg.

Qua hoogte wil ik terug naar 35" zodat ik toch nog ietwat sneller van de plaats ben. Maar qua breedte wil ik naar 15,5 gaan. En dan voor INterco Super Swampers SAM-68, dus 35x15.5-16.5

Ik weet dus wat ik wil, maar ik weet echter niet hoe hard dat deze banden slijten t.o.v. een hummer band. Die slijten echt enorm hard. Ook komen er vrijsnel van die scheurtjes in de zijwand. Vandaar dat ik wil overstappen naar een andere band. Ik heb inmiddels 2 paar versleten op 2 jaar tijd.

Zijn er mensen hier op het forum die wel ervaring hebben met deze super swampers en het slijtage op de weg, of die me advies kunnen geven welke banden te kopen.

Alvast bedankt
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

een hummer is gewoonweg een goedkope band, dus veel slijtage matige wegligging veel onbalans en een goedkope rubbersoort.

ik ben van mening dat een veel duurdere band ook langer meegaat , minder onbalans heeft en in principe een betere wegligging.
echter door de redelijke brede maat die je voor ogen hebt zal het weggedrag ook flink achteruitgaan.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

In welk aanzicht zal mijn weggedrag dan achteruitgaan, dat begrijp ik niet echt.

Ik moet wel zeggen dat ik door de hummerbanden echt heel erge last van spoorvorming heb.
Echter of dit door bredere banden zal verergeren weet ik niet. Ik hoopte eigenlijk door andere velgen te kiezen met een grotere negatieve offset, komt ie dus breder te staan, dat het spoorvorming probleem ook weg zou zijn.
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Ik kan me vergissen natuurlijk, maar een bredere band staat boller en een bollere band heeft meer last van spoorvorming en "trekt" de auto juist in of uit het spoor.
De 36" hummer die jij omschrijft heb ik op standaard velgen gehad en stond redelijk bol. Als ik reed, kon ik hem bij de enorme spoorvorming op de A50 (tusen A12 en Heteren) soms maar net houden. Bovendien "zakt" de 36"band bij lang stilstaan uit. Hierdoor heb je in het begin van de rit veel last van hobbelen. Na een tijdje trekt dit weg en wordt het gehobbel minder.
De 37" hummerbanden hebben een recht profiel en zjin vna zichzelf minder breed. Deze hebben een betere wegligging en beter weggedrag.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
dodgemart
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 okt 2005 22:29
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door dodgemart »

hoi, rij met je hummers maar eens door een plasje als het wegdek verder droog is dan zie je gelijk waarom je last van die sporen heb :D zelfs somige motorrijders rijden breder ha ha.


Zelf rij ik met General Grabbers S/T en vind dit een hele fijne band waarmee je in het zand aardig vorruit kom.
Als ik de modder in ga gooi ik wel mijn hummers eronder want dat scheelt te veel.

Met S.Swampers helaas geen ervaring dus volg het onderwerp gewoon.. :p
gr. Martin
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Maakt niet uit, elk advies is er één.

Dus laat maar komen.......
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
ik heb bfgoodrich banden 35x12,5x16,5
ben er zeer tevreden over :)
76 w200 340
76 w200 360
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb zelf 305 (33,1 inch) x 12,5 x 16

Pro comp All terrain,

en ben er zeer tevreden over, ook in het terrein vielen ze me niet tegen,

en omdat het 33 inch is lijkt het behoorlijk breed
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

hummers zijn ideaal voor op het terrein!zijn de goedkoopste banden voor een w200(als je het net een beetje afzoekt).en hummers zijn cool alleen dan voor de look!
op het asvalt is het een dikke ramp,spoorvorming,lawaai,de kogellagers gaan er snel aan kapot en als je geen stuurbekrachtiging hebt is het gtvrdmme krachttraining.
ik heb nu general gabbers 31,12.5 met velg 16.
een droom van een band met weg profiel(dus wel geen modderrijden meer)de maat 31 is wel wat klein,zeker op de snelweg moet de motor meer toeren doen of moet ik wat trager rijden.

ik denk dat marco swampers heeft,maar wel een groter maat,ergens in de 40 denk ik.
ga daar eens te rade misschien??

http://www.dodgepowerwagonm880.com/Verhoge....#Banden




Edited By skiere on 1245779671
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Skiere,

Ik kan op die site geen email adress van die kerel vinden?
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Even googlen en je vindt het adres van deze ,,,MIJNHEER<<
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Hoi Bommel,

volgens mij heeft "bas" die met dat ijslandse vlaggetje ook die banden op zijn w-350 gehad, vraag het hem eens...

succes,

Bart
groet, Bart
wimmetjeb
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 nov 2009 16:13
Locatie: nieuwe pekela

Bericht door wimmetjeb »

hallo kijk hier eens dan http://www.offroadbanden1.com/
Plaats reactie