Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31 mar 2011 21:48
door koning
je onstekingsmodule op linker spatbord ?

of je Spannings regelaar op schut bord ?

contoleer die maar eens

Gr Tdk

Geplaatst: 01 apr 2011 00:20
door Henk_W200
Wat je ook nog kunt proberen is een draadje van de massa van je accu doorverbinden met de massa van je onstekingsunit.
Als ik dat niet heb , krijg ik mijn W200 ook niet aan.
Ontstekingsunit heeft een goeie massa nodig om te functioneren.

Geplaatst: 19 apr 2011 11:21
door peet
Het heeft even geduurd maar ik ben inmiddels weer een stapje verder:
Ik heb een nieuwe verdelerkap erop gemonteerd, kreeg hem eindelijk weer aan de praat, maar niet zo makkelijkl als ik gehoopt had. Alles nog eens doorgemeten, helaas is het stobescopen niet gelukt omdat de kabeltjes begonnen te roken als ik de knop van de lamp indrukte :angry:
Ik heb een directe aansluiting van de plus v/d bobine naar de plus van de accu gelegd, ik hoorde de bobine daardoor zoemen, vervolgens starten en de motor draaide in één keer als de beste. Meerdere malen deze procedure herhaald, helemaal geen probleem, hij startte iedere keer. Probleem zit 'm dan toch in het contactslot. bekabeling, of relais/schakelaar,
Helaas heb ik niet altijd evenveel tijd, wordt vervolgd.....

Geplaatst: 25 apr 2011 18:40
door nelis w200
hallo,
ik heb ook eens gehad dat hij pas wou starten als ik de sleutel losliet. even op de bobine gemeten, en tijdens het starten kreeg die te weinig spanning. bij mij was toen de stekker van het contactslot geoxideert. had dus een veel te hoge weerstand. nieuwe stekker gemonteerd en nergens last meer van gehad. hoop dat je hier wat aan heb. gr. niels

Geplaatst: 08 nov 2011 15:42
door peet
Ben d'r achter het was de startmotor, open gemaakt: 1 koolbortsl helemaal los, 1 koolborstem volledig versleten, 1 koolborstel muurvast en 1 koolborstel die deed wat ie moest doen. Waarschijnlijk trok de startmotor veel te veel stroom weg waardoor hij niet meer of af en toe startte.
Met nieuwe startmotor zijn alle problemen verholpen.
Bedankt voor het meedenken.

Geplaatst: 09 nov 2011 10:50
door zjeeraar
Klinkt bekend, ik heb vorig jaar ook vele ontstekingsonderdelen vervangen, extra geaard etc. maar starten bleef een probleem. Toen een andere startmotor gemonteerd (revisie is even duur en nu heb ik een veel lichtere) en nooit meer problemen gehad.