Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

W200 startprobleem

koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning »

je onstekingsmodule op linker spatbord ?

of je Spannings regelaar op schut bord ?

contoleer die maar eens

Gr Tdk
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Wat je ook nog kunt proberen is een draadje van de massa van je accu doorverbinden met de massa van je onstekingsunit.
Als ik dat niet heb , krijg ik mijn W200 ook niet aan.
Ontstekingsunit heeft een goeie massa nodig om te functioneren.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

Het heeft even geduurd maar ik ben inmiddels weer een stapje verder:
Ik heb een nieuwe verdelerkap erop gemonteerd, kreeg hem eindelijk weer aan de praat, maar niet zo makkelijkl als ik gehoopt had. Alles nog eens doorgemeten, helaas is het stobescopen niet gelukt omdat de kabeltjes begonnen te roken als ik de knop van de lamp indrukte :angry:
Ik heb een directe aansluiting van de plus v/d bobine naar de plus van de accu gelegd, ik hoorde de bobine daardoor zoemen, vervolgens starten en de motor draaide in één keer als de beste. Meerdere malen deze procedure herhaald, helemaal geen probleem, hij startte iedere keer. Probleem zit 'm dan toch in het contactslot. bekabeling, of relais/schakelaar,
Helaas heb ik niet altijd evenveel tijd, wordt vervolgd.....
nelis w200
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2009 19:38
Locatie: grootebroek

Bericht door nelis w200 »

hallo,
ik heb ook eens gehad dat hij pas wou starten als ik de sleutel losliet. even op de bobine gemeten, en tijdens het starten kreeg die te weinig spanning. bij mij was toen de stekker van het contactslot geoxideert. had dus een veel te hoge weerstand. nieuwe stekker gemonteerd en nergens last meer van gehad. hoop dat je hier wat aan heb. gr. niels
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

Ben d'r achter het was de startmotor, open gemaakt: 1 koolbortsl helemaal los, 1 koolborstem volledig versleten, 1 koolborstel muurvast en 1 koolborstel die deed wat ie moest doen. Waarschijnlijk trok de startmotor veel te veel stroom weg waardoor hij niet meer of af en toe startte.
Met nieuwe startmotor zijn alle problemen verholpen.
Bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Klinkt bekend, ik heb vorig jaar ook vele ontstekingsonderdelen vervangen, extra geaard etc. maar starten bleef een probleem. Toen een andere startmotor gemonteerd (revisie is even duur en nu heb ik een veel lichtere) en nooit meer problemen gehad.
Plaats reactie