thermostaat - motor word warm
hello
heb een dodge ramcharger,en wanneer deze warm komt valt deze stil als ik ergens stop,kan deze dan terug laten starten in neutraal,maar als ik hem in automaat zet om aan te zetten valt de motor uit,heb van alles al uitgeprobeerd en heb nu gezien dat er geen thermostaat inzit,zou dit de oorzaak kunnen zijn.
greetz
the mohawk
heb een dodge ramcharger,en wanneer deze warm komt valt deze stil als ik ergens stop,kan deze dan terug laten starten in neutraal,maar als ik hem in automaat zet om aan te zetten valt de motor uit,heb van alles al uitgeprobeerd en heb nu gezien dat er geen thermostaat inzit,zou dit de oorzaak kunnen zijn.
greetz
the mohawk
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
ik verwacht dat de ecu op de zelfde plek als bij de w200 zit, dat is tegen het spartbord aan de bestuurderskant, het is een rechthoekig kastje waar een stekker insteekt, naast de stekker zit een glimmend plaatje ter grote van een kwartje,
kijk eens of er misschien hars uit gelopen is,zoja ecu gesmolten en moet vervangen. het zou ook kunnen zijn dat deze stuk is zonder dat er hars is uitgelopen, maar meestal wel. tevens is extra massa op de ecu aan te raden (draadje onder 1 van de 2 bouten waarmee deze vastzit naar de min van de accu) zorgt ook voor minder problemen)
zie ook dit...
kijk eens of er misschien hars uit gelopen is,zoja ecu gesmolten en moet vervangen. het zou ook kunnen zijn dat deze stuk is zonder dat er hars is uitgelopen, maar meestal wel. tevens is extra massa op de ecu aan te raden (draadje onder 1 van de 2 bouten waarmee deze vastzit naar de min van de accu) zorgt ook voor minder problemen)
zie ook dit...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
ik weet nie juist de temperatuur,motor was stilgevallen,had de motorkap opengedaan en hoorde het hevig brobbelen,op de motor ter hoogte van de luchtfilter,de temperatuurmeter staat meestal maar aan het eerste tekentje,maar nu opeens aan het vierde tekentje,en deze heeft nog nooit hoger geweest dan het eerste tekentje,dacht in tbegin dat het nie werkte,maar sedert ik problemen heb met het stilvallen,zie ik dit steeds aankomen dat de meter de hoogte ingaat.
Nou, dan heb je geen probleem met je versnellingsbak of je thermostaat, maar je motor wordt gewoon VEEEEEEEEEEEL te warm.
Als de meter rechts aangeeft, is dus je motor oververhit. Waarschijnlijk stopt de motor ermee omdat de zuigers vastlopen.
Heb je wel genoeg koelwater in de expansietank EN in de radiateur?
Die zou ik eerst maar eens controleren.
Als de meter rechts aangeeft, is dus je motor oververhit. Waarschijnlijk stopt de motor ermee omdat de zuigers vastlopen.
Heb je wel genoeg koelwater in de expansietank EN in de radiateur?
Die zou ik eerst maar eens controleren.
Gerhart
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
@ Gerhart, gewoon uit nieuwsgierigheid , hoort er in het expansievat bij een koude moter ook al vloeistof aanwezig te zijn, (bij een warme moter natuurlijk wel,)
ben benieuwd, alvast bedankt
ben benieuwd, alvast bedankt
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Ja. Als hij koud is, moet er minimaal keolvloeistof tot aan de "minimaal" streep te zitten.Laurens schreef:@ Gerhart, gewoon uit nieuwsgierigheid , hoort er in het expansievat bij een koude moter ook al vloeistof aanwezig te zijn, (bij een warme moter natuurlijk wel,)
ben benieuwd, alvast bedankt
Als hij leeg is bij koude motor, heb je kans dat er lucht in je systeem zit, en dat geeft minder koeling.
Gerhart
hello
heb nogmaals gecontroleerd,en er zat genoeg koelvloeistof in het expantievat,maar kheb er in de radiator zelf naar schatting zo tegen de 2 liter kunnen bijgieten,dus ik denk da we op goe weg zijn,maar dak misschien een probleem heb met het terug steken van het expantievat naar radiator,zou dat kunnen,kga nu morgen eens testen met warme motor en hou jullie op de hoogte.
thanks
heb nogmaals gecontroleerd,en er zat genoeg koelvloeistof in het expantievat,maar kheb er in de radiator zelf naar schatting zo tegen de 2 liter kunnen bijgieten,dus ik denk da we op goe weg zijn,maar dak misschien een probleem heb met het terug steken van het expantievat naar radiator,zou dat kunnen,kga nu morgen eens testen met warme motor en hou jullie op de hoogte.
thanks
hello
we denken het probleem van stilvallen te hebben gevonden,ben nu op zoek of er verschillende series daarin bestaan,tgaat hier over ramcharger carburator1987,zo te zien is de schokebreker kapot op deze,da is namelijk een rochester quadrajet,zou willen weten of de schokebreker apart verkrijgbaar is,en of er daar verschillende modellen in bestaan,of waar ik het nr kan weervinden van de carburator,en waar zou ik dan deze kunnen bestellen,en heeft er iemand idèè van de prijs.
greetz
the mohawk
we denken het probleem van stilvallen te hebben gevonden,ben nu op zoek of er verschillende series daarin bestaan,tgaat hier over ramcharger carburator1987,zo te zien is de schokebreker kapot op deze,da is namelijk een rochester quadrajet,zou willen weten of de schokebreker apart verkrijgbaar is,en of er daar verschillende modellen in bestaan,of waar ik het nr kan weervinden van de carburator,en waar zou ik dan deze kunnen bestellen,en heeft er iemand idèè van de prijs.
greetz
the mohawk