Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

thermostaat - motor word warm

mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
heb een dodge ramcharger,en wanneer deze warm komt valt deze stil als ik ergens stop,kan deze dan terug laten starten in neutraal,maar als ik hem in automaat zet om aan te zetten valt de motor uit,heb van alles al uitgeprobeerd en heb nu gezien dat er geen thermostaat inzit,zou dit de oorzaak kunnen zijn.
greetz
the mohawk
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Wordt de ECU misschien te warm ofzo?

Thermostaat zorgt er naar mijn menig niet voor dattie afslaat.
Geen thermostaat: motor komt langzamer op temperatuur
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

wat is ecu juist,water brobbelt op kookpunt,en bij stationeer draaien,bij langere afstanden koelt die beter en heb dan dat probleem nie
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

en waar zit dat juist op een ramcharger bwj 1987 die ecu
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

ik verwacht dat de ecu op de zelfde plek als bij de w200 zit, dat is tegen het spartbord aan de bestuurderskant, het is een rechthoekig kastje waar een stekker insteekt, naast de stekker zit een glimmend plaatje ter grote van een kwartje,

kijk eens of er misschien hars uit gelopen is,zoja ecu gesmolten en moet vervangen. het zou ook kunnen zijn dat deze stuk is zonder dat er hars is uitgelopen, maar meestal wel. tevens is extra massa op de ecu aan te raden (draadje onder 1 van de 2 bouten waarmee deze vastzit naar de min van de accu) zorgt ook voor minder problemen)

zie ook dit...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
volgens ik begrijp is dit dan de voltage regelaar,heb ik het juist,deze is vernieuwd geweest,over 8 maanden,zou dit kunnen dat deze al terug stuk is dan.
the mohawk
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je koelvloeistof kookt, is het niet echt in orde.
Hoe warm wordt je motor? Kun je vertellen hoever de meter dan staat?
Als je motor HEEL warm wordt, kan 'ie daarvan wel afslaan.
Gerhart
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

ik weet nie juist de temperatuur,motor was stilgevallen,had de motorkap opengedaan en hoorde het hevig brobbelen,op de motor ter hoogte van de luchtfilter,de temperatuurmeter staat meestal maar aan het eerste tekentje,maar nu opeens aan het vierde tekentje,en deze heeft nog nooit hoger geweest dan het eerste tekentje,dacht in tbegin dat het nie werkte,maar sedert ik problemen heb met het stilvallen,zie ik dit steeds aankomen dat de meter de hoogte ingaat.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Nou, dan heb je geen probleem met je versnellingsbak of je thermostaat, maar je motor wordt gewoon VEEEEEEEEEEEL te warm.
Als de meter rechts aangeeft, is dus je motor oververhit. Waarschijnlijk stopt de motor ermee omdat de zuigers vastlopen.
Heb je wel genoeg koelwater in de expansietank EN in de radiateur?
Die zou ik eerst maar eens controleren.
Gerhart
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

@ Gerhart, gewoon uit nieuwsgierigheid , hoort er in het expansievat bij een koude moter ook al vloeistof aanwezig te zijn, (bij een warme moter natuurlijk wel,)

ben benieuwd, alvast bedankt
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Laurens schreef:@ Gerhart, gewoon uit nieuwsgierigheid , hoort er in het expansievat bij een koude moter ook al vloeistof aanwezig te zijn, (bij een warme moter natuurlijk wel,)

ben benieuwd, alvast bedankt
Ja. Als hij koud is, moet er minimaal keolvloeistof tot aan de "minimaal" streep te zitten.
Als hij leeg is bij koude motor, heb je kans dat er lucht in je systeem zit, en dat geeft minder koeling.
Gerhart
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
heb nogmaals gecontroleerd,en er zat genoeg koelvloeistof in het expantievat,maar kheb er in de radiator zelf naar schatting zo tegen de 2 liter kunnen bijgieten,dus ik denk da we op goe weg zijn,maar dak misschien een probleem heb met het terug steken van het expantievat naar radiator,zou dat kunnen,kga nu morgen eens testen met warme motor en hou jullie op de hoogte.
thanks
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
zie vorige mailtje hierboven




Edited By mohawk on 1253518393
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik hop dat je geen permanente schade aan de motor hebt.............
Ook even naar het slangetje van het expansietankje kijken; die zit dus verstopt. Even doorblazen wil wel helpen.
Gerhart
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
we denken het probleem van stilvallen te hebben gevonden,ben nu op zoek of er verschillende series daarin bestaan,tgaat hier over ramcharger carburator1987,zo te zien is de schokebreker kapot op deze,da is namelijk een rochester quadrajet,zou willen weten of de schokebreker apart verkrijgbaar is,en of er daar verschillende modellen in bestaan,of waar ik het nr kan weervinden van de carburator,en waar zou ik dan deze kunnen bestellen,en heeft er iemand idèè van de prijs.
greetz
the mohawk
Plaats reactie