Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

problemen met mini USB-DMX dongle - DMX 'blijft hangen'

jorim
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 09:22
Contacteer:

Bericht door jorim »

Ik heb nu sinds een tijdje de mini USB-DMX dongle, maar ik heb hem nog steeds niet volledig aan de praat. Met DMX configurator gaat het redelijk, maar als ik een snellere chase laat lopen, loopt het programma vast en blijft het DMX signaal hangen. Het zelfde geval is met LightJockey en FreeStyler. Als ik op een dimmer de schuif heen en weer beweegt, doet de dimmer eventjes mee, maar vervolgens blijft het kanaal gewoon open staat, terwijl ik in LightJockey de schuif heen en weer beweeg. Het lijkt wel of de interface het niet kan bijhouden. Weet iemand waaraan dit ligt en of dit een meer voorkomend probleem is?

Groeten,

Jorim
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Hoi Jorim,

Even een paar vragen / tips:
- Staat de interface wel op de goede snelheid nl. 38400 baud, dit kun je zien in DMX Configurator bovenin in de titelbalk (=statusbalk)
- Wat doet DMXConfigurator met hetzelfde chase proggie maar dan zonder DMX apparatuur er aan?
- Gebruik je wellicht een USB hub? Zo ja probeer het dan eens zonder. Zo nee, probeer het dan eens met.
- Heb je e.e.a. al geprobeert op een andere computer?

- Vastlopen van DMXConfigurator kan betekenen dat ie de communicatie verliest met de interface.
jorim
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 09:22
Contacteer:

Bericht door jorim »

Hoi Tonnie,

de interface staat ingesteld op 38400 baud.
Ik heb de interface zowel met als zonder usb hub geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.
Ik heb al drie verschillende pc's gebruikt, maar het probleem blijft zich voortdoen.
Ook zonder DMX apparatuur blijft het probleem zich voortdoen.
Kan het zijn dat de microprocessor van de interface niet in orde is?

Groeten Jorim
jorim
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 09:22
Contacteer:

Bericht door jorim »

Hoi Tonnie,

gisteren liep DMX configurator vast, nadat ik een schuif omhoog deed. Ik had dus niet eens een chase lopen.
Heb ik iets verkeerd ingesteld, het lijkt allemaal goed namelijk.

Groeten Jorim
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Hoi Jorim,

Je mag hem opsturen ter controle, als er iets mis is dan zullen we het oplossen.
Plaats reactie