ombouw van een ambulance naar een pickup
Hoi Ikke,
Als je nu eens zou ondertekenen met je voornaam bijvoorbeeld, dat zou het al een stuk makkelijker maken te antwoorden...
maar goed Ikke,
normaal gaat een Dodge met gas en kenteken tussen de 5 en 7000€,dus dat antwoord heb je vast.
het grootste deel van de ambulance carrosserie (cabine) is in redelijke toestand, misschien, ik weet niet hoe handig je bent?, kun je het dak en achterkant gewoon dichtmaken?
of (omdat het dak van de opbouw lek is) zaag je de bovenkant van de opbouw af, en maak je er iets leuks van, dan is het net of je een grote Trailduster hebt...
in ieder geval heb je dan iets bijzonders.
Als je nu eens zou ondertekenen met je voornaam bijvoorbeeld, dat zou het al een stuk makkelijker maken te antwoorden...
maar goed Ikke,
normaal gaat een Dodge met gas en kenteken tussen de 5 en 7000€,dus dat antwoord heb je vast.
het grootste deel van de ambulance carrosserie (cabine) is in redelijke toestand, misschien, ik weet niet hoe handig je bent?, kun je het dak en achterkant gewoon dichtmaken?
of (omdat het dak van de opbouw lek is) zaag je de bovenkant van de opbouw af, en maak je er iets leuks van, dan is het net of je een grote Trailduster hebt...
in ieder geval heb je dan iets bijzonders.
groet, Bart
Hoi Patrick,
Of het allemaal kan weet ik niet.
Maar heb zelf zoiets van "waar begin je aan "
Is een opknapper geen betere optie ??
Of het allemaal kan weet ik niet.
Maar heb zelf zoiets van "waar begin je aan "
Is een opknapper geen betere optie ??
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Ja hoor dat kan prima. Ik heb het zelf ook gedaan.
Mijn cross-dodge was ook eerst een ambulance toen ik 'm kocht. Er zat al wel een 'kale' pickup cabine los bij de koop in begrepen. Je kunt dus gewoon alles wat in, aan en om de ambulance cabine hangt overschroeven op de andere cabine. Dus dashboard, voorruit, interieur, deuren en dergelijke kan zo over gezet worden.
De laadbak had ik er niet bij, maar daar heb ik zelf een soort van bakkie voor gemaakt. Maar een laadbak past er ook gewoon op, alleen is het ambulance chassis +/- 30 cm verlengd aan de achterkant, maar die verlenging kun je er natuurlijk weer af slijpen.
Mijn cross-dodge was ook eerst een ambulance toen ik 'm kocht. Er zat al wel een 'kale' pickup cabine los bij de koop in begrepen. Je kunt dus gewoon alles wat in, aan en om de ambulance cabine hangt overschroeven op de andere cabine. Dus dashboard, voorruit, interieur, deuren en dergelijke kan zo over gezet worden.
De laadbak had ik er niet bij, maar daar heb ik zelf een soort van bakkie voor gemaakt. Maar een laadbak past er ook gewoon op, alleen is het ambulance chassis +/- 30 cm verlengd aan de achterkant, maar die verlenging kun je er natuurlijk weer af slijpen.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
Ik heb dit zelf een aantal jaren gelden ook gedaan, voor de keuring moet er op kenteken dan open wagen staan en niet dichte wagen.
Maar ik denk dat er over wet algemeen niet naar gekeken wordt ( komt eigenlijk bijna nooit voor, dus letten ze er niet op).
omkeuren is een kleingheidje, even naar rdw, opmeten en wegen en even 100,- ( dacht ik) aftikken en klaar.
Maar ik denk dat er over wet algemeen niet naar gekeken wordt ( komt eigenlijk bijna nooit voor, dus letten ze er niet op).
omkeuren is een kleingheidje, even naar rdw, opmeten en wegen en even 100,- ( dacht ik) aftikken en klaar.
Bart
Met een kap moet je de bevestigingen met de hand kunnen verwijderen,dan blijft het een open bak
Ik had de kap gebout en beveiligd met een sluitspeld ,zodat de moeren niet los konden lopen van de bout.
Dus geen originelen klemmen en kon ze met de hand losdraaien.
Jan
Met een kap moet je de bevestigingen met de hand kunnen verwijderen,dan blijft het een open bak
Ik had de kap gebout en beveiligd met een sluitspeld ,zodat de moeren niet los konden lopen van de bout.
Dus geen originelen klemmen en kon ze met de hand losdraaien.
Jan
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.