Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Sidepipes en verdere uitlaat - weer kassa..help help

105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Tis heerlijk om op de weg te zitten :p
Maakte van de week nog ergens een opmerking over dat mijn uitlaat gewoon een regenpijp was ???

Nou vrijdag zat ik op de weg en hoppa daar ging mijn stuk regenpijp dus :angry:

Nu dacht ik eens rustig te gaan kijken en maar te zoeken naar een dubbel uitlaat..sjips kwam het probleem tegen van de tank..
en Henton zei al..je moet er cherrybombs ondergooien..

Pff dacht ik..echt niet..mijn mooie geluid weg..
Maar nu is sterk het plan gerezen om er sidepipes onder te zetten en dan toch maar (nog niet zeker) cherrybombs zodat ik wel iets aan demping heb..dat had ik dus helemaal niet..

nou heb ik zel feen adresje in Emmen waar ik redelijk goedkoop uit zou zin vergeleken andere om het te gaan realiseren..
Maar het probleem is dat het weer 3 uur karren is..pfffffffffffff
dus ik heb gezegd dat ik het eerst wat dichter bij ga zoeken..
Gelukkig hebben ze daar in Emmen daar allebegrip voor en ondanks dat we het misschien ergens anders gaan zoeken helpen ze ons toch nog(op zondag he)

Mijn plan was nu vanaf het spruitstuk het niet meer samen te laten lopen en er een nep t stuk in te zetten (vanwege dat de apk eisen daarin weleens veranderen)
en dan vanaf dat gedeelte door te gaan naar de voorkas tot de achterkas(sidepipes dus) van ongeveer 8 doorsnee

Voor mij hoeft het geen roestvrijstaal te zijn omdat ik het dan toch zwart wil maken..want glimmend rvs dus stat niet bij mijn bakkie..

wie weet er een adresje waar ik dit dus kan laten realiseren zonder dat ik mijn portomonnee alweer helemaal leeg moet trekken..

Dus ik denk niet aan prijzen van 1600-2500 gulden wat ik hier allemaal op het forum heb gelezen..want n Emmen zou ik bijna zeker weten niet meer dan een 300-600 euro kwijt zijn met cherrybombs ertussen..

nu heb ik wel van alles over die Paul Kuppen uit Gemert gelezen..maar wat hebben jullie daadwerkelijk er dan voor betaalt??

Nou ik hoor het graag..of graag adviezen..

(Ik wil het graag deze week gedaan hebben) hebben ze er geen tijd voor dan maar volgende week)

groetjes Ingridje
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

Hoi, ook maar eens informeren wat Co Oskam www.co-oskam.nl voor je kan doen.
Komen goeie reacties vandaan.
Verschillende CHAOSBOYZ hebben daar hun uitlaten op maat laten maken.

doei, "De Kale"

---------------------------------------------------------
DODGE RULES & DODGE PULES
---------------------------------------------------------
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Hoi Hoi

ik had al een mailtje van ronald gehad en die zei het zelfde..
natuurlijk ben ik heel de ochtend al wezen bellen..
bij phoenix (culemborg)hadden ze morgen al tijd..
Bij Co Oskam volgende week vrijdag..
Kwa prijs ligt het ongeveer hetzelfde € 500
zit ik dus weer met een dubio..
co oskam altijd goede verhalen + het geld van de dynamo krijg ik nog terug en dan kan het meteen geregeld worden
En Phoenix uit Culemborg heb ik nog 0,0 verhalen gehoord
alleen het dikste wat er gemaakt kan worden is 2.5 inch (6.7 cm)en dat vind ik wel erg dun :angry:
ze zeggen dat het noet im de lengte gaat maar om de dikte..whahaha..
wie o wie volgt hier weer met een goed advies voor Ingridje
waar de portomonnee al helemaal leeg van is..whahaha

Ingridje :With Stupid: ???
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Jo,

doe net als ik. Ga naar een ijzerhandel of sloperij en koop daar een meter of 6 pijp (3 mm wanddikte)van jouw gewenste diameter. regel er gelijk een zooitje lasbochten bij. Je kent vast wel iemant die een beetje kan bakken.
Regel een grote slijptol zodat je de pijp en bochten op maat kan doorslijpen.
Een kratje bier en een middagje klooien en je hebt een mooi uitlaatje.

hep ik dus allemaal zelf gedaan en ik moet zeggen..... Dat pleurt er dus de volgende 10 jaar niet meer onderuit.

foto's komen over een maand of wat op deze site. (als ik klaar ben met de restauratie.

Mazzel Ed :welder:
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

de uitlaat zelf maken in staal of inox zal veruit het voordeligste zijn.
ik ga zelf twee sidepipes onder mijn dodge monteren zonder demping.
als de uitlaat volledig open is heeft dit dan gevolgen voor de motor(tegendruk)
als iemand er het antwoord moest weten laat het dan ff weten

groetjes rastaroesti :cool:
jean-paul
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:36
Locatie: GROESBEEK

Bericht door jean-paul »

ik heb mijn uitlaat ook van rvs gemaakt en er zitten cherrybombs tussen want ik heb het geprobeerd zonder maar dat was geen doen.ik dacht zo dan maar iets ertussen dus slijpen en weer lassen klaar.nee dus er moest een balanspijp tussen net achter de versnellingsbak en waarempel hij loopt een stuk beter!

gr jp jp
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

als ik het goed begrepen heb moet er wel een soort demping zijn alsook de balanspijp net na de transmissie.
alvast bedankt
groetjes rastaroesti:cool:
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Wat de balanspijp doet is de pulsaties of hoe je het wil noemen van de linker en rechterkant van het blok bijelkaar brengen. Dan ben je ook van dat onregelmatige geknetter af, en je hebt ook wat meer koppel. Ik heb het verschil in ieder geval goed gemerkt.

succes :D
68-1059661815

Bericht door 68-1059661815 »

Kan iemand mij uitleggen wat ik onder een balans pijp moet verstaan want ik heb bij mijn dodge de pijpen links en rechts voor de knik van het chassis balk uitlaten komen en langs de balk naar achter met daartussen cherrybombs.Verder heb ik er niks aan gedaan en hij loopt goed.Dus wat maakt het verschil met die balanspijp dan????????
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Een balanspijp is een pijp tussen de linker en de rechter uitlaatpijp. De beste plaats om deze te monteren is zo dicht bij de motor, in vele gevallen wordt hij dus net voor de versnellingsbak gemonteerd.

Hoewel ik hem zelf nog niet heb, ken ik verhalen van mensen die zeggen dat de motor hierdoor wat rustiger lijkt te lopen tijdens stationair draaien, meer trekkracht heeft onderin en ook op de snelweg beter presteert.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

.....en het geluid is een stuk lager.Volgens velen erg mooi :p
GROETE' SICKY
68-1059661815

Bericht door 68-1059661815 »

Moet de zij pijp dan ook aangesloten zijn op de beide pijpen die naar achterloopt zodat daar ook gassen doorheen gaan of niet?????
Heeft er iemand toevallig een foto of tekening van zodat ik kan zien wat nou precies de bedoeling is????
68-1059661815

Bericht door 68-1059661815 »

Ik heb op die site gekeken maar ik zie niks wat op een balanspijp ligt of ligt dit aan mij ( mijn ogen zijn pas getest dus daar kan het niet aan liggen) Mischien ben ik niet wakker genoeg ???
68-1059661815

Bericht door 68-1059661815 »

Dank je ik snap nu hoe het in elkaar steekt bij mijn dodge heb ik dat niet zitten maar ik denk wel dat ik het ga rpoberen want zo te lezen scheelt het nogal.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Zonder balanspijp heb je eigenlijk tweemaal een viercilindermotor in plaats van een achtcilinder.
Gerhart
Plaats reactie