Pagina 1 van 1

Geplaatst: 25 mar 2006 14:23
door 109-1040926732
Ben zo goed als klaar met de restauratie van mijn cabine. Al het laswerk is bijna klaar en roest is er dus niet meer. Ga de cabine binnenkort laten zandstralen en ze stelden voor om de onderkant en de roestgevoelige delen te "vlamspuiten" dwz dat ze er een laagje gesmoten zink opspuiten (galvaniseren dus). Via een kennis zou ik echter de volledige cabine (na stralen) kunnen laten galvaniseren. Dit is "warmgalvaniseren" gans de cabine gaat eerst in bad met zuur en dan in bad vloeibaar zink, dit klinkt natuurlijk fantastisch maar heb toch een beetje schrik dat cabine zou trekken (450 °C). Wat zou ik doen, iemand ervaring mee?
Ander vraagje betreft chassis dit zouden ze stralen, vlamspuiten en dan poedercoaten, geeft dat goed resultaat?

Geplaatst: 25 mar 2006 18:14
door EL GWAPPO
[color=643]Hoi Mat
Dat vlamspuiten wat jij noemt heet in de volksmond schooperen en bij onze zuiderburen metaliseren het geeft op verzinken na het beste resultaat ik heb het met mijn eigen chassis ook gedaan en daarna gepoedercoat .
Voor mij was dit heel simpel omdat ik bedrijfsleider/mede eigenaar ben van een spuiterij.
Kijk maar bij dtb member rides,helaas ligt mijn project even stil vanwege tijdgebrek.

Groeten EL GWAPPO[/color]

Geplaatst: 25 mar 2006 19:33
door gukke
Ik mijn chasis laten zandstralen en dan metaliseren (shooperen) en poederlakken.
De carroserie is gezandstraald en gedeeltelijk gemetaliseerd (shooperen).

Ik vind het ne aanrader één van de beste investerringen.

Carroserie zou ik niet laten galvaniseren. (is zoals lantarenpalen of verkeersborden)
reden:
Krom trekken (is maar plaatmateriaal)
heel ruw en druipers
alle schroefdraad opnieuw tappen = zink weg.

Geplaatst: 26 mar 2006 15:07
door 109-1040926732
merci dat is wat ik moest weten. Dat volledig galvaniseren leek mij inderdaad een beetje te veel van het goede, gaan we dus niet doen. Het wordt dus stralen en schooperen en wat chassis betreft ook nog poedercoaten. Misschien toch nog een vraagje, welke delen van je cabine kan je best laten schooperen, want dat is ook nogal grof qua afwerking. Denk er bijvoorbeeld aan om de vloer ook te laten doen aan de binnenzijde van de cabine.

Gr Mat

Geplaatst: 27 mar 2006 12:15
door gukke
Zoals je zegt.
Eigenlijk de serieuze natte plaatsen.
De bak onder de voorruit voor zover je er aankan zou ik ook nog doen.

Als het goed gedaan wordt valt het nog mee kwesti van grofheid.
En je moet dan toch een primer gebruiken die dan toch ook nog de oneffenheid weg werkt.