Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Uitnodiging - Op vrijdag 28 april slopen we een Dodge

Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Na lang wikken en wegen is het eindelijk zo ver. Morgen gaat de Dodge uit elkaar, en volgende week gaat hij naar de straler.

Ik snap dat het een rare dag is, en dat als ik hulp zou willen hebben, ik het beter in het weekend had kunnen doen. Maar dit weekend heb ik nachtdiensten, en anders komt van uitstel voor de zoveelste keer afstel. Samen met mijn collega Ralph ga ik morgen beginnen. Mocht er iemand trek hebben in een bak koffie dan kan hij gewoon langskomen.

Afbeelding

De bovenstaande foto is vanochtend gemaakt. Hopelijk ziet het ding er over een paar maanden weer ongeveer zo uit. (Maar dan beter!)

Groeten uit 's-Gravenzande!
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Succes!
Deze werd toch door een school ofzoiets opgeknapt?
Hoe zat dat nou? ???




Edited By NascarTim on 1146152029
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Nee, ik wilde hem in Polen laten opknappen, maar ik vond geen betrouwbaar adres.

Ze zullen er vast zijn, maar mij lukte het niet.
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Edo schreef:Nee, ik wilde hem in Polen laten opknappen, maar ik vond geen betrouwbaar adres.

Ze zullen er vast zijn, maar mij lukte het niet.
Ah oke. :;):

Nouja, als je de kans hebt om het zelf te doen heb je er achteraf alleen maar meer plezier van denk ik dan.
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

En kun je het/de werken beter opvolgen.

En wat je zelf doet, doe je meestal beter.
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Heel veel plezier en succes!

Maak af en toe veel foto's....Kunnen wij mee genieten/leren.
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Helaas zie ik zo snel mijn cameraatje nergens, maar de bak is er inmiddels af, en de stoelen en de deuren zijn er uit. De rechter deur is verrot. Ik heb wel al het binnenwerk eruit gesloopt
Ik wil dat mijn vrouw in de toekomst ook met de Dodge kan rijden. Daarom heb ik mijn oog laten vallen op een AGR Rock Ram System (304216K05). Een half jaar geleden vroeg ik bij een 4x4 onderdelenbedrijf, of ze deze set verkochten. Nee, soms importeren we AGR, maar niet zo vaak. Ze wilden me volgens mij gewoon een ander merk verkopen. Daarom werd er gezegd dat de set niet door de APK zou komen.
Toen ik terugmailde waarom, hoorde ik nooit meer wat van ze. Weten jullie een reden waarom de Dodge met de set niet door de APK zou komen?

Ik heb zojuist de secretaris een mailtje gestuurd met het verzoek mijn lidmaatschap weer te activeren, en me een acceptgiro te sturen. Ik heb al een plaat (No. 457). Dus als het goed is, heeft de club er binnenkort weer een lid bij.
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Ik heb van mijn vrouw gehoord dat mijn camera ergens boven tussen de Dodge onderdelen ligt. Die foto's komen dus nog wel dit weekend.

Wat ik me afvroeg, is of jullie dit merk (AA lift) winch kennen.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Hij staat in het komende Makro krantje.
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Vanmiddag ben ik met het dashboard bezig geweest. Ik weet niet of er hier mensen zijn die van puzzelen houden, maar over een maand of twee moet het dashboard ook weer in elkaar.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Deze week heb ik contact gehad met Arjan. Hij heeft waarschijnlijk nog een cabine voor me staan. Ik heb hem een mailtje gestuurd, maar tot dusver heb ik nog niets teruggehoord. (Arjan, als je dit leest....)

Ik heb bedacht, dat ik de hele auto wil verzinken, vuilcontainer grijs dus. Nu nog een geschikt bedrijf vinden. Volgens mij gaat dat nog niet meevallen. Ik wil namelijk thermisch verzinken, omdat er dan geen kiertje of gaatje overgeslagen wordt. Maar de kans dat het plaatwerk vervormd schijnt groot te zijn.

Iemand hier ervaring mee?
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

termisch verzinken.
het zink is dan vloeibaar! ongeveer 450! graden celsius.
je kunt je dan wel indenken dat dun plaatwerk vervormd.
je chassis verzinken is wel mogelijk en je cabine kun je laten schoperen.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Update.

Barry krijgt waarschijnlijk gedeeltelijk gelijk.

De dikte van het plaatwerk is niet zozeer een probleem. Het zijn de lagen die op elkaar geplakt worden. De gelakte delen (motorkap, voorschermen, deuren, cabine, laadbak) zullen eerst ontlakt worden.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Dat gebeurt door ze in een zoutzuurbad te leggen. Doordat er soms lagen plaatwerk op elkaar zitten, zullen er resten (vooral zout) achterblijven. Als het onderdeel vervolgens het zinkbad (450 graden Celcius) ingaat, gaat het zout meekoken. Dat schijnen we niet te willen.

Voor de cabine hebben we nog steeds goede hoop. We willen hem aanpassen door er zelf een paar gaten bij te maken. De motorkap is een ander verhaal. Dat wordt een golfplaat doordat het ijzer in de hitte ongelijk zal uitzetten. Balen, want daar valt echt niets aan te doen. De voorschermen bekijken we op het laatste moment nog een keer. De laadbak wordt verzinkt. Waarschijnlijk zelfs zonder aanpassingen. De deuren weten we nog niet.

En dan nog even een bericht voor al die zeikerds die altijd vinden dat een Dodge zo groot is:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Dit is de voorruit van een W-200 (helaas gebroken) tegen de voorruit van een Volvo 740. Amper verschil.
chris29
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2006 21:33
Locatie: maassluis
Contacteer:

Bericht door chris29 »

als je ooit hulp nodig heb kan je altijd een gil geven ik woon niet zo ver bij s gravenzanden van daan ik kom uit maassluis eb rij ook een w200

groetjes chris
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Onwijs aardig van je Chris!

Ik houd het in gedachten.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Maar even een vraag. Waar was je, toen ik vandaag die cabine bij van Dam ging halen? Dat aanhangertje heeft tranen met tuiten gehuild! :laugh:
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Weer een stapje verder. Woensdag 6 september de losse onderdelen die tesamen een auto moeten gaan vormen naar het Albeda College gebracht.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

De man met het gele shirt is niet zomaar een fotograaf. Hij is de fotograaf van AutoWeek. Leuk toch?
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

De scholieren hebben een website gemaakt! Er zal nog een hoop veranderen. Binnenkort willen ze zelfs een webcam gaan gebruiken.

www.projectw2006.com
Plaats reactie