Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Metertjes - Toeren/gas

Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Hej breedpakeerders,

Ik zit weer met een vraag.

Ik had laatst een toerentellertjes besteld voor een V8 (zo'n ding wat je ken instellen.. 4/6/8 cilinders maar schijnbaar had dat merk alleen nog maar 3/4/6 cilindermeters)

Ik heb ook bij sixpackspeed gekeken, maar daar staan van die tellers die tot 10k toeren komen en die dingen zijn bekant zo groot als me bandenmaat. (laat ik maar zwijgen over de prijs voor die dingen)

Oftewel.. heeft iemand nog een goed merk voor een leuk klein toerentellertje dat in je dashboard past ? (natuurlijk voor 8 Cilinders)

Verder nog een vraag over een gasmetertje in de cabine installeren, zodat ik niet telkens achter in de bak moet kijken of ik moet gokken wanneer ik ong. moet tanken.
Hoe hebben jullie dat gefixed ? en met wat voor gasmetertje ?

Er ligt een IMPCO gas install. achter in de bak, met 2 aansluit draadjes.
Die hebben we ooit een doorgemeten maar dat stond niks op.

Alvast bedankt :)

Groente
Sander.




Edited By Sander-1987 on 1202321660
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Sander-1987,

Met die leuke kleine metertjes zoek je het gauw in de verkeerde hoek probeer eens een boten zaak!
Daar heb ik mijn voltmeter vandaan (voor mijn auto) en mijn maat zijn toerenteller(dat was wel voor een boot maar daar ligt wel een acht cilinder in)
Het zijn van die kleine ronde metertjes van VDO.
Hier en adres die ze levert WWW.metershop.nl

Wat betreft je vraag over de gasmeter, daar sluit ik me bij aan zijn daar dingetjes voor die alsnog op/in te bouwen zijn?



Groet Arie
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja er zijn meters voor gas in de handel ,dit werkt met lampje s in een balk :hoe minder lampje s er branden hoe leger de tank maar met plus honderd euro wel vrij prijzig
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Alvast bedankt voor de reactie.

Hmm.. 100 piek voor paar ledlampjes, is dat misschien zelf te maken ?
Ik heb (zo ff uit me kop) een groene en een zwarte draad die extra op mijn gasmeter zitten.
Kweet niet of daar zelf iets van lampjes op te maken is ?

@ Arie: opzich een goeie site, staan zeker mooie toerentellers op.. maar voor zo'n klein *klokje* 200piek :O

Hier bij sixpackspeed ook al eens gekeken, komen we algauw op zo'n 100 t/m 150 euro voor een toerenteller..

Ik vind het overdreven prijsen voor een *klokkie*
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Hee Sander,

mijn toerenteller komt uit een Frod Cargo vrachtautootje
op de sloop gehaald voor iets van 15 euro

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


the groeten

luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb gewoon een 4ciliner toerentellertje gestoken, en ik deel gewoon het toerental door 2 (dus 3800rpm op de meter is effectief dan 1900rpm). je kan ook het metertje openhalen en een andere schaal achter steken. dit ga ik ook nog doen).

Voor die LPG meters. als je gewoon een benzinemetertje gaat halen, dan kan je deze aansluiten op je tank. je lmoet dan alleen zo een livello sensor gaan halen voor in de tank. deze kost wel meer dan het benzinemetertje van vdo


hier mijn pagina waar het beschreven staat (naar beneden scrollen). er staat ook een link bij van een mede DTB'er die zijn originele benzinemeter hiervoor gebruikt
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/electrical.htm


@lucadee: ga jij dan niet buiten die schaal van 3500rpm??? als ik zie dat de mijne soms buiten de 8000rpm gaat op mijn meter (dus +4000rpm effectief)




Edited By fcapri on 1202395273
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

lucadee schreef:Hee Sander,

mijn toerenteller komt uit een Frod Cargo vrachtautootje
op de sloop gehaald voor iets van 15 euro

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


the groeten

luc
maar eh deze toerenteller uit een "frod Cargo" ,is deze niet afkomstig uit een diesel voertuig gezien het toerentalbereik?
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

@Fcapri
Zat ik ook nog aan te denken, een toerenteller voor een 4 cilinder (die dingen gaat toch vaak tot de 8000 toeren of meer) en dan het achtergrondje aanpassen.

thx voor de tip op jou site.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

4000 + rpm voor onze dodgkes??
da`s dan maar heel zelden of heel kort !! :D
onderste toerenbereik wordt bij onze dodges vooral gebruikt,daarboven heeft `t allemaal weinig zin.
heb meer van die verhalen gehoord ,5 a 6 duizend toeren
met een originele setup.................get real !!
(meestal mannetjes die denken dat meer kabaal (vroeger uitlaat brommer) ook meer vermogen is !!
ik heb die van mij toch al aardig gekieteld,maar dat soort toeren draai ik never nooit niet.


the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

@Lucadee

Was het ook niet zo dat de automaat maat 4000rpm aankan ?
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

vooral de ecu weigert om boven de 4000 rpm uit te gaan
vandaar ook andere verkrijgbaar
gold,chrome,orange,supergold etc.


the groeten

luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

De 4000rpm begrenzing wordt opgelegd door de automaat, die niet meer toeren doorgeeft. Afhankelijk van de conditie van de motor zal je die 4000rpm waarschijnlijk sowieso nooit zien in het hoogste verzet. Of het blok moet gekieteld zijn. :p
Een 4000rpm toerenteller voor een V8 is tientjeswerk bij Summit in de USofA. Maar tel op een 90 euro voor je hem in huis hebt. Ik heb zo iets van Autometer. Pascal kan dat ook voor je bestellen hoor.

In mijn auto zit ook geen LPG tankmeter. Want die dingen zijn lelijk en vreselijk onnauwkeurig.
Ik heb een logboekje in de auto liggen waar ik na elke tankbeurt de tellerstand noteer. Bij de 2e keer tanken kan je zo het verbruik bepalen en kan je uitrekenen bij welke tellerstand je weer moet gaan tanken. Kan niet missen. Door het verbruik bij te houden hou je tevens de conditie van de motor een beetje in de peiling.
Als je toch droog komt te staan ligt dat aan jezelf, of je auto heeft er een probleem bij.

Groenten,
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

als je een goeie livello sensor hebt zitten, en een analoge benzinemeter, dan is het redelijk nauwkeuring. ik kan schoon rijden tot het metertje op 0 staat, en dan kan het elk moment gedaan zijn :).
heb natuurlijk die weeerstandjes in de sensor aangepast zodat alles perfect meet. die ledbalkjes zijn idd een ramp. daar kan je uitvallen terwijl je nog 2 ledjes hebt, en ja kan soms nog 100km doen terwijl alles al uit is

als ik met de dodge rijd en trek door, heb ik hem al meermeels buiten de 8000rpm zien gaan.

maarja, dat is misschien 4100 rpm ofzo. ben er nog niet mee naar 4500gegaan (verbruik toch te hoog).

maar heb dat enkel eens getest, rijd er nu normaal mee, is beter voor de geldbeugel
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

@Rob
Wat je zegt is deels waar, ok als jij altijd netjes rijdt op gas dan weet je ong. wanneer je weer moet tanken.

Als ik er echt netjes/zuinig mee rij dan (kwam ik laatst) op 1 op 4(+ een beetje) uit op gas
(Voor de mensen onder ons die anders rekenen 25L op de 100km)

Gemiddeld zal ik 1 op 3 rijden (33L op de 100Km) aangezien ik het gebrul zo heerlijk vindt klinken waardoor het rechter voetje nog wel eens wil inzakken :D

Ik denk toch dak iets van een 4cilinder toerentellertje ga halen (30 piek ofzo..) en dan het achtergrondje ga verbouwen.

toch bedankt voor alle reacties guys.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Deels waar?

Als je bij ELKE tankbeurt het verbruik noteert kan je na een tijdje wel een veilig gemiddelde bepalen. Bij mijn auto is dat 1:3,8 echte kilometers.
Als ik dan weet dat ik 200 liter gas kan tanken heb ik een actieradius van 760km. In mijn auto is dat 443 mijl. Met een gezonde reserve ga ik zo elke 350 mijl tanken.
Om het echte verbruik te kunnen bepalen heb ik hectometerpaaltjes geteld en ik kwam uit op 1,7125 km voor 1mijl. Jouw auto heeft dezelfde banden als de mijne.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Plaats reactie