Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Start slecht op gas

Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Beste mededodgers,

Ik ben Dick Zandt en woon in delft. Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een W200. Ik ben momenteel langzaam begonnen met hem op te knappen. Alleen zit ik nu met een probleem waar ik nog ff niet uitkom. Sinds kort start de dodge niet meer op lpg. Op benzine starten doet hij prima, en ook overschakelen naar gas is dan geen probleem. Als de motor flink warm is lukt het starten (meestal) wel, maar met een koude motor is er geen beweging in te krijgen. Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt of een suggesttie waar ik kan beginnen met zoeken?
Ter info: Ik heb geen IMPCO installatie, maar een OMVL verdamper met een gasring in het luchtfilterhuis gemonteerd.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Hoi,
Ik heb dit zelfde probleem gehad.
Het ontstekingshuis bleek los te zitten en een stukje verdraaid te zijn. daardoor stond de ontsteking veel te laat en had ik hetzelfde probleem als jij.
Ter info, Ik heb de ontsteking op 8 graden vervroeging staan bij 750 toeren met de vacuum vervroeger afgekoppeld (tijdens het afstellen dus).

Wat ook nog kan is dat, omdat jij met een gasring onder je filterhuis rijdt, er valse lucht onder de gasring door komt. Heb ik ook n.l. gehad. Dit kwam omdat ik tijdens het sleutelen op het filterhuis had liggen hangen daardoor het hele spul had scheefgeduwd met als gevolg.... valse lucht en slecht starten.

Spuit maar een een beetje remmenreiniger (of zoiets) op de gasring als ie loopt. gaat ie sneller draaien dan hebbie lekkage.

Succes Ed




Edited By ed on 1085519661
Bijlagen
pickupclr_e0.gif
pickupclr_e0.gif (4.68 KiB) 1429 keer bekeken
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Hoi Ed,

Die gasring zit bij mij niet onder maar in het luchtfilterhuis, dus valse lucht kan het volgens mij dan niet zijn toch??
Die ontsteking zal ik eerst maar eens gaan bekijken dan.
Bedankt voor de tip.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Wat ook nog kan, dat hebben zij dus ook. Bij ons blijft de gasklep hangen. Zodra je de auto op contact zet, hoor je de klep opengaan en dan moet je gas horen stromen, als je er niet zeker van bent ga je even naast de auto staan en laat je iemand anders de auto op contact zetten.

Bij ons zit er dus ergens een klep vast, waardoor het gas niet altijd wil stromen. Je hoort wel een klep open gaan en weer dicht slaan, maar geen gas stromen tussen die 2 momenten.

Bij een warme motor werkt deze klep meer mee dan bij een koude start. Wij zetten hem op het moment weg op benzine zodra we halverwege de straat zijn, schakelen we over naar gas.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Ik zal de dodge maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen geloof ik. Ik kijk gewoon heel het zaakje een voor een na, en dan hoop ik dat het probleem opgelost is. Alleen starten op benzine nadat ie op gas heeft gelopen is ook niet echt geweldig. Dat kost me namelijk elke keer bijna een volle accu. Duurt dit bij iedereen zo lang om de carb weer gevuld te krijgen of moet ik de benzinepomp er ook maar eens af halen?? Rijdend omschakelen is idd.beter, maar ik mag de weg helaas nog niet op. Vrijdag gaat ie namelijk pas naar de RDW. Verslag volgt........
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Plaats reactie