Beste mededodgers,
Ik ben Dick Zandt en woon in delft. Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een W200. Ik ben momenteel langzaam begonnen met hem op te knappen. Alleen zit ik nu met een probleem waar ik nog ff niet uitkom. Sinds kort start de dodge niet meer op lpg. Op benzine starten doet hij prima, en ook overschakelen naar gas is dan geen probleem. Als de motor flink warm is lukt het starten (meestal) wel, maar met een koude motor is er geen beweging in te krijgen. Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt of een suggesttie waar ik kan beginnen met zoeken?
Ter info: Ik heb geen IMPCO installatie, maar een OMVL verdamper met een gasring in het luchtfilterhuis gemonteerd.
Gr. Dick
Start slecht op gas
Hoi,
Ik heb dit zelfde probleem gehad.
Het ontstekingshuis bleek los te zitten en een stukje verdraaid te zijn. daardoor stond de ontsteking veel te laat en had ik hetzelfde probleem als jij.
Ter info, Ik heb de ontsteking op 8 graden vervroeging staan bij 750 toeren met de vacuum vervroeger afgekoppeld (tijdens het afstellen dus).
Wat ook nog kan is dat, omdat jij met een gasring onder je filterhuis rijdt, er valse lucht onder de gasring door komt. Heb ik ook n.l. gehad. Dit kwam omdat ik tijdens het sleutelen op het filterhuis had liggen hangen daardoor het hele spul had scheefgeduwd met als gevolg.... valse lucht en slecht starten.
Spuit maar een een beetje remmenreiniger (of zoiets) op de gasring als ie loopt. gaat ie sneller draaien dan hebbie lekkage.
Succes Ed
Edited By ed on 1085519661
Ik heb dit zelfde probleem gehad.
Het ontstekingshuis bleek los te zitten en een stukje verdraaid te zijn. daardoor stond de ontsteking veel te laat en had ik hetzelfde probleem als jij.
Ter info, Ik heb de ontsteking op 8 graden vervroeging staan bij 750 toeren met de vacuum vervroeger afgekoppeld (tijdens het afstellen dus).
Wat ook nog kan is dat, omdat jij met een gasring onder je filterhuis rijdt, er valse lucht onder de gasring door komt. Heb ik ook n.l. gehad. Dit kwam omdat ik tijdens het sleutelen op het filterhuis had liggen hangen daardoor het hele spul had scheefgeduwd met als gevolg.... valse lucht en slecht starten.
Spuit maar een een beetje remmenreiniger (of zoiets) op de gasring als ie loopt. gaat ie sneller draaien dan hebbie lekkage.
Succes Ed
Edited By ed on 1085519661
- Bijlagen
-
- pickupclr_e0.gif (4.68 KiB) 1448 keer bekeken
Wat ook nog kan, dat hebben zij dus ook. Bij ons blijft de gasklep hangen. Zodra je de auto op contact zet, hoor je de klep opengaan en dan moet je gas horen stromen, als je er niet zeker van bent ga je even naast de auto staan en laat je iemand anders de auto op contact zetten.
Bij ons zit er dus ergens een klep vast, waardoor het gas niet altijd wil stromen. Je hoort wel een klep open gaan en weer dicht slaan, maar geen gas stromen tussen die 2 momenten.
Bij een warme motor werkt deze klep meer mee dan bij een koude start. Wij zetten hem op het moment weg op benzine zodra we halverwege de straat zijn, schakelen we over naar gas.
Bij ons zit er dus ergens een klep vast, waardoor het gas niet altijd wil stromen. Je hoort wel een klep open gaan en weer dicht slaan, maar geen gas stromen tussen die 2 momenten.
Bij een warme motor werkt deze klep meer mee dan bij een koude start. Wij zetten hem op het moment weg op benzine zodra we halverwege de straat zijn, schakelen we over naar gas.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Ik zal de dodge maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen geloof ik. Ik kijk gewoon heel het zaakje een voor een na, en dan hoop ik dat het probleem opgelost is. Alleen starten op benzine nadat ie op gas heeft gelopen is ook niet echt geweldig. Dat kost me namelijk elke keer bijna een volle accu. Duurt dit bij iedereen zo lang om de carb weer gevuld te krijgen of moet ik de benzinepomp er ook maar eens af halen?? Rijdend omschakelen is idd.beter, maar ik mag de weg helaas nog niet op. Vrijdag gaat ie namelijk pas naar de RDW. Verslag volgt........
W200- '77, 360, D60 Front & Rear