Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Gas Onderbouw - Gastank onder de laadbak bouwen

area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Dat ligt eraan, wil je met twee tanks gekoppeld naar de RDW, zul je er voor meer dan 100€ aan kleppen en ventielen ertussen moeten zetten.

Ga je nu met één tank, hoef dat niet, en kun je na goedkeur met een T-stuk in de vul en een in de afnameleiding een tweede tank hangen.

voor de tank in de langsrichting, weet ik niet zeker, maar ik heb gehoord dat je iig aan de voorzijde (in de rijrichting) een hoge strip op het rek moet lassen, die voorkomt dat in geval van botsing de tank vooruit van het rek afschiet.

@FCapri, wat een geluk met zoveel tankstations zo dichtbij!
wat is nu de gasprijs in Belgie? ik heb gehoord dat ie in NL pas ENORM omhooggeschoten is!
groet, Bart
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Henk_W200 schreef:Zou dit misschien iets zijn als de gastank leeg is een 12 liter gasfles voor nood die je dan tijdelijk aansluit op je impco verdamper ??
was maar een idee :p
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
@ Henk,

weet je wel wat zo een "jerrycannetje" kost?
zit toch aardig dicht in de buurt van de 360€ per STUK!
groet, Bart
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

area51 schreef:
Henk_W200 schreef:Zou dit misschien iets zijn als de gastank leeg is een 12 liter gasfles voor nood die je dan tijdelijk aansluit op je impco verdamper ??
was maar een idee :p
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
@ Henk,

weet je wel wat zo een "jerrycannetje" kost?
zit toch aardig dicht in de buurt van de 360€ per STUK!
Dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten, je kunt ook een kleine of grote butaan/propaan fles gebruiken.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

dat zou kunnen, maar die zoals op de foto, kost dat .
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

area51 schreef:Dat ligt eraan, wil je met twee tanks gekoppeld naar de RDW, zul je er voor meer dan 100€ aan kleppen en ventielen ertussen moeten zetten.

Ga je nu met één tank, hoef dat niet, en kun je na goedkeur met een T-stuk in de vul en een in de afnameleiding een tweede tank hangen.

voor de tank in de langsrichting, weet ik niet zeker, maar ik heb gehoord dat je iig aan de voorzijde (in de rijrichting) een hoge strip op het rek moet lassen, die voorkomt dat in geval van botsing de tank vooruit van het rek afschiet.

@FCapri, wat een geluk met zoveel tankstations zo dichtbij!
wat is nu de gasprijs in Belgie? ik heb gehoord dat ie in NL pas ENORM omhooggeschoten is!

varieert in NL van 68 cent bij de goedkoopste particuliere pomp tot 83 cent aan de autobaan , belgie en luxemburg ook rond de 65 cent momenteel. om mijn 300 liter tanks te vullen moet ik 200 euro neertellen :(




Edited By bastian on 1295263049
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Hey bas bij ons om de hoek is het 61,9 cent/l wellicht dat in wehl tanken voor jouw wat scheelt. Volgens mij scheelt het je zo'n 19 euro per tankbeurt



Edited By Laurens on 1295334120
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

Laurens schreef:Hey bas bij ons om de hoek is het 61,9 cent/l wellicht dat in wehl tanken voor jouw wat scheelt. Volgens mij scheelt het je zo'n 19 euro per tankbeurt
verhip das een groot verschil ja , overal waar ik kom is t zeker zeventig cent zelfs rondom almelo waar ze vorig jaar nog de goedkoopste waren , wenting doetinchem en heinen de heurne nemen 68,5 cent en waren bij mij weten de goedkoopste maar het is nu dus dat station bij jou,ik weet welke je bedoelt ,bedankt voor de tip , de prijzen zijn van de gekke ,t zou komen door de kouinval en voorraad tekort bij de distributeur en dat zou binnen twee weken opgelost zijn zo was de stelling begin november ,we zijn zes weken verder de kou is ff weg maar nope prijsverlaging ,zal denk ik eerst in maart april weer dalen, vorig jaar lente kon je nog voor rond de veertig cent tanken in belgisch limburg .
spieker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:33
Locatie: heino

Bericht door spieker »

hier in heino 64.3 doet ook leuk mee
dodge w200 1977
cadillac deville 1969
ford ranchero 1978
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

tja, je moet toch ergens geld mee maken?!??

ik mag 40 Km rijden voor het dichstbijzijnde tankstation, en 45 Km vorr een die 62 ct vraagt, maar dat is de allergoedkoopste hier, de rest staat tussen de 70 en 85 ct dat ik weet
groet, Bart
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

weet iemand ook hoe de tanks onder of in de bak gemonteerd moeten zitten en waarom?
ik heb 2 tanks die wel in de lengte maar niet in de breedte onder de laadbak passen tussen de bumper en de achteras.
vandaar de vraag of dat kan of niet.

groetn uut grunn
groet'n oet ainrom
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Moi!

Als je even had gegoogled op "Inbouw eisen LPGtank" kom je dit document tegen van de rdw. staat als het goed is alles in!

http://www.rdw.nl/SiteCol....sen.pdf

Groet'n uut sap'meer
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

moi!

bedankt voor het linkje, maar er staat niet echt duidelijk in hoe de tanken onder de auto moeten zitten. lengte richting of over dwars.
en wat de reden daar voor is.

groet'n uut ainrom.
groet'n oet ainrom
divigo
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2008 16:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door divigo »

21. In het geval de LPG-tank op een andere plaats dan
op het dak van het voertuig is aangebracht, wordt
geacht aan het bepaalde in het elfde lid te voldoen
indien:.
Visuele controle; in geval van twijfel te meten
met een geschikt meetmiddel. Voor de toepassing
van het bepaalde in onderdeel b, wordt onder de
LPG-tank in lengterichting verstaan een tank
waarvan de hartlijn is gelegen tussen 0° en 30° ten
opzichte van het verticale mediaanlangsvlak van
het motorvoertuig.
a. de tankbanden, uitgaande van materiaalsoort
St 37, en de bevestigingsbouten, uitgaande van
klasse 8.8, ten minste voldoen aan de in tabel 2
aangegeven afmetingen, en
b. de LPG-tank in lengterichting van het
motorvoertuig is aangebracht en aan de voorzijde
van het tankframe een dwarsverbinding is
aangebracht die:
1o. ten minste dezelfde dikte heeft als het
tankframe;
2o. ten minste 30 mm hoog is waarbij de
bovenzijde van de dwarsverbinding zich ten
minste 30 mm boven de onderzijde van de tank
moet bevinden, en
3o. zich zo dicht mogelijk dan wel binnen de
bolling van de tank bevindt.


Als ik het goed lees geeft 21 b aan dat lengte richting is toegestaan.
Te vinden op pagina 12 van de link hierboven gegeven.

Niet zeker of idt wel correct is.

Gr Dennis
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heey dennis,

ik heb ooit eens gehoord van een oud keurmeester die betrokken was bij de eerste ontwikkeling van lpg dat het plaatsen van de tank in de lengte richting nadelig kan zijn i.v.m. gas of vloeistof dat uit de tank komt. weet iemand daar meer van?
inderdaad als ik het zo lees mag de tank wel in de lengte richting geplaatst worden.

moi
groet'n oet ainrom
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Hier wordt je toch niet wijzer van...
Als je het zeker wilt weten, ga naar een LPG inbouwer of bel de RDW.
Plaats reactie