Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Gas Onderbouw - Gastank onder de laadbak bouwen

Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Zijn er bijvoorbeeld ook mensen geweest die een gastank in de lengte hebben geplaatst op de plek van de benzinetank? wat is de grootste tank die je daar kwijt kan?

Zoals fcapri het heeft:
de ruimte tussen achteras en achterbumper is zo groot niet hoor, daar past normaal alleen het reservewiel.
als je die in de lengte zet, ga je er volgens mij maar evenveel tussen krijgen.
in de breedte kan je niet langer gaan aangezien het nu maar net tussen de chassisbalken gaat.
je kan natuurlijk op de plaats van de benzinetank nu ook nog een 3de tank steken, en een 4de, en een 5de. plaats genoeg onderaan.

ik heb ook geen benzinetank meer steken omdat ik een dubbele uitlaat wil bouwen onderaan. ik rijd toch niet meer op benzine

de gastanken zitten bij mij waar die 2 rode vierkanten staan onderaan
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

maar we wijken af, misschien best een nieuw topic aanmaken bij technisch als je meer info wil van onderbouw tanken, aangezien dit topic gemaakt is van iemand die een grote tank zoekt voor in de bak
divigo
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2008 16:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door divigo »

Waar ik dus aan liep te denken is om links en rechts naast de aandrijfas een tank te hangen en dan het stuk tussen de achterste dwarsligger en de achteras nog een benzine tankje.
Hoeft niet groot te zijn want het is alleen voor nood om indien nodig naar de pomp te rijden.
Dat zou betekenen dat er achteraan, zoals jij nu hebt geplaatst, 2x 80 liter kan komen.
Daarbij dus nog 2 tanks van ?? liter.

Dus ik zit eigenlijk met dezelfde vraag als jou. Wat past er naast/boven de aandrijfas?

Gr Dennis

PS ik vergeet te melden dat er een 3 tot 4 inch bodylift gaat komen wat dus waarschijnlijk meer ruimte creëert.




Edited By divigo on 1294257705
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Ik zit ook al een tijdje met dit idee rond te lopen, vandaar dit topic. Ik heb nu een 200Liter tank in de bak liggen. Die ligt behoorlijk in de weg. Ik wil kwa hoeveelheid gas er niet op achteruit gaan :)
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb ook al dodges gezien waar de vloer van de laadbak aan de gastank eruit gesneden werd, en waarbij de gastank half in de laadbak dus verzonken is. zo kan je die onderaan op de chassisbalken laten rusten en heb je er een pak minder last van in de laadbak.

en waarom heb je nog een benzinetank nodig? ik heb 2 gastanken en ze worden afzonderlijk geschakeld. ik kan dus 1 tank VOLLEDIG leegrijden, en dan de volgende verder gebruiken door een schakelaar om te zetten.
ook zie ik het niveau van men gastanken op een stel benzinemeters en niet via zulke ledjes. waardoor ik tot ongeveer 30km correct kan zeggen wanneer ik leeg ben :D
heb je helemaal geen benzinetank meer nodig. de mijne rijd trouwens toch niet meer op benzine omdat de ontsteking teveel vervroegd is
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

fcapri schreef:en waarom heb je nog een benzinetank nodig?
En dan de impco 300 mixer en carb vervangen voor een kleppenplaat met een Impco 425 mixer.

Dat rijdt super.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

en waarom heb je nog een benzinetank nodig ? Omdat ik dan op benzine verder kan rijden als de gastank eens onverhoopt leeg is . Lijkt me ook wat onpraktisch om leeg te staan en dan met een lege gastank naar het dichtstebijzijnde tankstation te moeten lopen ...
divigo
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2008 16:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door divigo »

bastian schreef:en waarom heb je nog een benzinetank nodig ? Omdat ik dan op benzine verder kan rijden als de gastank eens onverhoopt leeg is . Lijkt me ook wat onpraktisch om leeg te staan en dan met een lege gastank naar het dichtstebijzijnde tankstation te moeten lopen ...
Dat is dus precies de reden dat ik een brandstof tank wil houden ook al is het een kleine.

Ik zie me nog niet vragen bij een benzinepomp om een jerrycan lpg :p
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Ik zie het probleem niet zonder benzinetank.
Ik kan me niet herinneren dat ik met een benzineauto de tank ook leeg heb gereden.. Dan ga je ook op tijd tanken.
Maar als je aan jezelf twijfelt leg je toch gewoon een tankje met een liter of 5 eronder?
Maar ik vind het niet opwegen tegen bv de 425 mixer zonder al die benzinerommel.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

precies, vind ik ook.

iedereen zegt dat de benzinetank moet blijven voor als je zonder LPG valt. ik vraag dan hetzelfde aan die mensen als ze zonder benzine/diesel vallen.

dan moeten ze iemand bellen om hun op te halen om achter een paar liter te rijden (want wie heeft er een lege jerrycan bij?

dan kan die persoon die komt evengoed de dodge ff op sleep nemen naar de dichtsbijzijnde pomp.
ook hebben wij in onze dodges overgrootte LPG tanks steken waardoor je zeker op tijd kan tanken. er zijn autos rond die met een LPG tankje rijden van 30liter omdat ze anders teveel kofferruimte verliezen.

ik heb ook jaren de tank laten zitten, just in case. maar toen ik uiteindelijk de boel eens om benzine te zetten om te zien of het nog reed, deed het niks meer.
heb de boel eruit gegooid, onsteking nog meer vervroegd en rijd enkel nog op LPG
ik twijfel eraan om zo een kleppenplaat te steken. t is omdat ik daarvoor ook een andere mixer en inlaat moet steken.

je kan evengoed een jerrycan benzine achter je achterbank houden, samen met een electrisch pompje. de dag dat je zonder valt, zet je de tank in je motorruimte bv in een beugel aan de ruitensproeierreservoir, elektrische pomp eraan naar je carb en rijden maar

hetgeen wel eens te overwegen zou zijn, is één grote centrale injector in de luchtfilter op benzine, 1 hogedruk benzinepomp, en 1 klein tankje in de dodge.
kan je die carb weggooien, en op dezelfde manier als de LPG werken. meten hoeveel vacuum er is, en daar de hoeveelheid benzine voor bij inspuiten. je hoeft niet te kijken welke cilinder dat is, gewoon continu laten inspuiten




Edited By fcapri on 1294305536
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

weet je, dat het mogelijk is om op de plaats waar FCapri zijn tanks heeft 2x90 Liter kwijt te kunnen?!
dat heb ik ook!
maar omdat hier de tankstations niet zo dicht gezaait zijn zoals in holland, heb ik echt nog wel een benzinetank nodig.
daarom wil ik eventueel ook nog zo'n 240 Liter erin, dan heb ik eindelijk een beetje actieradius!

tenslotte moet ik nu 45Km rijden om mijn gastanks te kunnen vullen.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Heb nog een leuke site gevonden
Stako gastanks, je hebt zelfs vertikale ringtanks :D
http://www.stako.pl/index.p....lang=en
Hier staan ook alle maten erop wat je kunt krijgen

Rij al 5 jaar zonder benzine, alles wat met benzine te maken heeft eraf gesloopt.
Heb mijn fuel meter op de gastank aangesloten en rij voor de zekerheid met zo'n extra miles-teller instel geval.


Zou dit misschien iets zijn als de gastank leeg is een 12 liter gasfles voor nood die je dan tijdelijk aansluit op je impco verdamper ??
was maar een idee :p
Afbeelding
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

die benzinetank (100ltr)van mij zit achter de achterbank heeft mij al zeker 30 x gered uit penibele situaties , zoals afgelopen zomer in duitsland toen ie niet meer op lpg wilde starten ( valse lucht door versletenpakkingen van de mixer ) en in Belgie door de stationair vijzel die steeds verliep van normaal naar arm , alleen als ik die beide keren geen benzineaansluiting had gehad was ik al honderden euros kwijt geweest aan afslepen en reparatie kosten ( als ze m al willen afslepen en/of repareren) , timme wat een armoei brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb ik die jaren de dodge maar 1 keer moeten laten afslepen. bij een noodrem is de motor stilgevallen en kreeg die niet meer aan de praat (enkel bij volgas sloeg die ff aan, maar onder de 2000rpm viel hij stil.

dacht ook dat de LPG installatie kapot gegaan was, maar uiteindelijk was de distributieketting versprongen.
dus of ik nu een benzinetank had gehad of niet, moest toch afgesleept worden.
bij mij was de vlotter kapot van de tank, benzineleidingen verdroogt, benzinepomp lekt benzine als die een tijdje op benzine draaid, en de carb is versleten.

met alle kosten die ik eraan heb om die op benzine rijdend te krijgen, is het niet de moeite.

1km hier vandaan heb ik een benzinestation voor LPG, 10km verder op de autosnelweg (gelijk welke richting ik uit ga) heb ik een tankstation voor LPG.
25km verder net halfweg de binnenweg naar men ma toe heb ik het goedkoopste tankstation dat ik weet zijn, en met een actieradius van 550km geraak ik éénder waar in belgie met 1 tank
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

is het wel toegestaan om een lpg tank in de lengte onder je dodge te monteren?
bij mijn weten moet een gastank dwars in de wagen zitten?
of heb ik het mis?of is er een verschil in belgie bij nederland?
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

er staat mij ook zo iets bij, dat de tanks in de breette moeten liggen en niet in de lengte.
dit had te maken met het schommelen van het gas als ik me goed herinner.
iemand ervaring mee?
en hoe zijn de tanks onderling te koppelen?
groet'n oet ainrom
Plaats reactie