Pagina 1 van 1

Geplaatst: 01 dec 2010 15:40
door sonic
Hallo allemaal,

Nu mijn cabine terug is van de straler zit ik er aan te denken om de dakrand er helemaal af te halen. Ik heb het dak er al af en van de dakrand is er door roest niet veel over.

Ik zit er dus aan te denken de dakrand weg te halen en dit dan mooi af te werken. Mijn vraag is is er iemand die hiermee rijdt (of ken je iemand). Ik vraag me af of het met de regen gaat. In principe heeft nu ook geen enkele auto nog een dakrand.

Groeten

Geplaatst: 01 dec 2010 17:01
door area51
Tuurlijk moet je dat helemaal zelf weten.
maar het is wel de styling van de auto. en ten tweede, ik denk dat je in een regenbui wel erg nat zult worden, dat is nu al het geval, (met een originele Dodge,) want de afdichting van de deur is niet ZO goed...

en de moderne auto's hebben een hele andere manier van de deuren af te dichten, waardoor er geen water meer in de auto of o de bestuurder, assagiers komt.

misschien moet je daar maar eens over denken?

succes!

Geplaatst: 01 dec 2010 19:10
door sonic
dat is inderdaad waar ik over zat te denken. De rubbers heb ik welliswaar nieuw nu maar ik twijfelde of het wel zou kunnen. Vandaar de vraag.

Maargoed mocht er iemand zijn die het heeft gedaan en ervaring heeft of het uberhaupt kan met evt meer rubbers etc. hoor ik het graag.

Qua styling sjah das natuurlijk ook een kwestie van smaak ;)

Geplaatst: 01 dec 2010 21:01
door 76 w200
heb je het buitendak er gehaald ????

en zo ja is dat veel werk ??

wil dit ook gaan doen namelijk :D

gr ed

Geplaatst: 02 dec 2010 13:09
door sonic
Sjah veel werk wat is veel werk he ;)

Het is te doen dat wel goede puntlasboor heb je nodig en je moet de kit verwijderen uit de dakrand. Dit kan het beste met een verfafbrander (zo'n fohn) dan steek je het er zo uit. Dan zitten er rondom allemaal puntlassen (als ik moet gokken een stuk of 70 ofzo). Achterop zitten ze dan wat moeilijker maar een scherp gemaakte schroevendraaier doet wonderen als je hem op de puntlas zet :)

Terugzetten is denk ik moeilijker (althans om er nog een beetje model in te krijgen) maar dat horen jullie tzt wel ;)

Geplaatst: 03 dec 2010 15:26
door Robbie
Als je de watergoot verwijderd loopt het regenwater van bovenaf tussen de rubbers door, wat het (verder) rottings proces bevorderd..

Ik zou ze dus behouden als ik jou was..

Geplaatst: 06 dec 2010 11:01
door sonic
was ik al bang voor. Jammer maarja dan moet ie maar terug gemaakt worden ;)

Groeten

Bart