Pagina 1 van 2

Geplaatst: 10 apr 2006 00:21
door 67-1134987950
ik wil mijn enkele systeem vervangen voor een dubbele met flowmasters vanaf mn headers. wie heeft er een bouwtekeningentje van, zodat ik daarmee alvast mn bochjes en zooi kan pasmaken zonder er elke keer onder te moeten liggen :D er was/is een boek die de meeste buigbank eigenaren hebben waar alles in zou moeten staan.

voor de w200 dus he. heb mn flowmasterrrs vandaag al gehaald :) en mn oude nog perfecte zooi gaat de verkoop in, is volledig alluminium geloof ik 3 duims. tot aan achter.

tekening mag voor de as, en ook tot over de as. of allebei :laugh:

tenks!!

Geplaatst: 10 apr 2006 09:35
door Robbie
Als je naar Groesbeek komt kan ik wel een kopie voor je meenemen.

Pm anders je adres maar dan laat ik m bezorgen door TPG :p




Edited By robdodge on 1144654548

Geplaatst: 10 apr 2006 11:13
door Robbie
Na een gesprek op nivo met m'n scanner doet ie het weer.....Maar voor hoelang ???

Als de lettertjes te klein zijn de afbeeldingen opslaan en dan openen, dan kun je inzoomen...

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 10 apr 2006 21:12
door 67-1134987950
Rob je bent geweldig! toppie!! :laugh:
alleen.... ik heb er nu cherrys onder... en die zitten vrij snel nadat ie van de herders komt... maakt dat wat uit waar de dempers komen? en waar moet de balans? voor of na mn flowmasters?




Edited By Cas on 1144696463

Geplaatst: 10 apr 2006 22:45
door gukke
balans zo kort mogelijk bij het blok

Geplaatst: 21 apr 2006 07:11
door alain
De juiste plek voor de balans is als volgt te bepalen: Spuit gewone verf op 1 van de uitlaatpijpen vanaf de header flange. Start de motor en ga een stukje rijden zodat alles goed warm is. Kijk vervolgens tot waar de verf van de pijp af gebrand is en dat is de plek waar de balanspijp moet komen.

Geplaatst: 21 apr 2006 15:12
door 99-1132613910
op het einde aan de achterkant of aan het begin bij het blok? ???

Geplaatst: 21 apr 2006 17:46
door 78-1101662633
alain schreef:De juiste plek voor de balans is als volgt te bepalen: Spuit gewone verf op 1 van de uitlaatpijpen vanaf de header flange. Start de motor en ga een stukje rijden zodat alles goed warm is. Kijk vervolgens tot waar de verf van de pijp af gebrand is en dat is de plek waar de balanspijp moet komen.

Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik heb ooit in de Hot Rod gelezen dat dit een fabeltje is, dragracers deden dit ook om de optimale lengte van hun uitlaat te bepalen maar het blijkt maar zelden te kloppen. ???




Edited By NascarTim on 1145634402

Geplaatst: 22 apr 2006 23:34
door 67-1134987950
nu ik een body en susp lift heb... lijkt het alsof ik vanaf mn headers gewoon RECHT achteruit kan gaan :) dus geen bochtjes of over assen heen! kan dat kloppeN?? :D zou wel lekker zijn, dan bak ik er in 1 middagje een complete uitlaat onder!

Geplaatst: 23 apr 2006 00:54
door 78-1101662633
Ik denk dat je toch om je tussenbak heen zult moeten?

Geplaatst: 23 apr 2006 10:48
door 67-1134987950
owja... alleen de rechterkant dan volgens mij toch.. hihi.. nou ja... met twee 90 gr bochjes dan :-)

heeft dat nog gevolgen voor geluid als de enekant 1 maal 2 keer een 90 graden bocht maakt en de ander niet? ???

misschien de andere kant ook dan maar met 2 bochtjes doen om geluid uit te komen aan de achterkant... maar tja.. elke bochtje is weer 10 euro extra.




Edited By Cas on 1145782167

Geplaatst: 23 apr 2006 10:57
door 67-1134987950
raar.... na 5 minuten mag je je eigen bericht niet meer wijzigen.... maar annieweeij.... de flowmasters moeten ergens op de helft he? niet te dicht bij het blok...

Geplaatst: 25 apr 2006 07:09
door alain
custom schreef:op het einde aan de achterkant of aan het begin bij het blok? ???
De headers zitten aan het blok vast, dus dat is het begin van de pijp.

Geplaatst: 25 apr 2006 11:32
door 99-1132613910
oke, bedankt. alhoewel de meningen dus verschillen..
:blush:

Geplaatst: 26 apr 2006 07:06
door alain
Dat blijf je houden bij een autoclub en/of een forum custom. Duizend leden - duizend meningen.