Pagina 1 van 1
Geplaatst: 20 okt 2009 18:28
door w200 soest
mijn onsteking staat niet goed,ik wou deze even goed zetten ??? !
alleen hoe krijg ik dat ding los??zit het boutje/moertje nou op zo,n kloteplek of zoek ik verkeerd,kan er met geen mogelijkheid bij!
iemand een tip??
Edited By w200 soest on 1256056169
Geplaatst: 20 okt 2009 18:45
door Laurens
er is een oplossing, alleen moet je wel je sleutel opofferen.
de sleutel warm stoken, en vervolgens ombuigen naar boven (ringsleutel) werkt het best.
rob heeft het laatst ook zo gedaan, het werkt niet ideaal maar is al een hele grote verbetering.
Geplaatst: 20 okt 2009 19:20
door w200 soest
oke,volgens mij is het steek 10 toch?
dus gewoon een haakse hoek erin buigen vanaf de ring?
ben er nou al een paar dagen mee bezig,soms word ik gek van mijn dodge en schreeuw ik dat ik hem ga verkopen
!!maja ben nou eenmaal gek op het beessie,dus mag hij blijven.. :p
als de motor koud is sputtert hij nogal tegen,slaat af,maar als hij warm is loopt hij een stuk beter,maar ook niet helemaal lekker,knalt en houd soms in,heb je hier toevallig ook een oplossing voor??
Edited By w200 soest on 1256059514
Geplaatst: 20 okt 2009 19:24
door Laurens
inderdaad een (bijna) haakse hoek, anders kom je er nog niet mee weg, dan is het tever
de maat weet ik helaas niet uit mijn hoofd, misschien even opmeten?
Geplaatst: 20 okt 2009 19:26
door w200 soest
oke,dan ga ik dat proberen,thanx voor de tip!!
ben er nou al een paar dagen mee bezig,soms word ik gek van mijn dodge en schreeuw ik dat ik hem ga verkopen
!!maja ben nou eenmaal gek op het beessie,dus mag hij blijven :p ..
als de motor koud is sputtert hij nogal tegen,slaat af,maar als hij warm is loopt hij een stuk beter,maar ook niet helemaal lekker,knalt en houd soms in,heb je hier toevallig ook een oplossing voor??
Edited By w200 soest on 1256059646
Geplaatst: 20 okt 2009 21:56
door Laurens
helaas niet echt, behalve aan de stationair schroef draaien, en iets harder stationair te laten lopen.
die van mij doet namelijk precies hetzelfde:S, liep eerst heel goed, maar begint steeds minder te worden (naar mater het kouder wordt) ik vermoed het lpg systeem.
tevens kan je kijken of je termostaat niet stuk is.
ik neem aan dat je op lpg rijdt, zodra deze in gas fase verdampt wordt, wil deze bevriezen, waardoor je moter gaat stotteren (tenminste dit begreep ik uit een verhaal op het forum), vandaar dat er (warme) koelvloeistof door de verdamper loopt om de boel warm te houden, en vriezen tegen te gaan. ik denk met een termostaat dat je moter sneller op temperatuur is, waardoor misschien ook je koelwater wat sneller warmer wordt.
maar goed ook ik zou graag een oplossing voor dit probleem hebben.
Geplaatst: 21 okt 2009 09:28
door Robbedoes
De maat van de sleutel was bij mij 1/2 inch, dat is bijna 13.
1 maat kleiner zou 7/16 oftewel 11mm moeten zijn.
De hoek die de steel van de sleutel moet maken is ong. 50 graden.
Geplaatst: 21 okt 2009 09:59
door JAN/DODGE
De maat is inderdaad 1/2 inch.
Ik heb zelf er een van Snap-on (orgineel)aangeschaft en het bevalt prima,is het geld waard .
Geplaatst: 21 okt 2009 17:03
door limbododge
met klein dopenset plus een paar verlengstuken en knik stuk gaat het ook goed
Geplaatst: 21 okt 2009 17:19
door w200 soest
oke,dan ga ik dat proberen,bedankt voor info!
Geplaatst: 21 okt 2009 19:00
door fcapri
Laurens schreef:ik neem aan dat je op lpg rijdt, zodra deze in gas fase verdampt wordt, wil deze bevriezen, waardoor je moter gaat stotteren (tenminste dit begreep ik uit een verhaal op het forum), vandaar dat er (warme) koelvloeistof door de verdamper loopt om de boel warm te houden, en vriezen tegen te gaan.
is je koelvloeistof niveau nog op peil, anders krijgt je dezelfde problemen als hierboven.
BTW, als de verdamper vervriest, houd NIET je vinger ertegen om te voelen, want je plakt vast dan (spreek uit ervaring, had gelukkig heet water naast mij staan).
in de winter wordt de mengverhouding van de LPG ook aangepast (1 van de 2 blijft namelijk vloeibaar onder 20°C, t is butaan of propaan). dus dan rijd je auto (naar schijnt) ook anders
Geplaatst: 21 okt 2009 19:05
door Laurens
koelvloeistof is wat aan de lage kant, maar ik heb bij mij het probleem waarschijnljk gevonden,
door het terreinrijden in hesdin afgelopen hemelvaart is er behoorlijk wat modder over de moter gegaan. nu bleken de connectoren van de schakelrelais van het lpg systeem er ook vol mee te zitten, nu start de boel al een stuk fijner
Geplaatst: 21 okt 2009 20:10
door w200 soest
wil bij mij alle koelvloeistof een verversen,hoeveel liter gaat er eigenlijk in?
Geplaatst: 21 okt 2009 21:09
door Sharky
w200 soest schreef:wil bij mij alle koelvloeistof een verversen,hoeveel liter gaat er eigenlijk in?
bij mij was er toch een 15 liter in gegaan, was iets ernaast gegaan maar zo ongeveer.
Geplaatst: 21 okt 2009 21:43
door Laurens
bij mij was er toch een 15 liter in gegaan, was iets ernaast gegaan maar zo ongeveer.
klopt, bij mij was het ook een Gamma emmer voor 3/4 vol. ik gebruik voor de daily koelvloeistof, maar voor mijn crosser antivries (er zat namelijk al water in). koelvloeistof mag je niet mengen met water, (die 15 liter zit namelijk alleen in je radiator, er blijft altijd wat achter in het blok). wil je van antivries naar koelvloeistof, zul je het blok ook moeten aftappen...
succes.
Edited By Laurens on 1256154296