Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Weg gerotte plaat/balk

Sharky
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jun 2008 20:16
Locatie: Bunde (omgeving Maastricht)

Bericht door Sharky »

Hallo dodgers,

ik zal mij binnenkort even voorstellen als alles rond is met het membership van DTB :)

ik heb nu een vraag over een plaat ter hoogte van de achter as. Toen ik de benzine tank er onder uit heb gepakt zag ik tot mijn verschrikking een redelijk weg gerot deel.

Mijn vraag is nu is dit een deel van het Chassis dat vervangen Moet worden of kan het geen kwaad als het er niet opzit ???
Het lijkt mij zelf wel verstandig om het te vervangen
Als ik dit zou moeten vervangen waar kan ik dit vinden/bestellen?

Dit is de linker kant, met rood omcirkelt is het rotte gedeelte en de plaat waar ik het over heb.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Dit is de andere kant voor de gehele plaat te kunnen zien :p
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Groet Mik
- Dodge W200 1977 (sold) -
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Is wel een redelijk belangrijk onderdeel. Je kunt het gewoon vervangen, maar dan moet je de klinknagels eruit werken. Dat kan op meerdere manieren: slijpen (kop eraf), uitboren of met de snijbrander.
Hierna kun je het nieuwe stuk er met strak passende bouten weer inzetten. Je kunt de gaten eventueel iets opboren als de bouten niet strak zitten en een maatje grotere bouten monteren.

Het nieuwe onderdeel moet je ergens van een ander chassis halen. Die kun je waarschijnlijk wel bij één van de bekende handelaren halen; die hebben vast wel een sloop-chassis staan.
Gerhart
Sharky
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jun 2008 20:16
Locatie: Bunde (omgeving Maastricht)

Bericht door Sharky »

Alvast bedankt Gerhart,
Dan wordt het nu opzoek na een nieuw stuk plaat.
Een geluk heb ik al dat deel zat al met bouten vast dus dat is al eens vervangen geworden in het verleden :)

Als iemand toevallig zo'n stuk heeft liggen hoor ik het graag, ook zoek ik nog het deel voor in de tank waar de nivo meter aanzit met de opvoerbuis.
- Dodge W200 1977 (sold) -
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Volgens mij mag je niet lassen aan het chassis...... Kan me natuurlijk vergissen.

Gr. Brig
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Hallo Mike.

Natuurlijk mag je niet lassen aan een chassis!!!maar ja het zal wel gedaan worden.
dit deel( plaatje)is wel belangrijk,draagt bij aan de stijfheid van het chassis,al zou je het niet denken!!
Ik zou gaten boren in de koppen ,iets dieper dan de kophoogte,en met een steekbeitel de kop eraf slaan,
dan met een doorslag de klinknagels eruit slaan,en de andere plaat plaatsen met bouten(neem geen Gammazooi) en de bouten van de juiste maat ,anders lubberen de gaten uit.

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

brigadierdog schreef:Volgens mij mag je niet lassen aan het chassis...... Kan me natuurlijk vergissen.

Gr. Brig
Dit heeft niets te maken met lassen; de plaat zit aan de balk en het chassis geklonken. Als dat verrot is, mag je het gewoon vervangen en dan met bouten vastzetten.
Mag van de RDW, APK en van Dodge zelf.........
Gerhart
Sharky
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jun 2008 20:16
Locatie: Bunde (omgeving Maastricht)

Bericht door Sharky »

Gerhart schreef:Het nieuwe onderdeel moet je ergens van een ander chassis halen. Die kun je waarschijnlijk wel bij één van de bekende handelaren halen; die hebben vast wel een sloop-chassis staan.

Natuurlijk mijn vraag: wie zijn dan één van de bekendere handelaren hierin :p
Dan weet ik waar ik na toe kan bellen/mailen
- Dodge W200 1977 (sold) -
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Bijvoorbeeld Arjan (Biestieboy) 06-10375721
Gerhart
Sharky
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jun 2008 20:16
Locatie: Bunde (omgeving Maastricht)

Bericht door Sharky »

Gerhart schreef:Bijvoorbeeld Arjan (Biestieboy) 06-10375721
ok bedankt :)
Dan ga ik Arjan deze week maar eens bellen hiervoor
- Dodge W200 1977 (sold) -
Sharky
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jun 2008 20:16
Locatie: Bunde (omgeving Maastricht)

Bericht door Sharky »

Bedankt voor alle reacties
Het is trouwens allemaal gelukt hier mee
Plaat besteld en ondertussen alweer vervangen :cool:
- Dodge W200 1977 (sold) -
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Klasse! Goed bezig :)
Gerhart
Plaats reactie