Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Weerstand knalt telkens uit elkaar

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door -V8- »

Goeie vraag. Heb aan de ontsteking al jaren niks veranderd. Slecht starten deed hij wel sinds een tijd. Pas als je na een poging de sleutel snel omdraaide sprong hij aan.
Life's great with a V8
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door 76 w200 »

Hoi
Is je contact slot nog wel in orde?

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door bastian »

Hallo V8 , t is wel bijzonder laat dat ik reageer ,maar neem t mij niet kwalijk , ik heb in deze donkere lange avonden wat meer gelegenheid om er mij in te verdiepen , die primaire en secundaire circuit test vind je bij ignition system electrical op blz 8-53 van die dikke manual , hoe t boek precies heet weet ik niet meer want door t intensieve gebruik is de kaft van mijn manual inmiddels verdwenen .
Laatst gewijzigd door bastian op 20 dec 2016 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door bastian »

De blz ...
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door -V8- »

Dank je wel!
Da's die manual met een gele kaft denk ik?

Ben al aan het meten geweest maar kwam niet verder. Werk ligt nu al een tijdje stil omdat ik het even niet meer zie zitten.
Misschien kerstweekend maar even weer verder.
Life's great with a V8
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door bastian »

Nee de kaft was wit met rood wit blauw erin , doet er verder ook niet zoveel toe , ik lees nu in je eerdere bericht dat je op pinnetje 1 en 2 11,7 volt meet ipv 1 volt , er staat in de manual niet dat t voltage 1 volt moet zijn maar dat het voltage within 1 volt moet zijn , dat betekent dat t voltage max. 1 volt mag afwijken van je accu spanning , dus die 11,7 v is goed , dit zelfde moet je ook meten op pinnetje 2 en 3 , echter tussen pinnetje 4 en 5 moet je je multimeter op Ohm zetten en dan moet je tussen de 150 en 900 Ohm meten , ik wacht jouw bericht even af als je gemeten hebt , pinnetje 1,2 en 3 meet je met contactslot aan en verdere accesoires uit , de Ohmwaarde tussen 4 en 5 meet je met contactslot uit .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door bastian »

En de 5 polige stekker van die ignition module pas loskoppelen als je contactslot op uit staat .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door bastian »

Maak er toch nog even een verder vervolg van , na deze meting ga je verder met die dubbele draadstekker tussen de module en de verdeler los te koppelen , dan zet je de plus en min van je multimeter op die stekker die naar verdeler gaat hier moet je ook een ohm waarde meten ( evt multimeter op zoemertje zetten ) , ook als je min op massa zet en plus op een van de twee stekkertjes , meet je hier geen weerstand dan is je pick up coil kapot , de massa van de module meet je door je pluskabel van je multimeter op pinnetje 5 te zetten en de minkabel op de massa , meet je geen Ohmwaarde of geen geluid van de zoemer dan heeft de module geen massa .
Laatst gewijzigd door bastian op 21 dec 2016 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Weerstand knalt telkens uit elkaar

Bericht door -V8- »

Heel erg bedankt Bastian!

Die within had ik me inderdaad even op verkeken.
Zodra het buiten weer draaglijk is ga ik weer moed verzamelen haha
Life's great with a V8
Afbeelding
Plaats reactie