Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

wie gebruikt z'n dodge als daily driver??? - hoeveel zullen het er zijn??

107-1083694751

Bericht door 107-1083694751 »

ik zou wel eens willen weten hoeveel van jullie de dodge dagelijks gebruiken, aangezien ik dat ook met de toekomst wil gaan doen. of is dat sterk af te raden??

greetz jan
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

Dag Jan,

Dagelijks rij ik voor mijn werk met de Dodge (een W200 uit '77)
Dit komt momenteel neer op ongeveer 21.000 km per jaar. Allicht zal dit nog meer worden.
Het is heel goed te doen maar ik kan wel gebruik maken van een "vervangwagen" uit de familie wanneer er grote (onderhouds)werken dienen te gebeuren.
Qua verbruik op gas kom ik goedkoper uit dan met een vergelijkbaar voertuig op diesel.
Verdere algemene onkosten vallen goed mee tot nu heb ik nog geen grote brokken gereden.

Groetjes
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
XS-Denied
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2003 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door XS-Denied »

ik gebruik 'm ook als Daily

Maar dat wist je al :-)
Prima te doen. het blijft nog altijd een auto. ;-)
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
Frank Hendriks
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2001 17:20
Locatie: Schinveld

Bericht door Frank Hendriks »

Hallo,

Ook ik gebruik mijn Dodge D350 Crewcab dagelijks.

Groeten,

Frank
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Ook Ik gebruik heb als daily driver, en dan praat ik over mijn dodge D200 uit 1977,
Het is wel te doen wat lpg kosten betreft, alleen is mijn dodge erg vaak stuk, elke keer maak ik hem en denk dat oww nu kan ik wel ff vooruit , meestal klopt dit ook, alleen een beetje jammer dat het vaak maar voor 2 weken betreft.
Ik ben er dan ook hard over na aan het denken om er een Mini coopertje bij te kopen of wat dan ook , en dan de dodge te gaan gebruiken voor meetings ens.

Gr Niels :blues:
107-1083694751

Bericht door 107-1083694751 »

thnx voor jullie reactie.

en inderdaad jordy ik wist dat jij um als daily gebruikt, maar ik wilde ff weten of jij niet toevallig de enige was die geluk heeft met z'n dodge om dat te kunnen doen.

tot nu toe aan de reacties te horen kan ik beter de eerste maanden nog maar m'n tweede auto behouden om te zien hoe m'n w200 het houdt.

mzzl jan
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Ik gebruik de Dodge ook dagelijks.
Om boodschappen te doen haha.nee ik rijdt er elke dag 60 km minimaal mee.In het begin veel problemen gehad en nu echt maar heel af en toe weleens wat.
Maar meestal staat ie nog niet eens stil dan.
Toevallig rijdt ie sinds gisteren beroerd maar dan gaat henton weer ff kijken wat het is..en hopelijk maken whaha..
groetjes Ingridje
90-1080394261

Bericht door 90-1080394261 »

Hallo Jan.
Ook ik gebruik elke dag hier in het zonnige noorden,(Frysl'an) de nobele Dodge (w200)
En ja, het is niet een nieuwe, maar als je af en toe een wegenwacht ziet bij een glimmende bolide, dan klaag ik niet zo hard.
Ook op vakantie gaatr de Dodge gewoon mee naar overal.
Dus als je alles bekijkt en je wagen is verder nog goed, go for it en smile.
Zero. :dodge2:
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Nou Heb gekeken en blijkt hetvolgende te zijn volgens mij..
We hebben een ontsteking met puntjes en dus niet electronisch.. Nu blijkt de plaat waar de puntjes op vast zitten los in het huis te liggen.. Dit lijkt me niet echt de bedoeling.. Alleen moet ik er nu het hele huis eruit halen en kijken hoe het vast te maken.. Dat is op zich geen probleem alleen moet ik dan de ontsteking opnieuw afstellen en dat heb ik nog niet eerder gedaan.. Dus als er mensen zijn die me daar mee kunnen helpen graag.. Mijn dank en die van ingridje zal groot zijn..
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Brutus, mischien kun je je vraag bij het technisch gedeelte zetten dit onderwerp gaat over daily drivers....
blijft het een beetje overzichtelijk!

groet, Maui
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

sorry hoor maat je bent wel erg streng..
maar je hebt gelijk..
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Ik pak karel (m'n dodge)voor het zware werk zo'n 2 a 3x per week en dan moet 'ie ook echt werken!
Voor alle korte stukjes laat ik 'm niet warmdraaien,das zonde van de benzine en lange afstanden zijn zonder LPG te duur.
Maar dat 'ie het op z'n sloffen zou kunnen das zeker.........'t is toch een DODGE!
GROETE' SICKY
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Ik gebruik mijn W200 altijd.
Ik heb ook geen andere auto, ook nooit gehad.( en mijn fiets is kapot.)
Het kan wel, maar de meeste weekends ben ik er wel aan aan het werk. Daar zou ik wel rekening mee houden.
:)
107-1083694751

Bericht door 107-1083694751 »

tjah wat moet je anders doen in het weekend :welder:

vervelen is veel vervelender.

bedankt voor jullie reakties

mzzl jan
109-1108455565

Bericht door 109-1108455565 »

Dodge Ram 1500 ziet elke dag zijn bestuurder en dit 40000km per jaar. Oke, het zuipt brandstof, je kan nauwelijks parkeren en ja, dez derde leeftijd schrikt zich steeds het apezuur...What the ####, I'm king of the concrete jungle...I drive a dodge!!! :pirate:
Plaats reactie