Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

RDW kent geen herkeuring meer bij de APK

bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

RDW kent geen herkeuring meer bij de APK

Bericht door bastian »

waarschijnlijk is deze mededeling alleen nuttig voor mijzelf maar ik plaats m voor de volledigheid en duidelijkheid toch maar even : vandaag was ik bij de RDW in Almelo voor een APK keuring van mijn w300 en deelt die keurmeester mij mede dat de regels veranderd zijn en hun (in tegenstelling tot de gewone garages) geen herkeuring meer doen , dus als je 1 afkeurpunt hebt van bijv een niet werkende lamp moet je weer een volgende afspraak maken voor een volledige keuring met de daarbij behorende kosten van 133,10 cent , ik heb mede op aanraden van de keurmeester de akp keuring geannuleerd en mijn geld terug gekregen en ga m nu dus keuren bij de vrachtwagendealer , ik ging altijd naar t RDW in Almelo omdat ze daar niet op de speling van de kruiskoppeling controleeerden en een herkeuringstermijn kenden van 8 weken , bij de dealer heb je slechts 2 weken de tijd om voor herkeuring terug te komen , t is niet anders .
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: RDW kent geen herkeuring meer bij de APK

Bericht door dodgew200v8 »

Zie nu pas dit bericht... :roll:

In mijn ogen totale waanzin, je gaat tenslotte na een keuring om je wagen 100% in orde te hebben.
Dus als je niet te veel verstand hebt van een auto moet je maar eerst na een normale garage toe om je auto te laten controleren op eventuele afkeurpunten. Daar is het rdw toch voor....
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: RDW kent geen herkeuring meer bij de APK

Bericht door bastian »

de regelgeving veranderd met.t jaar en wordt na Den Haag mede aangestuurd vanuit Brussel , neem.bijv de speling op kogels lagers en kruiskoppelingen : jaren geleden werd hier 1mm op getolereerd , dat veranderde in zero toletance spelingsvrij en nu is t veranderd dat t iets speling mag hebben maar t moet deugdelijk zijn , helaas zitten we meer en meer vast aan de europese regelgeving aanggestuurd vanuit Brussel , gladde banden op bedrijfswagens mag niet meer ( mocht in ons land wel want gladde banden hebben een kortere remweg ) verder wilde toenmalig minister van verkeer camiel eurlings af van de apk keuring voor oldtimers maar kreeg dit er niet door omdat de EU voorschrijft dat vrachtwagens elk jaar gekeurd moet worden , leeftijd en inzetfrequentie speelt hierbij geen rol , wel zijn enkele regels versoepeld en is zijn bijv de remmentest deze mogen ze nu ook gewoon op de weg doen en gevoelsmatig beoordelen
Plaats reactie