Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Startprobleem W200 ontsteking

-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door -V8- »

Ik heb een probleem met mijn W200.

Hij startte vaak al moeilijk, pas als je na een tijdje de sleutel terug draaide en dan weer direct startte sprong hij aan.
Nu heb ik helemaal geen vonk meer, na 2 maanden stilstaan in een droge schuur.

Ik weet er niet veel van, maar ben even aan het meten geweest.
De bobine heeft in rust 6V, bij starten 9V.
De ontstekingsmodule wordt warm, maar kan op de draden erheen geen enkel signaal meten.

Rotor en verdelerkap zijn nog vrij nieuw, en de auto is er rijdend neer gezet.
De accu was pas kapot op onverklaarbare wijze, gaf nog maar 8V. Heb er een nieuwe ingezet die gewoon 12,4 geeft nu.

Mijn kennis houdt hier gewoon op, en weet niet meer waar ik het moet zoeken of wat ik moet vervangen.
De wagen staat me nu in de weg, en hij moet verplaatst worden.
Wie o wie heeft er enig idee? :(
Life's great with a V8
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door 76 w200 »

heb je de stekkers in het schutboord al goed aan gedrukt zodat alles goed contact maakt?

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door -V8- »

Welke zou ik dan specifiek moeten hebben? Want er zitten er nogal wat, en volgens mij heb ik ze allemaal wel gehad...
Life's great with a V8
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door 76 w200 »

hoi
als je voor de auto staat de 3 stekkers naast de hoofdrem cilinder
als ik het goed heb loopt er een dikke roze draad in 1 van de 3 stekkers . dat is een belangrijke

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door dodgew200v8 »

Massa punten oke ?

Ook al geprobeerd over te starten ? De Laatste weken wilde de mijne ook slechter starten en met startkabelen gelijk lopen. ( heb nu een nieuwe accu ).
Laatst had ik ook vocht in de verdelerskap, fohn erop en starten.

Normaal gesproken 1 of 2x op contact zetten moet een V8je lopen, kan ook je gasrelais zijn. Maar als je geen vonk meer hebt moet je toch meer na de stroom kijken.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door bastian »

kunnen vele dingen zijn , ik zou eerst de rotor in de verdeler controleren op roest , verdere oorzaken kunnen zijn ecu bobinekabels bougies etc .
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door -V8- »

Verdeler en rotor zien er ok uit.
Kabels en stekkers gecontroleerd vandaag en zagen er ook goed uit. Nog ff in het vet gezet.
Heb inmiddels echt geen idee meer...
Life's great with a V8
Afbeelding
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door -V8- »

Kan het de weerstand zijn omdat hij 9V geeft met starten ipv 12?
Hoeveel moet de bobine eigenlijk krijgen qua voltage
Life's great with a V8
Afbeelding
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door biestieboy »

kan indd veel oorzaken hebben, maar ik lees hierboven dat je niets kunt meten op de draden die naar de ontstekingsmodule gaan ( ik neem aan dat hij op contact stond?!).
de ontstekingsmodule heeft 5 draden, 2 ervan lopen naar de verdeler daar staat geen spanning op maar op de andere 3 moet wel ongeveer de accuspanning staan.

ook op de 2 rode draden van de weerstand moet op contact ruim 12 volt staan.
bij starten moet op de roze draad van de weerstand 12 volt komen ( om starten te vergemakkelijken, loopt naar de bobine), dat wordt op contact door de weerstand omgezet naar 9 volt.

maakt de ontstekingsmodule goed massa?

hoe ziet de achterkant van de weerstand er uit? helemaal afgebrokkeld of ok?

alle overige functies zoals ruitenwissers, kachel ed werkt dat wel?, zou anders op doorgebrande amperemeter kunnen duiden?

Geeft je contactslot wel de goede spanning?, kan kapot zijn?
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Re: Startprobleem W200 ontsteking

Bericht door -V8- »

Bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan en ik ga deze week even weer meten!

Het weerstandsblokje zag er niet heel best meer uit, maar zoals ik begrijp moet hij dus ook 12V geven bij starten ipv 9, en 9V ipv 6 op de contactstand? Dat is bij mij sowieso al niet goed dus.
Dan zou het misschien gewoon de weerstand kunnen zijn dus.

Ik las HIER dat hij 6V moet krijgen, maar dat klopt dan dus kennelijk niet.

Ik heb nog een andere ontstekingsmodule gevonden in de schuur, die kan ik ook nog even uitwisselen.
Voor de rest werkt alles gewoon, ruitewissers en verlichting e.d.
Ik ga komend weekend eerst eens kijken welke waardes ik op de module en weerstand heb.
Life's great with a V8
Afbeelding
Plaats reactie