Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Verdieselen Dodge

area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Verdieselen Dodge

Bericht door area51 »

Hoi,

Omdat ik iedere keer als ik ga tanken 45 Km moet rijden, enkele reis, naar de dichtsbijzijnde gaspomp ben ik toch hard aan het denken een dieselmotor te plaatsen in m'n Dodge.

Ik moet nog even uitzoeken hoe de Franse RDW ertegenaan kijkt, maar daar moet toch ook wel een oplossing voor te vinden zijn, daar onze Dodgen ook eens geleverd zijn met een Mitshubishi Diesel in het vooronder...

Wat voor mij belangrijk is: Ik trek er regelmatig zware aanhangers mee.
en daarom moet het wel een diesel zijn met voldoende "Uummppff" (ik denk dat een Mercedes 3L te licht is)
en hij moet ook niet vlug warmlopen (het is hier in de zomer nogal wat warmer als bij jullie)

wat zijn de dingen waar ik aan moet denken?

Ik dacht dat ook om de boel simpeler te maken ik misschien makkelijker de bij de dieselmotor horende versnellingsbak ook ga gebruiken?

en welke motor zou ik volgens jullie het beste kunnen nemen? (geen exoten svp) (ik heb bijv. geen idee waar ik een goede cummins vandaan kan halen voor een redelijke prijs) Misschien is deze (qua motorgewicht) ook wel wat aan de zware kant?

Graag advies!!!
groet, Bart
Walle
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 13:56
Locatie: Damwoude

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door Walle »

TOCH WEL EEN V8 HE!!! :P :wink:
Heeft Mercedes ook vast wel.. :)
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door area51 »

Kom maar met goede ideen!... ikzelf denk erg richting inlijn 6 :mrgreen:
groet, Bart
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door dodgew200v8 »

Als je ergens een sloper wist van eind 80 beging jaren 90 standaard met een diesel was het kwestie van alles ombouwen.

Hier in limburg ( Maasbracht ) legerstock heeft altijd een Dodge van 92 gestaan met een diesel blok. Laatste keer dat ik daar was was ie weg.

In amerika stikt het ervan en voor weinig geld heb je een perfecte dailydriver. Maarja verschepen/invoer zit het meeste geld.

Toevallig ben ik lid van een facebookpagina van Dodge 72/93 meeste wat ik zie zijn fotos van diesel dodgkes met +- 300.000miles op het klokje... Lijkt mij oerbetrouwbaar zo'n truck.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door dodgew200v8 »

Als je ergens een sloper wist van eind 80 beging jaren 90 standaard met een diesel was het kwestie van alles ombouwen.

Hier in limburg ( Maasbracht ) legerstock heeft altijd een Dodge van 92 gestaan met een diesel blok. Laatste keer dat ik daar was was ie weg.

In amerika stikt het ervan en voor weinig geld heb je een perfecte dailydriver. Maarja verschepen/invoer zit het meeste geld.

Toevallig ben ik lid van een facebookpagina van Dodge 72/93 meeste wat ik zie zijn fotos van diesel dodgkes met +- 300.000miles op het klokje... Lijkt mij oerbetrouwbaar zo'n truck.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Walle
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 13:56
Locatie: Damwoude

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door Walle »

Kwam deze toevallig tegen:

http://www.vandam4x4.nl/nieuws/motor-62 ... el-v8.html

Weet niet of het past / passend te maken is. Questie van vragen denk ik. :)
Misschien kunnen ze daar ook wel ander advies geven. :idea:
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door dodgew200v8 »

Bij van dam hebben ze echt een schroef los om zoveel geld te vragen voor een blok. Eigenlijk voor alles wat ze hebben liggen.

Voor dat geld kan je ook een k30 diesel halen, kosten nu ook geen drol meer door de nieuwe wet ingeving hier in holland.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door area51 »

Ik wou het zo niet zeggen, maar in de ruim 25 jaar dat ik Dodge rijd, heb ik er een sport van gemaakt zo weinig mogelijk bij hun vandaan te halen :twisted:
groet, Bart
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door ikke »

dodgew200v8 schreef:Bij van dam hebben ze echt een schroef los om zoveel geld te vragen voor een blok. Eigenlijk voor alles wat ze hebben liggen.

Voor dat geld kan je ook een k30 diesel halen, kosten nu ook geen drol meer door de nieuwe wet ingeving hier in holland.
Klopt helemaal!
Walle
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 apr 2014 13:56
Locatie: Damwoude

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door Walle »

Toch waren ze goedkoop met mijn nieuwe naven. :) Hoop ik :roll:
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door ikke »

Hier heb je een cummins 6bt welke er wel in past!
http://link.marktplaats.nl/m882151962
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door bastian »

Ik zou persoonlijk ook voor een cummins of Detroit kiezen dan hou je t een en ander toch Amerikaans ( Bart moet volgens mij niks van chevrolet hebben). Ik persoonlijk zou nooit een Japanner of Duitser in mijn Amerikaanse auto bouwen. Als t dan toch een Jap of Duitser moet worden neem dan de hele auto van t zelfde fabrikaat , ik verbaasde mij hier te lezen dat er ooit mitsubitsu motoren in Dodge ingebouwde zijn .
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door area51 »

Mooi hé zo'n oud draadje weer ophalen... :oops:

Ja, in '78 deze motor had niet zo heel veel "Umph", maar dat zal wel een vingeroefening zijn geweest voor het avontuur met de Cummins?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Bart,

Ik denk dat "diesel" het volgende mileu = kas -la voor de regering word in Europa.
Want ooh ja die fijnstof ............... :evil: :evil: :evil: :evil:
Misschien overstappen op waterstof gas
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Verdieselen Dodge

Bericht door area51 »

Ja, verdieselen zie ik nu even ook niet meer zitten :cry:
Jammer, want met een mooie Cummins erin heb je wel een heerlijke "truck"! die goed is voor enorm veel sleepwerk!

Waterstof gas, daarin wil ik best wel mee, ik begreep dat dat ongeveer hetzelfde gaat als LPG?
simplistisch gezegt, tankje veranderen, en rijden maar!??

Ik weet niet of dat zo gaat, maar zolang ik er maar geen electromotor in moet sleutelen vind ik het wel best, oh ja, dan moeten die "slimmerds" natuurlijk wel even zorgen dat ik geen 100Km moet rijden om te tanken, zoals nu :twisted:

Ik heb ooit eens hare majesteits wapenrok mogen dragen, in die tijd gaven ze me ook les in lesgeven, en uit die tijd weet ik nog dat om les te geven, moest je aan een aantal voorwaarden voldoen; een schoolbord, krijt, een klaslokaal, kennis van het onderwerp waarover je les wilt geven, de nodige boeken etc.
Voldeed je niet aan één van deze voorwaarden, kon je geen lesgeven! zo simpel.

Nu doet deze zelfde overheid het heel anders; er is géén kennis over het onderwerp, of de feiten zijn verdraait, er is géén klaslokaal, er is géén krijt, er is wel een schoolbord (wij, het publiek), en er zijn géén boeken (de feitelijke uitvoering, zij het waterstof, zij het voldoende electriciteit om iedereen electrisch te laten rijden.) en dan heb ik het nog niet over het milieu, want ze willen je laten geloven dat het daarom gaat, maar dat milieu zal werkelijk hun laatste zorg zijn!

maar hoe moet dat dan "lopen"???
ze gillen wat(zoals hun het willen hebben) en wij moeten maar zien dat we daar komen?, dat gaat toch nooit lukken?
enfin, dat is wel tekenend voor de wereld van vandaag.
groet, Bart
Plaats reactie