Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

dak - hoe "buitendak" verwijderen

109-1040926732

Bericht door 109-1040926732 »

Het laswerk aan mijn cabine is eindelijk zo goed als rond. Binnenkort ga ik ze laten zandstralen en aangezien ik het ineens goed wil doen wil ik ook graag de buitenhuid van het dak verwijderen, om hieronder te kunnen stralen en primeren. Mijn vraag nu, waar zitten de puntlassen waarmee het vast zit? Is het proper te verwijderen? Moet de dakrand er mee af? Alle tips welkom.

Gr Mat
109-1040926732

Bericht door 109-1040926732 »

Heeft er niemand duidelijke foto's of aanwijzingen waar de puntlassen zich juist bevinden? Boven het achterraam heb ik alle kit uit de naad verwijderd. De puntlassen kan ik van hieruit niet echt uitboren lijkt me. Nog wat extra tips zijn welkom.

Merci Mat
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

hola, das hier handig, ik zit met een ferm gedeukt dak,

ipv dat hele geknoei om dat goed te krijgen, ga ik dat ook eens proberen demonteren

als ik puntlassen vind, zal ik fotos nemen en hier plaatsen :)
109-1040926732

Bericht door 109-1040926732 »

Heb de "buitenhuid" van het dak er dus uiteindelijk afgekregen. Maar dient wel gezegd te worden dat er sprake was van meer dan "enkele puntlassen uitboren" zoals ik elders op het forum las. Aan de zijkanten en de voorkant van het dak bevinden de puntlassen zich in de goot rondom het dak. Verwijder eerst de kit en dan kan je ze zien en uitboren. De puntlassen in de naad boven het achterraam kan je bereiken nadat je ook hier de kit verwijderd hebt. Deze kan je niet uitboren, je moet ze overslijpen (tussen de twee platen), dit betekent ook ineens dat je deze puntlassen achteraf ook niet opnieuw kan zetten. Dit valt echter wel op te lossen met kit. In totaal telde ik circa 80 puntlassen, halverwege was ik het klusje dan ook kotsbeu, tanden gebeten en uiteindelijk dak eraf. Hieronder zat gelukkig wel veel roest die dus allemaal weggestraald kan worden. Nu ben ik natuurlijk tevreden dat het gebeurd is. Zij dit dit willen aanvatten zijn bij deze gewaarschuwd.

Gr Mat
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

:(

damn, kon je niet met iets afkomen van, "het was heel simpel te doen, gewoon paar tiental puntlassen losmaken"

bij mij moet het er ook af, is goed gedeukt, en ga niet doen zoals vorige eigenaar, 3-5cm plamuur erop
Plaats reactie