pffeuw, duurde even. Na wat ruzie met Photobucket en weer even wegwijs worden met het plaatsen van foto's op DTB, hier dan toch:
Bij deze deel X1: Hulpveren; de IBC test.
In het begin van het jaar hulpveren aangeschaft alsook de aanslagen. Dank aan Robert en Arjan!
Bij deze de extra bladveren / add a leafs.
Bladveren en aanslagen schoongemaakt, geschuurd en een nieuw kleurtje gegeven. Tevens nieuw 'centerboutje' in de bladveren. De bladveren zijn zwart gebleven, de aanslagen werden grijs ivm verf tekort. Maar ook dat heeft wel wat. Moet geen kleurenkermis worden.
De 'aanslagen' in de verf. De kunstof blokjes had ik afgeplakt. Helaas miste er eentje. Mocht iemand er zo een hebben liggen dan verneem ik het graag.
Hier met en 'bloot' ;)
Zoals je kan zien hadden de kunststof blokjes nog weinig gelden. Door de vorm slijten ze maar aan een kant. Nu ze opnieuw bevestigd werden heb ik ze zo geplaatst dat de hulpveren de blokjes raken aan de nieuwe kant. Kwestie van de voorste achter plaatsen en andersom. Niet gek, al zeg ik het zelf.
Bij deze de 'IBC-test opzet'
Vlakke, werkbare ondergrond gezocht met enigzins niet te verstorende achtergrond.
Meeste spul achterin de laadbak laten liggen. Leeg IBC erbij foto voor, vol laten lopen (1.000 L water) en foto na:
twee kijkjes onderdoor met belading:
Weer leeg laten lopen en schroeven maar....
Bestuurderskant ging best goed. De oude veerstroppen met de flex doorgeslepen....Blokken schoon gemaakt en van verfje voorzien. Tussenblokje plaatsen, hulpveren erop, plaatje bovenop en nieuwe veerstroppen.
Bijrijderskant.... ow sjit:
Bedrading richting de gastanks door een van de bevestigingsgaten voor de 'aanslagen'. kniptang erin, over het chassis geleidt en weer samenvoegen met van de smeltbare verbinders met lijm erin zodat er zeker geen vocht bijkomt.
Geplaatst:
Opnieuw de IBC test om te kijken bij welke belasting ze actief worden.
close up zonder last:
Met last ( ongeveer 1250 Kg ):
Ai, blijkt dat ze past bij 1000 Kg hun werking doen....hmmm. dat had ik niet verwacht. zo rond de 750 Kg misschien. Maar OK.Overweging is om iets dikkere tussenblokjes te plaatsen waardoor de hulpveren iets omhoog komen en daarmee dus ook eerder hun werk doen / bij een lichtere last al belast worden.
Inmiddels heb ik nog 4 kunststof plaatjes (2-3 mm dik) op de bovenkant van de hulpveren geplakt zodat het contact oppervlak met de aanslagen gladder is. Hopelijk slijten de aanslagen dan minder snel.
Volgende keer meer.
Grtz Nawt.