Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

lopende aanpassingen aan de Dodgie

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door Nawt »

Inmiddels, na diverse onderhouds- en sleutelwerkzaamheden, heb ik ook wel wat foto materiaal verzameld dat ik hier wilde delen.

Geen garantie op chronologie aangezien het allemaal een beetje tussen de soep en aardappelen door gaat en ik e.e.a. 'terug' moet halen van het tijdelijke forum.

Maar hoofdzaak is uitwisseling van info 8)
Verdere foto's en details/uitleg volgen want er moet nog wat 'gefoto-emmerd' worden.

mvg Nawt.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door dodgew200v8 »

Toppie,

Ik ben benieuwd. :mrgreen:

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door Nawt »

pffeuw, duurde even. Na wat ruzie met Photobucket en weer even wegwijs worden met het plaatsen van foto's op DTB, hier dan toch:

Bij deze deel X1: Hulpveren; de IBC test.
In het begin van het jaar hulpveren aangeschaft alsook de aanslagen. Dank aan Robert en Arjan!

Afbeelding

Bij deze de extra bladveren / add a leafs.
Bladveren en aanslagen schoongemaakt, geschuurd en een nieuw kleurtje gegeven. Tevens nieuw 'centerboutje' in de bladveren. De bladveren zijn zwart gebleven, de aanslagen werden grijs ivm verf tekort. Maar ook dat heeft wel wat. Moet geen kleurenkermis worden.

Afbeelding

De 'aanslagen' in de verf. De kunstof blokjes had ik afgeplakt. Helaas miste er eentje. Mocht iemand er zo een hebben liggen dan verneem ik het graag.

Afbeelding

Hier met en 'bloot' ;)
Zoals je kan zien hadden de kunststof blokjes nog weinig gelden. Door de vorm slijten ze maar aan een kant. Nu ze opnieuw bevestigd werden heb ik ze zo geplaatst dat de hulpveren de blokjes raken aan de nieuwe kant. Kwestie van de voorste achter plaatsen en andersom. Niet gek, al zeg ik het zelf.

Bij deze de 'IBC-test opzet'

Afbeelding

Vlakke, werkbare ondergrond gezocht met enigzins niet te verstorende achtergrond.
Meeste spul achterin de laadbak laten liggen. Leeg IBC erbij foto voor, vol laten lopen (1.000 L water) en foto na:

Afbeelding

twee kijkjes onderdoor met belading:

Afbeelding
Afbeelding

Weer leeg laten lopen en schroeven maar....
Bestuurderskant ging best goed. De oude veerstroppen met de flex doorgeslepen....Blokken schoon gemaakt en van verfje voorzien. Tussenblokje plaatsen, hulpveren erop, plaatje bovenop en nieuwe veerstroppen.
Bijrijderskant.... ow sjit:

Afbeelding

Bedrading richting de gastanks door een van de bevestigingsgaten voor de 'aanslagen'. kniptang erin, over het chassis geleidt en weer samenvoegen met van de smeltbare verbinders met lijm erin zodat er zeker geen vocht bijkomt.

Geplaatst:

Afbeelding

Opnieuw de IBC test om te kijken bij welke belasting ze actief worden.
close up zonder last:

Afbeelding
Met last ( ongeveer 1250 Kg ):
Afbeelding

Ai, blijkt dat ze past bij 1000 Kg hun werking doen....hmmm. dat had ik niet verwacht. zo rond de 750 Kg misschien. Maar OK.Overweging is om iets dikkere tussenblokjes te plaatsen waardoor de hulpveren iets omhoog komen en daarmee dus ook eerder hun werk doen / bij een lichtere last al belast worden.

Inmiddels heb ik nog 4 kunststof plaatjes (2-3 mm dik) op de bovenkant van de hulpveren geplakt zodat het contact oppervlak met de aanslagen gladder is. Hopelijk slijten de aanslagen dan minder snel.

Volgende keer meer.

Grtz Nawt.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door bastian »

hallo twan goed bezig , de hulpveren kunnen idd beter wat eerder hun werk gaan doen , ik zou persoonlijk ze zo zetten dat ze bij plus minus 500 kg al gaan raken , als je veerstroppen nog lang genoeg zijn kun je toch beter wat vulplaten tussen hulp- en hoofdveer leggen ?
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door dodgew200v8 »

Weer lekker geklust zie ik.

Zoals Bastian al zegt, tussen origneel pakket en hulp pakket opvullen.

Ik heb nog 2 blokken liggen van 1,5 inc. Ongeveer 3a4cm dik. Alleen hebben die blokken geen kopje in het midden.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door dodgew200v8 »

Oops excuus, zie net op de foto's dat die blokken wel een kopje hebben, zodat ze niet kunnen gaan schuiven.

Gaat om de onderste blokken.
Afbeelding

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door Nawt »

Hoi Phil,

cool. Maar... zit er aan de andere kant geen 'gaatje ' dan?
Die hebben toch een mannelijke en vrouwelijke kant, meen ik?
Of zit ie geklonken?

Qua hoogte kon wel eens ideaal zijn. Maar dat blijft even uitproberen uiteraard.
Er zit nu 1" dik tussenblokje tussen. Ik meen dat Robert destijds aangaf dat de tussenblokjes 3cm 'horen te zijn'.

@Bastian: Ik zat ook aan de 500Kg of iets meer te denken. Wat opvullen inderdaad of 1 dikker tussenblokje.
De veerstroppen hebbben nu 5 cm lengte over aan de onderkant.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door dodgew200v8 »

Heeft inderdaad ook een vrouwtjes kant :mrgreen:

Zal morgen eens precies meten hoeveel cm dik ze zijn.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door dodgew200v8 »

Ze zijn precies 3cm Twan.

Als je ze kunt gebruiken hoor ik het wel.

Hebben eerst bij mij onder het voorpakket gezeten met 2 op elkaar. :|

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door Nawt »

@Phil, Bedankt voor de blokjes! (Ze zitter er nog niet tussen)

Van de week een Impulsaankoop gedaan voor de Dodgie :)

Leek me wel grappig en 'meten is weten' ;) : een radiateurdop met thermometer, voor USD30 durfde ik dat wel en zie hier:

Afbeelding

Sinds gisteren weet ik dus dat het onder de radiateurdop 125 gr Fahrenheit is oftewel zo rond de 52C als ie in bedrijf is.
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door ikke »

Dat is mooi om te weten dat het daar 52 graden is :D
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door dodgew200v8 »

Graag gedaan Twan,

Valt nog mee 52 graad :mrgreen:

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door Nawt »

52 gr C. viel me ook mee. Vandaag een lading zaaizaad gehaald, 900Kg in de laadbak over 15km, bij thuiskomst gaf ie 93 C aan. Dus dat was al warmer..... Scheelt ook wel een paar Kg :mrgreen:
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door fcapri »

bij mij deden die dubbel veren en eindblokken totaal niks.
met 1250kg in de laadbak staan ze zo:
Afbeelding

achteraan raakten ze net:
Afbeelding


heel makkelijk te onthouden, als ik vooraan mijn wijsvinger met moeite nog tussen kreeg, was de auto overladen. ben ermee tot een 3800-3900kg mee gegaan (totale gewicht). heb die dubbel veren nooit weten meedragen en dan ben ik al een heel eind overladen in belgie
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: lopende aanpassingen aan de Dodgie

Bericht door Nawt »

aha, ja dat kan ook. 'jammer' dat ze zo weinig deden voor je. 1250Kg in de Laadbak is de moeite....
Mijn eerste gedachte is dan dat je nog bere-goede standaard bladveren eronder had zitten.
Plaats reactie