Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Motor afslaan tijden rijden

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Nawt »

Ik sluit me bij Ed en Phil aan.

Die stekker door het schutbord kan een oorzaak zijn en is gemakkelijk te controleren en te verhelpen.
Wel "goed "om te lezen dat ie het op gas en benzine doet. Vond het al aprt dat ie alleen op gas uitviel. Zal wel net toeval zijn geweest. Dat sluit weer e.e.a. uit namelijk.

succes!
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door dodgew200v8 »

Hoeveel volt meet je met draaiende motor op de accu ?

Toen ik problemen had met de bedradingen, had ik in de 16 volt op de accu, naardat ik overal beter massa heb gemaakt, isdit ietjes gedaald, en naar dat heb ik die hoofdkabel vernieuwd heb, wat ik al eerder zei had ik weer netjes de 14.4 volt met half gas. Stationair 13.4volt.

Bedoelde de stekker op je gasafsluiter, maar dat hij nu op benzine ook doet.. Moet je echt naar de bedrading kijken.

Heb je originele dynamo nog met externe spanningsregelaar ? Of eentje met interne spanningsregelaar ?
Als je dynamo met interne spannigsregelaar hebt, vervalt weer een hoop kabelboom en laad hij restreeks naar de accu toe zonder omwegen door een hoop stekkers. IS veel beter als een dynamo met externe spanningsregelaar wat op het schutbord zit.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Brabander »

hij laad netjes rond de 14 volt bij phil dus daar ligt het denk ik niet aan en wat voor dynamo erin zit met interne of externe spanningsregelaar weet ik echt niet...moet je me ff vertellen waar ik naar moet kijken om dat te zien phil.... :roll:
wat betreft de stekker...laatste keer dat ie uitviel wilde hij niet meet starten...ff aan dat gasrelais geduwd en toen startte hij weer....dus...toeval?....contactslot?.....hoe kan ik die stekker in het schutbord dan controleren?
mooiste is natuurlijk dat je ergens aan zit en dat hij uit valt maar dat doet ie dus niet...

grtz
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door ikke »

dit is een externe spanningsregelaar. Hij zit recht achter het blok tegen het schutbord.
Bijlagen
Afb0127.jpg
(349.27 KiB) 2271 keer gedownload
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Brabander »

ja ken hem...zit bij mij in het spatbord bestuurders kant...achter het blok tegen het schutbord zit bij mij een andere regelaar met stekker en kabels..das meer een platte stekker en volgens mij gaat de kabel naar de kabel van de bobine richting verdeler...zit erom gewikkeld
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door ikke »

De draad die bij jouw om de bobine kabel heen gewikkeld zit is de draad die het inductie relais bedient.
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Brabander »

maar ik zal morgen de stekkers en kabels eens nalopen...maar zit er ook zwaar aan te denken om een nieuw contactslot erin te zetten aangezien als ik overal aan trek en duw hij niet uitvalt maar zo af en toe dan weer wel
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door dodgew200v8 »

Ik heb me best gedaan, foto's bewerken is niet me sterkste kant :lol:
Afbeelding

1 is de externe spanningsregelaar... Heb ik niet aangesloten omdat ik een dynamo met interne spanningsregelaar heb wat in de dynamo zit gebouwd!

2 die stekker voed alle stroom door naar binnen, rood/rose kabel, klem los maken en stekker los halen, en kijken hoe erg hij is aangetast is door corrosie.

3 Is de ecumodulle,

Zowel spanningsregelaar en ecumodulle moet goed massa maken, ik had bij ze alle 2 een extra kabel lopen naar een goed massa punt, wat weer restreeks was aangesloten aan de accu.


Is het elke keer als je aan de stekker zit van de gasafsluiter dat hij dan weer start ?
Zoja dan moet je daar zoeken, wat ik al eerder zei stekker vernieuwen.

Als hij uitvalt en wilt opnieuw starten, met de sleutel eruit en dan weer starten, doet die het dan ook niet of wel ?
Doet die het niet, dan hoef je niet naar het contactslot te kijken.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door ikke »

Toch wel schrikken zo'n blauwe binnenkant :mrgreen:
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door dodgew200v8 »

Haha ja heb ik al vaker gehoord, tot nu toe nog geen zin in om het een ander kleurtje te geven.
Ik kom op de gekste plaatsen, waar je normaal zou denken hoe moet je daar bij komen is hij nog blauw. :mrgreen: Bewijs van een goede restauratie aantal jaar geleden. ( rond 2000 )

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Brabander »

Mooi blauw is niet lelijk ..;)

Ik heb afgelopen zondag al jouw punten nagelopen Phil maar het ziet er allemaal goed uit.
Stekkers los gehad en wat schoon gemaakt maar kon niets geks vinden.
Volgende morgen gewoon weer tijdens het rijden uit en vanmorgen ook weer maar nu met wat nieuws.
Backfire......tijdens het uitrollen startte hij weer maar nu met een knal
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door 76 w200 »

zit je verdeler wel goed vast?

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Brabander »

Zover ik weet wel Ed.
Van het weekend ff de ontsteking bekijken
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door beundehaas »

heb het zelfde probleem gehad bij mij was de spanningsgerelaar (ceramische blokje) kapot, hierdoor sond er gewoon 12 volt op de bobine en werd deze te heet en sloeg de motor af.
groet'n oet ainrom
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: Motor afslaan tijden rijden

Bericht door Brabander »

Heb de ontsteking vervangen nieuwe bobine erop en nieuwe ontstekingsmodule
Vandaag voor het eerst een heel stuk mee gereden en ging prima
Maja... Het uitvallen van de motor was altijd onderweg naar mijn werk dus maandag morgen dan ben ik benieuwd
Plaats reactie