Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

contactslot

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

contactslot

Bericht door dodgew200v8 »

Heb eindelijk een contactslot ingebouwd, wat ik altijd wilde doen naar de 1ste week toen ik de Dodge pas had.

Ik moest eerst met een schakelaar auto op contact zetten en vervolgens met een startknop kon ik de auto starten :roll:

Hele bekabeling los getrokken, en een origineel contactslot ingebouwd.. Naar lang meten en zoeken heb ik het werkend gekregen.
Nu meet ik op contact aan ( 2e stand sleutel ) in de 13 volt ? Is dit niet hoog ? Als ik de Dodge start heb ik ongeveer 14.5volt overal lopen. Zet ik hem uit blijft de accu op 12.99volt staan.

Nu vraag ik mij af waar dit kastje voor dient ? Is dit origineel of is dit toen ingebouwd toen ze een startschakelaar hebben ingebouwd ? Kan me niet voorstellen dat zoiets 40 jaar oud moet zijn.
Afbeelding

Dit was de schakelaar waar alle stroom overliep, had al aardig gebakken, en de startknop.
Afbeelding
Dit heb ik allemaal eruit gevist nu.
Afbeelding

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: contactslot

Bericht door dodgew200v8 »

Vandaag nog een slechte stekker van de blauw zwarte draad van contact slot vervangen.. Meet nu normaal 13.90volt en met half gas 14.40 volt.

Met motor uit, meet ik 13volt met contact aan.. is dit niet veel ??

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: contactslot

Bericht door bastian »

hallo phil , nee 13 volt is vrij normaal , zeker na het uitzetten , de volgende ochtend zul je waarschijnlijk een lagere waarde aflezen , 12,7 of zo , die relais hebben ze er later opgezet, schijnbaar was er ergens een probleem in t circuit . bas
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: contactslot

Bericht door dodgew200v8 »

Thanx.
Gelukkig dan maar, moet al volgende week naar de RDW toe voor omkeuring... Wil hem dan 100% in orde hebben.


Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: contactslot

Bericht door dodgew200v8 »

Avond Bas,

Te snel zorgen gemaakt, Dodge net op contact gezet was het inderdaad in de 12volt.. Met alle stroom aan inc schijnwerpers blijft hij keurig laden, deed hij voorheen nog niet, denkelijk door het contactslot.
Had ik het maar eerder ingebouwd.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie