Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

unidodge

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: unidodge

Bericht door Nawt »

ikke schreef:De kiepbak is klaar :D
En nog een paar dingetjes meer.

http://www.youtube.com/watch?v=vc9es0lf ... hVwEjkaZ6Q
Mieters, ziet er inderdaad gaaf uit!
Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar hoeveel Kg kan ie kiepen?
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

Nawt schreef:
ikke schreef: Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar hoeveel Kg kan ie kiepen?
De cillinder kan 14 ton drukken bij 160 bar. De pomp kan 100 bar.
dan is het 8.5 ton bij 100 bar.Gaat er nog wat af omdat je onder een hoek drukt maar 5 ton zal toch met gemak kunnen.
Nou iets zoeken wat zo zwaar is en dan nog in de bak past :mrgreen:
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: unidodge

Bericht door bastian »

Ff de ijkdienst van de weegbruggen voorbij laten komen patrick verder mooi werk zo
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: unidodge

Bericht door Nawt »

WOW, 5 ton! Lijkt me voldoende.
Als je dat aan gewicht achterin hebt liggen krijg je andere zorgen lijkt me :mrgreen:
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

Ik heb een nieuwe truck gekocht met big block!
Komende tijd hier maar eens mee spelen. Valt ook genoeg aan te sleutelen.Maar dan wel lekker warm binnen :D Inmiddels mijn diif achter al naar de gallemiezen.

Afbeelding
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: unidodge

Bericht door bastian »

Ik dacht al : ik zie niet goed ..... betreft t differentieel , waarschijnlijk iets te veel koppel erop losgelaten met je reductie in de portaal assen en wisselbak !
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

bastian schreef:Ik dacht al : ik zie niet goed ..... betreft t differentieel , waarschijnlijk iets te veel koppel erop losgelaten met je reductie in de portaal assen en wisselbak !
Haha hier zitten geen portaalassen onder en diffs zijn hiervan ook iets goedkoper.
:) Maar ook voor deze hobby geld meer sleutelen en onderhoud als rijden
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: unidodge

Bericht door bastian »

ach zo , t betreft t differnetieel van je nieuwe aankoop , gelukkig maar ik dacht dat je die van je unidodge bedoelde ..
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: unidodge

Bericht door dodgew200v8 »

Leuk speeltje.. :mrgreen:

Ben je ver plan om volgend jaar ook met je groot speeltje te gaan spelen/rijden ? Vraag me af hoe het dan zit met de apk met die assen eronder en hoogte ?

Ik heb volgende week donderdag afspraak staan voor de apk keuring... Word duimen.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

Het volgende staat in de wet omtrent de apk:
Artikel 5.3.49 stootbalk
1. Bedrijfsauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten aan de achterzijde op deugdelijke wijze zijn voorzien van een stootbalk, indien de afstand van de onderzijde van het voertuig tot het wegdek, gemeten over de volle breedte onder de achterzijde van het onderstel of onder de hoofddelen van het koetswerk op een afstand van meer dan 1,00 m achter het hart van de achterste as, meer bedraagt dan 0,70 m dan wel meer bedraagt dan 0,55 m indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen. Deze verplichting geldt niet voor vuilniswagens met een laadmogelijkheid aan de achterzijde, trekkers en asfaltkippers. Leden 1 tot en met 5: visuele controle, in geval van twijfel wordt gemeten.
2. 2. De afstand van de onderzijde van de stootbalk tot het wegdek mag voor bedrijfsauto’s, in gebruik genomen na 30 juni 1967 doch vóór 1 januari 1998,
niet meer bedragen dan 0,70 m en voor
bedrijfsauto’s, in gebruik genomen na
31 december 1997, niet meer bedragen dan 0,55 m.
Aangezien mijn gastanks op die afmeting zitten moet dat wel zo kunnen en anders komt er voor de apk een bumperje bij :)

Wat betreft de andere assen is het geen probleem het moet deugdelijk geconstrueerd zijn en de remmen moet goed werken. En dat is helemaal OK!
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

Ik heb weer eens een startprobleem!
Ik vermoed dat mijn bobine kapot is en heb een mooie accel 140001 op mp voor 32 euro kunnen kopen.
Maar weet iemand of deze kunt testen/meten.Ik heb hier wel eens gelezen dat dit niet eenvoudig is te meten.Klopt dit?
Bijlagen
140001-A35.jpg
140001-A35.jpg (7.01 KiB) 5862 keer bekeken
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: unidodge

Bericht door bastian »

avond Patrick , normaal zijn die accel bobines gewoon goed , qua doormeten zou je een bepaalde ohm weerstand moeten meten maar welke dat is weet ik ook niet meer , daarvoor zou je in die dikke manual moeten kijken , betreft jou apk verhaal over de bumperhoogte : lees ik t goed dat jij jou LPG tanks als stootbalk bij de APK wilt voordragen ??? ik zou dr gewoon een extra stootbalk aan maken , dat heb ik voor mijn saurer vrachtwagen sowieso moeten doen en ik heb m meteen op 0,55cm hoogte gezet ook al is de auto van 1979 ....
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: unidodge

Bericht door dodgew200v8 »

Kwa hoogte bumpers en sidebars hebben ze bij mij niet gemeten bij de apk. Alleen de koplampafsteller had wat moeite met de hoogte, maar terplekke kunnen verstellen en deden ze niet moeilijk over.

Kun je die bobine niet testen met een bougiekabel/bougie en stroom erop zetten ?
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

bastian schreef:avond lees ik t goed dat jij jou LPG tanks als stootbalk bij de APK wilt voordragen ??? ik zou dr gewoon een extra stootbalk aan maken , ....


Dat bedoel ik ook eigenlijk maar dan op de hoogte van de gastanks.

Wat betreft de bobine ga ik het volgende ook maar eens proberen. Eigenlijk hetzelfde wat jij zegt Phil.


https://www.youtube.com/watch?v=rJYJ3KvPhhY
https://www.youtube.com/watch?v=bl0Z6kbyI0c
https://www.youtube.com/watch?v=e66tA43wsNo
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: unidodge

Bericht door ikke »

Mijn startprobleem is bijna opgelost. Hij krijgt teveel gas . Als ik de keuzeschakelaar even in neutraal zet en dan weer op lpg lukt het starten wel.
Maar om de afstelling te veranderen lijkt me link want hij loopt voor de rest gewoon goed. :?


En andere bandjes er onder :D 14,5x20 (365/80r20) ipv 12,5x20( 335/80r20)
Bijlagen
IMG_2506b.jpg
(184.01 KiB) 2599 keer gedownload
Plaats reactie