Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

welk software programma?

J.S. Coolen
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2005 21:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door J.S. Coolen »

WElk software programma kun je nou het beste gebruiken?
Tonnie Wittenaar2
Site Admin
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:02
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar2 »

Zelf ben ik het meest gecharmeerd van Freestyler, dit werkt goed, heet een goede aansturing voor diverse fixtures, en kun je ook zelf fixtures aanmaken.
Daarnaast is er een Nederlandse helpfile, en de support is ook redelijk goed.

DCWIN is leuk maar nog lang niet af. Heb ook niet echt de indruk dat er nog aan gewerkt wordt.

DMXControl ziet er op het eerste gezicht goed uit, is echter niet stabiel als je een wat tragere PC hebt.
frank
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006 08:57

Bericht door frank »

Hangt van de toepassing af...
voor theater en complexe aansturingen is tlc2006 ideaal.
Aangezien je de dmx4all interfaces via een "goedkoop" wireless lan kan aansturen, heb je voor weinig geld opeens draadloos DMX.
TLC2006 biedt ook de mogelijkheid om een dmx-tafel te combineren met pc-software, of andere input apparaten zoals schakelaars die via bv een parr-port op een pc worden uitgelezen.
john
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2006 14:48
Locatie: Zundert

Bericht door john »

Ik heb sinds afgelopen week TLC in mijn bezit, en voor theater kan ik me geen beter en gebruiksvriendelijker programma voorstellen.
Diverse software heb ik geprobeerd, waaronder Freestyler,Softpop DMX-control en noem maar op. TlC is overzichtelijk en ideaal voor conventioneel licht. Ook de after (zelfs pre) sales zijn top!

Je kan altijd ingrijpen in een lopende scene
scenelijst met ruimte voor veel tekst
Layout editor, waarmee je een afbeelding van het podium of ruimte kan importeren en licht inhangen.
Kortom in mijn geval ideaal, omdat ik het voor toneelvoorstellingen gebruik.
Alle vragen en eventuele problemen worden ook snel en netjes opgelost.
Meten is weten, weten is wát te meten.
Plaats reactie