Pagina 1 van 1

Geplaatst: 06 mar 2008 09:32
door alain
Heej,

Ben er al een tijdje niet geweest, maar ondertussen heb ik een turbo op m'n W200 gezet samen met een Impco 425 gas carb. Dat loopt best aardig! Hier wat picca's.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By alain on 1204792346

Geplaatst: 06 mar 2008 10:57
door maui
Wat ben je ongeveer aan kosten kwijt geweest voor dit project?

En is het erg ingewikkeld om te bouwen?

groeten Maui

Geplaatst: 07 mar 2008 07:01
door alain
Het hele project (inclusief splinternieuwe Marktplaats turbo) heeft circa 600 euro gekost. Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar echt ingewikkeld is het niet. Ik heb geen tweede verdamper gekocht omdat ik deze nog had liggen. Je hebt echt een tweede nodig omdat een enkele slechts 275PK kan voeden. Zodra ik circa 2psi turbodruk had was het alsof je de brandstofschakelaar omzette. Hij schee er gewoon mee uit. Liet je het gas los, dan ging hij weer. Ik heb er een tweede bij gezet en toen was het probleem opgelost.

Ik heb de originele gietijzeren spruitstukken er weer op gezet omdat dit het makkelijkst was om de pijpen naar voren te krijgen. Verder heb ik oude uitlaatpijp gebruikt die ik nog had liggen.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Geplaatst: 07 mar 2008 14:04
door Sander-1987
Dit is de 2'de Dodge die ik ken met een turbo, echt nice :D

Linkje naar de andere: http://ramchargercentral.com/boards....52285.0
Deze staat trouwens ook te koop op MP

Geplaatst: 07 mar 2008 17:31
door jean-paul
iets voor op de strip in Drachten?

Jeepee

Geplaatst: 07 mar 2008 20:46
door alain
Neuh, op de strip sta ik liever met een personenauto.

Geplaatst: 07 mar 2008 21:09
door 76 w200
hoi
is dit een gewone 318 ? of is er veel aan veranderd ??

Geplaatst: 10 mar 2008 18:11
door alain
Er zitten koppen uit 1969 op, dus bij de uitlaatpoorten heb je geen EGR-gaatjes, de koppen hebben Manley kleppen, SSI klepveren, er zit een Edelbrock Performer nokkenas in, een Edelbrock Performer intake met de exhaust crossover afgeblind, locked mechanische vervroeging op de Mopar Performance verdeler, en een 1" carb spacer onder de Impco 425 gascarburateur.

Verder is het onderblok gewoon standaard. De originele zuigers, met originele zuigerveren.

Geplaatst: 11 mar 2008 07:08
door Bommel
Beste Alain,

Hoeveel PK had je zonder de turbo?
En hoeveel heb je er nu bij gekregen uiteindelijk.

Ik heb dus headers op mijn dodge en ik vraag me af of het dan ook mogelijk is om een Turbo te plaatsen. Maar dat zal in dat geval wel extra complicaties geven niet?

Geplaatst: 11 mar 2008 20:59
door alain
Hoeveel PK hij voor de turbo had weet ik niet. Met de modificaties schat ik zo rond de 200 en nu met de turbo zal het ergens rond de 350-375 liggen.

Met headers is het moeilijker de turbo te monteren omdat je headers naar achteren gericht zijn. Ik had ook headers maar heb er een paar originele gietijzeren weer op gezet.

Geplaatst: 12 mar 2008 14:23
door fcapri
turbo(s) onder de auto monteren dan

Geplaatst: 14 mar 2008 22:13
door alain
Ja, dat zou wel kunnen, maar bij een terrein auto lijkt me dat niet echt een strak plan. Je loopt een hoger risico om er een plens water overheen te krijgen en als hij warm is, dan trekt ie een scheve bek.

Je systeem wordt ook meteen iets complexer doordat je een extra oliepomp nodig hebt om olie wat uit de turbo komt weer terug het carter in te pompen.

Geplaatst: 15 mar 2008 20:11
door 76 w200
je moet dus best wel wat aanpassen om er een turbo
op te zetten ?

Geplaatst: 16 mar 2008 00:21
door alain
Tis ff een beetje werk, maar niet onmogelijk natuurlijk.

Geplaatst: 29 apr 2008 22:56
door thorstren
ziet er wel leuk uit! :D